top of page

האחרון של רפא? / אלכס טלגין

עודכן: 29 ביולי 2018

זכייה של נדאל ברולאן גארוס נראית כדבר ההגיוני ביותר, כמו עוד זכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות, או עוד התעלות של לברון במשחק שביעי בסדרה. לשור ממיורקה יש עשר זכיות ברולאן גארוס (מתוך 16 תארי גראנד סלאם) וכל הנראה שגם השנה הוא ימשיך לשלוט על החימר, אבל יש שני שחקנים שיכולים לערער את המורשת של השור הספרדי ושווה לפקוח עליהם עין בטורניר הקרוב.

בקיץ האחרון סבב הATP החליט בנוסף לפיינלס (טורניר סוף השנה בלונדון) לערוך גם Atp finals next gen, טורניר לכוכבי העתיד של הטניס (עד גיל 21), כשגם הנהלת הATP לא יכלה לפספס את הדור הנוכחי של הצעירים כשכבר שנים רבות לא הייתה כמות כזאת של פרוספקטים לtop 25.

היואן צ'אנג הדרום קוריאני בן ה22 זכה בטורניר הנקסט ג'ן הראשון וכיום מדורג במקום ה19 בעולם, אבל עדיין לא עשה את קפיצת המדרגה והעפיל לשלבים הגבוהים בטורנירים החשובים.

מי שכן עשו את הקפיצה בשתי העונות האחרונות וכן מסוגלים לרשת את שלטונו של ראפה ועל צמרת הטניס עצמה הם אלכסנדר זוורב (בן 21 מדורג 3) ודניס שפאבלוב (בן 19 מדורג 25).

זוורב הוא כבר שם מוכר בקרב חובבי הטניס. על עף גילו הצעיר הוא כבר מסומן כשמדורג מספר 1 בעולם. הוא גבוה, אתלטי ומהיר, פורהנד מצויין בקהנד טוב וסרב חזק. על פניו הוא לא סובל מחסרונות במשחק, הבעיה העיקרית של זוורב היא הראש, למרות שהוא זכה כבר ב8 תארי ATP מתוכם שלושה תארי מאסטרס, ברגעי האמת בגראנד סלאמים הוא מאבד את האיזון בראש ונחנק. זוורב מודע לבעיה ומנסה לעבוד בעיקר על הפן המנטלי וברגע שהראש יסתדר תארי הגראנד סלאם יגיעו.


Daily Post Nigeria

השחקן השני שכדאי לפקוח עליו עין הוא דניס שפאבלוב הקנדי שנולד בישראל ועבר בגיל 6 לקנדה, החודש הוא עקף את ראוניץ' והפך לקנדי הבכיר כשכל קנדה בטירוף סביבו, שפאבלוב בן ה19 הוא מהשחקנים שכיף לראות, הוא מחפש בכל נקודה את הווינר היפה, יש לו בקהנד יד אחת מהטובים בסבב ובעתיד יהיה הבקהנד הטוב בסבב, בנוסף לזריזות גם הסרב חזק אבל דורש שיפור.

למרות גילו הצעיר כבר יש לו חצאי גמר מאסטרס ונצחונות על נדאל ודל פוטרו. לצערו של שפאבלוב הוא סובל מאותו בעיה של זוורב, הוא נוטה להכנס לרצפים של החטאות כשווינר או 2 יוצאים החוצה, ועל זה הוא יצטרך לעבוד קשה מאוד.

גם ניק קירגיוס הפרובלמטי בסביבה (מכנה משותף:לסדר את הראש) דמיטרוב שעדיין מחכה להפסיק להיות בייבי פדרר וגם דומיניק תיים האוסטרי בן ה24 שנחשב למבוגר מבין צעירי הדור הבא יכול לאיים על ראפה (ניצח אותו 3 פעמים על חימר).

גם אם בסופו של דבר הכל ימשיך בשגרה ונדאל יזכה בתחרות בפעם האחת עשרה לטניס הגברים צפוי בקרוב מאוד עתיד מזהיר.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page