top of page

אלכסנדרה הגדולה/ נעם גל

2019 חייבת להיות השנה של אלכס מורגן. כוכבת הכדורגל הענקית מתקרבת למונדיאל השלישי שלה כשהיא זוהרת מתמיד ומציגה את היכולת הטובה ביותר שלה בקריירה.

החלוצה הנוצצת מקבוצת 'אורלנדו פרייד', היא אתלטית אמיתית, כזאת שגדלה וחונכה על ערכי הספורט. לא תמצאו אותה מתרברבת בראיונות מתוקשרים, היא נטולת גינוני 'דיווה' ואין בה טיפת שחצנות.

אך אל תתנו להוגנות הספורטיבית שלה להטעות אתכם, היא ווינרית בנשמה וסקוררית מסוכנת על המשטח הירוק. מורגן היא אצנית מוכשרת, בעלת מהירות עוצמתית ומנטליות פנטסטית של חלוצה מול השער. במילים פשוטות- היא שחקנית שקשה להתמודד איתה.

אם 'ניקח' לה את רגל ימין, היא תבקיע באותה קלות בשמאל. אם ההגנה תשאיר אותה לא מכוסה במהלך קרן, היא תעניש בנגיחה מושלמת לחיבורים. לפעמים נדמה, כי הכוח והמהירות המאיימת שלה, פשוט מעניקים לה יתרון 'לא הוגן' על הדשא.



מתוך espn.com

ב-2011, גביע העולם הראשון שלה, מספר 13 האמריקאית היתה שחקנית חילוף צעירה, שהצליחה להראות קמצוץ מהכישרון שלה כאשר הפכה לשחקנית הראשונה שמבקיעה ומבשלת במשחק הגמר. למרות ההפסד, את יכולות הריצה והסיומת המוחצת שלה אף אחד לא יכול היה לשכוח.

ארבע שנים מאוחר יותר, במהלך רוב הטורניר העולמי בקנדה, מורגן התאוששה מפציעה טורדנית ויועדה לעלות מהספסל ברגעים הנכונים. היא נחשבה לסוג של 'נשק סודי', כזה שידע ליצור בלבול ופאניקה בהגנות, בעוד שאר הנבחרת ממשיכה לסלול בביטחון את הדרך לתהילה.

הפעם, המושכות בידיים של מורגן. גביע העולם 2019, אמור להיות הטורניר שלה. הפנים הטלגניות שלה יעטו תפקיד חדש כמנהיגת הנבחרת וככוכבת מוחלטת.

לאמריקאיות יש ספסל עמוק ועתיר כישרונות. הנבחרת החדשה בנויה משילוב מוצלח של שחקניות ותיקות ומנוסות עם שחקניות חדשות פנומנאליות. ועדיין, מורגן היא פקטור מכריע. הנוכחות שלה על המגרש חיונית בדיוק כמו היכולת שלה להבקיע שערים.

החלוצה הדומיננטית היא הפנים של הנבחרת. על כתפיה הונחו הציפיות הענקיות וההיסטוריות של אומה שלמה. אבל הקפטנית בת ה-29, לא חוששת, להיפך. דווקא במצבי לחץ אמיתיים היא תמיד יודעת לפרוח.

"אנחנו במקום מצויין, ואני מרוצה מהתקדמות העניינים" היא מספרת בגאווה. "בעוד הציבור והתקשורת רואה אותנו כ'מגינות התואר', בשבילנו זה אתגר חדש לגמרי, עם נבחרת ודינמיקה חדשה. אנחנו רעבות להצלחה".

הכדורגלנית המפורסמת מרתה, מאמינה שחברתה תעבור אותה ותירש את מקומה כשחקנית הטובה בעולם. כך בדיוק גם חזתה בזמנו עמיתתה לנבחרת אבי וומבאך, שטענה שהיא בדרך להפוך לגדולה בכל הזמנים.


ראש בראש, מרתה מול מורגן, צילום: Getty Images

מורגן נחושה לקיים את הנבואות הללו, ומחפשת כל הזמן רעיונות לשפר את המשחק הכללי שלה. החלוצה אף מצאה דרכים חדשות להבקיע, לראייה גול מספר 99 בקריירה הלאומית שלה, כאשר הקפיצה את הכדור מהחזה לקורה הקרובה ומשם לרשת.

היום, כאשר פציעות העבר מאחוריה, אין סיבה שהקפטנית המהירה תעצור. היא תמשיך ללחוץ, להתאמן, ולקחת את עצמה לקצה. מורגן היא שחקנית אליטה, כזו שדוחפת קדימה, ושואפת תמיד לרמה הגבוהה ביותר.

שחקני אליטה מוגדרים ככאלה שלעולם לא יסתפקו במה שיש. לאלכס יש תשוקה תמידית לחפש דרכים לפרוח ולהשתפר. זה הדלק שלה, מזה היא ניזונה, והיא יודעת שזה מה שיציב אותה צעד אחד לפני כולן.

הכניסה לפנתיאון המהולל של מישל אייקרס, מיה האם, אבי וומבאך וקרלי לויד, קרובה יותר מתמיד, אך מותנת בהובלת הנבחרת הלאומית עד הגביע. זה הסטנדרט בכדורגל הנשים האמריקאי, ופחות מזה פשוט לא יספיק.


בדרך לפנתיאון? צילום: MCT

לפני ארבע שנים כאשר שדרי הכדורגל היו מכריזים בקריאה נלהבת "זה הזמן של אלכס מורגן", הם היו מתכוונים שחלק עיקרי מהמשחק כבר עבר, והגיעה העת להקפיץ מהספסל את 'מחליפת-העל' הזריזה, וליצור שינוי חיובי לטובת האמריקאיות.

היום הזמנים השתנו. היכולת הפיזית העילאית שלה, הניסיון הרב שצברה יחד עם חוסן מנטאלי ממקמים את מורגן בשיא בקריירה המקצועית שלה. השנה הקפטנית החדשה תעמוד בחוד החנית של ההתקפה, תשמש דוגמה לשאר חברותיה ולא תפחד ליטול את האחריות על עצמה.

ביוני הקרוב הכל יהיה פרוש לרגליה. "הזמן של אלכס מורגן" הוא עכשיו.


כותבת הטור הינה סטודנטית במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page