top of page

האחרון שלו?/ דותן גלנץ

מונדיאל 2014 היה אמור להיות המונדיאל שלו וכשאני אומר שלו אני מתכוון לגאון הקטן,הפרעוש או כל כינוי שתמצאו לנכון על מנת לתאר את שחקן הכדורגל המושלם, כזה שהעולם לא ראה. אך על מנת שיוכתר ככזה צריך להניף את הגביע החשוב והיוקרתישיש לעולם הכדורגל להציע, הגביע העולמי, זה שמכתיר מלכים.

הכל היה מוכן לחגיגה, חלק קדמי שכולל את די מריה, אגוארו, היגוואין וכמובן את מסי, בדיוק בגיל הנכון ועל האדמה של היריבה הגדולה ברזיל. זה פשוט נועד לקרות חשבתי לעצמי, כמו הרבה אחרים ברחבי הגלובוס.

בדיוק כמו באגדות של דיסני, גיבור העל (מסי) יחד עם עוזריו הנאמנים (די מריה, אגוארו ושות'), נלחם ברעים (נבחרות ברזיל ,גרמניה וכל השאר), מנצח, זוכה בנערה (גביע העולם) וחי בעושר ואושר עד עצם היום הזה.

רק שזה לא סרט של דיסני ואפילו לא אגדה, זה כדורגל ובמשחק הזה לא תמיד הגורל מחייך לגיבור העל או אפילו לנבחרת האיכותית ביותר. רק תשאלו את הנבחרת הגדולה ביותר בהיסטוריה של ברזיל, זאת של מונדיאל 82, שנבחרת איטלקית נחותה ממנה העיפה אותה באכזריות מהטורניר או נבחרת הולנד הנפלאה של אחד יוהאן

קרויף ב -74 שגרמניה היעילה והמשעממת גברה עליה בסיום של גמר דרמטי.

כן זהו המונדיאל, התוצאות לא תמיד נקבעות לפי איכות הנבחרות, תקראו לזה מזל, גורל או אלוהי הכדורגל, אך לא תמיד הנבחרת הטובה יותר זוכה בגביע, בדרךכלל לא.

ונחזור לענייננו , ב-2014 ארגנטינה שעל הנייר הייתה קבוצת התקפה מעולה שהציגה כדורגל בינוני ודווקא ההגנה היא זו שהחזיקה אותה בטורניר, ולמרות זאת התקדמה ממשחק למשחק וניצחה על חודו של גול את כל המשחקים עד חצי הגמר,שם כבר חיכתה לה הולנד בשחזור הגמר של 78' ורבע הגמר של 98' ולאחר משחק די משמים מצאה את עצמה ארגנטינה בגמר חמישי בתולדותיה לאחר ניצחון בפנדלים על הולנד המסכנה שלה היה זה ההפסד השני בחצי גמר מונדיאל כמו גם שלוש הפסדים בגמרים של 74,78 ו-2010 .


מתוך ההתאחדות לכדורגל ארגנטינה


היריבה בגמר הייתה היריבה הגדולה ביותר של הארגנטינאים בתולדות המונדיאל, זאת שהדיחה אותה בשני המונדיאלים האחרונים ברבע הגמר ואף גברה עליה בגמר של 1990 . נבחרת גרמניה המפחידה שהגיעה בכושר נהדר ועם המון בטחון אחרי שהתעללה בחצי הגמר בנבחרת ברזיל האומללה.

למרות זאת גם זיכרונות טובים יש לארגנטינאים מהגמר של 86 נגד גרמניה, כשחקן אחד ששמו דייגו ארמנדו מראדונה הניף את הגביע המוזהב באותו לילה לאחר ניצחון היסטורי 3:2 . עם כל המטען ההיסטורי יצא הגמר לדרך ועל המגרש נבחרת ארגנטינה הייתה טובה יותר מהגרמנים ומסוכנת הרבה יותר, החמצות של היגוואין ,שער שנפסל מנבדל וכדור אחד של מסי שעבר 30 סנטימטר מהצד הלא נכון של הקורה, לקחו את המשחק להארכה.ודווקא שנראה היה שנגיע לפנדלים, מריו גצה שבר למדינה שלמה ולמיליונים ברחבי העולם את הלב וסרט האגדות של דיסני הפך עבור הארגנטינאים לסיוט ברחוב גצה ושוב הצדיק את המשפט המפורסם שאמר גארי ליניקר" כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים " וכנראה שזה כך גם ב 120 דקות או בפנדלים.

קטאר 2022 תהיה כנראה ההזדמנות האחרונה של מסי להניף את הגביע המוזהב. רבים בעולם מקווים שאלוהי הכדורגל יאיר פנים לשחקן הגדול בדורנו, שנתן לנו כל כך הרבה רגעי קסם במשחק שכולנו אוהבים.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון


24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page