top of page

זה לא הגיל זה התרגיל? | נדב אשמיה

אם הייתה מתקיימת תחרות, שבה צריך היה לתאר את המפגש בין הפועל ת"א למכבי חיפה באמצעות ביטוי קלישאתי ונדוש, כנראה שהביטוי המנצח היה 'חוסר ניסיון'. ולא, הפעם אין קשר לשחקנים משנתוני האלפיים שהתרוצצו על משטח הדשא, כי אתמול, חוסר הניסיון הכי בולט ומשמעותי היה שייך דווקא לאנשים על הקווים.


למרות הכושר הטוב של שתי הקבוצות בתקופה האחרונה, קיבלנו משחק יחסית משעמם ודל- חיפה שלטה אבל לא פרצה את הגנת הפועל, מנגד האדומים יצאו להתקפות מעבר שלא היו מספיק מסוכנות. אז נכון, אלה היו תוכניות המשחק של המאמנים והמארחת אפילו יצאה מרוצה מהתיקו הזה, אך ברגע שהדברים חזרו על עצמם שוב ושוב, הכדורגל הפך להיות מונוטוני מדי. חוסר העניין לא בהכרח נבע מהיעדר השערים, אלא מהסיבה שלא הייתה להתמודדות שום התפתחות מעניינת.


כאן נכנסים לתמונה בורחה למה ומסאי דגו, שני המאמנים הצעירים בליגה (33 ו-37 בהתאמה), שחוסר הניסיון שלהם התבטא בצורה חריגה באי יצירתיות משוועת, הם אינם הצליחו להשפיע או ליצור שום שינוי שיגרום לאוהדים הנפלאים שהגיעו לבלומפילד לראות מאבק שהוא קצת אחר לאורך 90 הדקות.


יש לנו נטייה לחשוב שמאמנים צעירים הם מודרניים יותר, מתקדמים יותר, ובאמת יש כאלה, אולם במקרים מסוימים כמו במשחק אמש, ייתכן שפער הניסיון פשוט תפס את רוב הנפח והיה בלתי ניתן לסגירה. חשוב גם לסייג, יכול להיות שהמקרה הוא מקרה ספציפי ובהמשך העונה נראה את דגו ואת למה משתדרגים וכן עומדים באתגרים מן הסוג הזה, אבל עד שזה יקרה, זו נקודה שכדאי מאוד להבין ולשים לב אליה.



צילום- אסי פטוקה, מכבי חיפה האתר הרשמי

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page