top of page

מהי החשיבות בהכשרת ספורט למאמנים

בין אם אתם מאמני חדר כושר או מאמני כדורגל בדרך לתפקיד עברתם הכשרה בתחום במקום מסודר וקיבלתם תעודה שעומדת בתקן שלמנהל הספורט בישראל

רק כשלומדים ומקבלים את ההכשרה מבינים עד כמה זה חשוב

ומהם הסיבות שחייבים לעשות זאת.


אז מה בעצם מאמנים לומדים?


פיזיולוגיה ואנטומיה של גוף האדם

אם תהיתם למה צריך לדעת את התחום נפרט בקצרה

שזה הבייסיק מכאן הכל מתחיל ומתחבר לכל התחומים שעליהם עוד לומדים מאמנים בהמשך,על גוף האדם איך הוא פועל מהי אנרגיה? ואיך לתעל אותה למטרות ספורט מבנה הגוף והשרירים בגוף. תרומת אבות המזון בתזונה לספורט ומבנה הגוף קשור לבטיחות, שיפורביצועים ומניעת פציעות .


פציעות ספורט ובטיחות

בלימודים המאמנים עוברים הכשרה עיונית ומעשית בתחום

איך לבצע תנועות/ תרגילים/ ביצועים בצורה נכונה. בעולם הספורט יש המון פציעות כל ספורטאי יודע זאת ואף חווה זאת בתחום פציעתספורט יכולה להיגרם ברגע מטעות קטנה ויש פציעות שנגרמות לאורך זמן מביצועים לא נכונים לאורך זמן שהספורטאי עשה במשך תקופהולאחר זמן רואים את התוצאות בפציעה, בספורט אנחנו נתקלים בהרבה סוגי פציעות מצד אחד אנחנו מחזקים את הגוף ומשפרים אותוומנגד קורעים את הגוף באימונים קשים ומתישים, ולמאמן תפקיד חשוב לשמור ולהדריך שמבצעים הכל בצורה נכונה ובטוחה ולהחזיר אתהספורטאים שלנו הביתה בשלום.


איך משיגים מטרות ומשפרים ביצועים

בהמשך לפציעות ספורט ובטיחות גם כאן המדריכים לומדים איך להתקדם מה הדרך להשתפר ואיך להתקדם בין אם זה אימון כדורסל אוכדורגל וכו׳ בצורה בטוחה ונכונה מבלי לגרום לטעויות שלעיתים עלולות גם לעלות לשחקן בקריירה.

איך להתקדם משלב לשלב מה הדרך הנכונה ביותר שתעזור לשחקן/ ספורטאי להשתפר ולהתקדם בתחום כי בעולם הספורט השמים הםהגבול ומאמן טוב שעבר הכשרה נכונה יוכל להביא את המתאמנים/ הספורטאים שלו להגיע לתוצאות הכי טובות שאפשר.



תזונה לספורטאים

מה בעצם ההבדל בין תזונה רגילה לתזונה של ספורטאים

אצל ספורטאים התהליכים שונים של ההרס והבנייה המתחוללים ברקמות הגוף והם מתרחשים בקצב שונה וגבוה הרבה יותר ביחס לאדםשהוא לא ממש פעיל מבחינה פיזית. לדוגמא בזמן אימון כוח במכון כושר ובהרמת משקולות, נוצרים קרעים מיקרוסקופים בשריר לכן חשובלאכול חלבונים ופחמימות לאחר האימון כדי שהגוף יבנה את השרירים חזקים יותר.

מעבר לכך, אדם שעוסק בפעילות ספורטיבית, שורף אנרגיה רבה יותר מאדם לא פעיל עד לרמה של פי שניים, ביחס לאדם שלא עוסקבפעילות גופנית. מסיבה זו חשוב כל כך לדאוג לאכול תזונה נכונה לאחר האימון על מנת שהגוף יתאושש לאחר הפעילות הספורטיביתויקבל את כל אבות המזון להם הוא זקוק בהתאם לאימון והשרירים יבנו ולא יאכלו. גם המנוחה לאחר הפעילות אמורה להיות מתוכננתבהתאם על מנת שהפעילות הגופנית אכן תהיה יעילה.

לעולם התזונה בספורט חשיבות רבה היא הדלק שמניע את הגוף גם מבחינת אנשים שרוצים להגיע לתוצאות בין אם זה תחרויות ספורטהתעמלות אומנתית ועד למתאמנים בחדר כושר שרוצים לעלות במסה או להתחטב.

ובנוסף משפיעה פזיולוגית על גוף הספורטאי

התזונה אצל ספורטאים היא חלק גדול מסדר היום במיוחד לפני משחקים/תחרויות כל העולם שלהם סובב סביב מה שהם מכניסים לגופםלכן חשוב למאמן לקבל את ההכשרה המתאימה בדיוק לתחום.

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page