top of page

האולסטאר הישראלי/ ליאור אליאב

לא כל יום מגיע לכאן שחקן בסדר גודל כזה שהשתתף 6 פעמים במשחק האולסטאר של ה-NBA. מה שעוד יותר מפתיע זה שמהיום הוא אחד משלנו.

הפועל ירושלים עלתה הערב למשחק הגומלין נגד נפטונאס הליטאית במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות עם יתרון של 12 נקודות מהמשחק הראשון בליטא. רק משהו חריג ובלתי צפוי היה מונע מהקבוצה מהבירה את הכרטיס לשמונה הגדולות במפעל. האווירה בארנה בירושלים הייתה מיוחדת, ולא, דווקא לא בגלל הכדורסל. אמנם עודד קטש ושחקניו ניצחו 64:84 ללא כל קושי מיוחד, אך הניצחון האמיתי שלהם התרחש במרחק של 11 קילומטר משם, במשרד הפנים. אגדת ה-NBA בעבר וכוכב הפועל ירושלים בהווה, אמארה סטודמאייר, הגיע כ-3 שעות לפני המשחק מלווה בראש עיריית י-ם משה ליאון ובמנהל הקבוצה דיוויד בסן למשרד הפנים, שם הוענקה לו ע"י השר אריה דרעי תעודת זהות ישראלית, ובכך נקבע שמעתה אמארה, או בשמו היהודי, יהושפט, הוא אזרח מדינת ישראל ! במעמדו כאזרח ישראלי תתאפשר לירושלים האפשרות לרשום אותו באיגוד הכדורסל כשחקן ישראלי, דבר שיעזור לה מאוד בעניין החוק הרוסי, ואף יכול להוות שובר שיוויון במאבקי האליפות בליגה הישראלית.



בקרוב בליגה שלנו. יהושפט. צילום:ליאור אליאב

6500 אוהדים אדומים הגיעו לחגוג את הבשורה. כ-3 דקות לפני פתיחת המשחק הייתי עד למחזה מרגש במיוחד, כל הקהל עמד על הרגליים ושר לכבודו, הסטאר, כמו שסטאר צריך להגיב, נעמד מולם וניצח על המקהלה. ארבע דקות לסוף הרבע הראשון סטודמאייר נכנס לשחק. הוא עלה בטירוף כאילו היו אלה הדקות הראשונות שלו בקריירה. האמריקאי קלע 4 נקודות מהירות, ונתן לקהל להבין שזה היום שלו גם על המגרש. גם שחקני היריבה הבינו לאן הגיעו, היה רק צריך לראות את ההתלהבות הגדולה שלהם לשחק נגדו ואיך כל אחד מהם מנסה ליצור איתו אינטראקציה בצורה מסוימת, כדי להבין כמה הוא מוערך.


סופרסטאר ישראלי.סטודמאייר. צילום: דף הפייסבוק של הקבוצה.


חוויה לשחק נגדו. צילום: האתר הרשמי של פיב"א.


הקהל של הפועל ירושלים בשיאו הוא לטעמי אחד הקהלים הכי טובים באירופה. ומעבר לכך ולא פחות חשוב הוא מאוד ספורטיבי. כמה פעמים במהלך המשחק, בדרך כלל לאחר פסק זמן , נשמעו בארנה 10 אוהדים ליטאים שליוו את קבוצתם, קוראים בשמה ומעודדים אותה. כל פעם שזה קרה, האוהדים האדומים פשוט ענו להם במחיאות כפיים סוערות מלאות בהערכה. מדהים. בסוף המשחק שאלתי את מאמן הפועל ירושלים עודד קטש על הקהל: "אני חייב להגיד שהקהל הוא חד משמעית היתרון שלנו, הוא הסיבה שאנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. אין הרבה מקומות שאתה מקבל כזה עידוד וכזו מחוייבות מהקהל שלך שאתה במינוס 26 נקודות".


היתרון הכי גדול. הקהל. צילום:ליאור אליאב.

אז הפועל ירושלים השלימה ניצחון כפול על הליטאים ופניה מועדות לשב הבא שם זו כבר תהיה אופרה אחרת לגמרי. האדומים יפגשו לצמד משחקים את טנריפה הספרדית, שהתגברה על הפסד במשחק הראשון ביוון, והביסה הערב את קבוצת פרומיטאס בתוצאה 57:79. במידה והקבוצה מהבירה תעבור את הספרדים ותעמוד במטרותיה(לא יהיה פשוט בכלל), היא תעלה לפיינל-פור של ליגת האלופות ואף תארח אותו בפיס ארנה בירושלים. חזון למועד.



יארח את הפיינל פור? ארנה פיס. צילום:ליאור אליאב


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

92 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page