top of page

האליפות של בוסטון?/ שי בוקר

עודכן: 3 בדצמ׳ 2018




בואו נחזור עונה אחת אחורה
מה קרה בצד של בוסטון? במשחקה הראשון של העונה, בוסטון איבדה את אחד מכוכביה הבכירים, גורדון הייווארד, ששבר את הקרסול לאחר ניסיון לתפוס מסירת האלי אופ מקיירי ארוינג וגמר את העונה. בהמשך העונה, כוכב העל של הקבוצה, קיירי ארווינג, נפצע אף הוא וגמר את העונה כחודש לפני הפלייאוף. דניאל ת'ייס גם נפצע כשקרע את המניסקוס ועונת הרוקי שלו הסתיימה מוקדם מהצפוי.

למרות הפציעות, בוסטון עדיין סיימה שניה במזרח עם מאזן של 55 נצחונות לעומת 28 הפסדים. הסלטיקס הצעירים בראשותם של אל הורפורד, טרי רוזייר, ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום, ומרכוס סמארט (שחזר מפציעה ביד אחרי שישה שבועות למשחק מספר 5 מול מילווקי), סתמו את הפיות של השונאים שלהם. בסיבוב הראשון הם הדיחו את מילווקי של יאניס אנטטוקומפו ב-7 משחקים ואת ה-76ers של ג'ואל אמביד ב-5 משחקים. בגמר המזרח, החבורה של בראד סטיבנס פגשה את לברון ג'יימס והקאבס. שתי הקבוצות ניצחו את שלושת משחקי הבית שלהם בסדרה, מה שקבע משחק שביעי בבית של בוסטון. הסלטיקס הובילו בנקודה, 6 דקות לסיום המשחק, אך לברון התעלה, הסלטיקס התקשו לייצר נקודות והפסידו 87-79 מול הקהל הביתי.

מנגד, באוקלנד, החבורה של סטיב קר שסיימה מקום שני במערב (58 ניצחונות ו-24 הפסדים), אף היא עברה פציעות אבל בגלל שהיא נחשבת ל"קבוצת על" עם כמות אולסטרים גדולה, היא לא התקשתה יותר מידי בשני הסיבובים הראשונים גם בלי סטף קרי ,שחזר לסיבוב השני. בסיבוב הראשון הווריורס לא התקשו מול סן אנטוניו שכאמור שיחקה ללא קוואיי לאונארד. בסיבוב השני הם הדיחו את הניו אורלינס פלקינס של אנת'וני דייויס. בגמר המערב, גולדן סטייט פגשה את ג'יימס הארדן והיוסטון רוקטס וניצחה משחק מספר 7 ביוסטון כששמרה מצויין על השלשות של היריבה שהחטיאה 27 שלשות רצופות (!!!). גולדן סטייט עלתה לגמר מול קליבלנד והשלימה סוויפ בראשותם של קווין דוראנט (MVP של הגמר), סטף קרי ודריימונד גרין בהגנה וזכתה באליפות שלישית בארבע עונות.

ועכשיו, חזרה לעונה המתקרבת. הסלטיקס מצפים ששלישיית הפצועים שלה יהיו מוכנים לעונה הקרובה וגם הוסיפו כמה החתמות קטנות, כולל הבאת בראד וונאמייקר מפנרבחצ'ה/אולקר. מצד שני, ההחתמה המרשימה ביותר של גולדן סטייט היא ללא ספק דמרקוס קאזינס שהגיע מניו אורלינס תמורת 5.3 מיליון דולר לעונה אחת. קאזינס צפויי לחזור במהלך העונה מהקרע שלו בגיד האכילס. ג'אבאל מקגי וזאזה פצ'וליה עזבו בשוק החופשי לקבוצות חדשות.

אם שתי הקבצות יפגשו בגמר, הסדרה תלך ל-7 משחקים. מי תנצח? בואו ננתח את שחקני החמישיה, הספסל והמאמנים:


רכז: קיירי ארווינג VS סטף קרי

יש כאן שני רכזים מעולים שקולעים מכל מקום על המגרש ולא משנה כמה דרמטי המשחק, הם עומדים בלחץ. קרי ללא ספק אחד הקלעים, אם לא הקלעי הכי טוב בכל הזמנים, אבל קיירי לא כל כך רחוק ממנו. קיירי שחקן הגנה קצת יותר טוב מקרי אבל לא בהרבה. לקרי יש שלוש אליפויות ולקיירי אחת משלשת ניצחון בבית של גולדן סטייט במשחק מספר 7 בעונת 2015/2016 .

יתרון: גולדן סטייט

שוטאינג גארד: ג'יילן בראון VS קליי ת'ומפסון

בעונה החולפת, בראון הראה שהוא יכול לקלוע ברמה גבוהה, אבל גם הראה שהוא שומר מצויין. בראון גם יותר אתלטי. מנגד, ת'ומפסון הוכיח בדיוק כמו חברו לקבוצה, סטף קרי, כשההתקפה תקועה, הוא גם יכול לקלוע סל בלתי אפשרי, אבל מול ההגנה של בראון יהיה לו קשה למצוא זריקות חופשיות.

יתרון: בוסטון

סמול פורוורד: גורדון הייווארד VS קווין דוראנט

עם כל הכבוד להייווארד, הוא רק חוזר מפציעה שאין לדעת איך יחזור ממנה ועלה שלב פעם אחת בלבד בפלייאוף עם יוטה בעונת 2016/2017. מצד שני, דוראנט, קלעי ענק ו-MVP מוכח, כבר הגיע 3 פעמים לגמר ה-NBA וזכה פעמיים באליפות עם גולדן סטייט (נבחר ל-MVP של הגמר שנתיים ברציפות).

יתרון: גולדן סטייט

פאוור פורוורד: ג'ייסון טייטום VS דריימונד גרין

לטייטום היית עונת רוקי נפלאה כשבעונה הסדירה קלע 13.0 נקודות למשחק, אבל בפלייאוף ללא הכוכבים, הילד בן ה-20 התעלה לרמה אחרת וקלע 18.0 נקודות למשחק וסיים את הפלייאוף עם 351 נקודות (נקודה מאחורי קארים אבדול ג'אבאר האגדי שקלע 352 נקודות בעונת הרוקי שלו בפלייאוף). בשביל טייטום השמיים הם הגבול. כמובן שלגולדן סטייט יש את אחד הפוואר פורוורדים הכי טובים בליגה ושמו דריימונד גרין. גרין לא רק אלוף ה-NBA 3 פעמים, אלא גם זכה בשחקן ההגנה המצטיין של העונה בעונת 2016/2017, הוא רגיל לסיים בטופ 3 במירוץ שחקן ההגנה של העונה.

יתרון: גולדן סטייט

סנטר: אל הורפורד VS דמרקוס קאזינס

הפורוורד רגיל לשחק בפלייאוף ומעמיד ממוצעים נאים של 14.2 נק' ו-8.6 כ"ח למשחק בקריירת הפלייאוף שלו. לעומתו, קאזינס, כמו הורפורד, אול סטאר מוכח, לעולם לא שיחק בפלייאוף (לא שיחק מול פורטלנד טרייל בלייזרס או גולדן סטייט בגלל קרע בגיד האכילס).

יתרון: בוסטון

ספסל: בוסטון VS גולדן סטייט

הספסל של סלטיקס מלא בשחקנים שיכולים לשחק הגנה, התקפה ועושים את הדברים הקטנים שלא מופיעים בסטטיסטיקה בהובלתם של סמארט, רוזייר, מוריס, ת'ייס, וביינס. הספסל של גולדן סטייט תמיד היה טוב בעונות האליפות שלהם, אבל בכללי הספסל הבוסטוני הרבה יותר חזק למרות שאין להם שום ניסיון בסדרת הגמר. חשוב לציין כי הווריורס עוד לא סיימו לבנות את הספסל שלהם כשנשארו רק איגואדאלה, בל, ליוינגסטון כחלק המשמועתי. הם גם צירפו את ג'ונאס ג'רבקו ששיחק בעברו בדטרויט, בוסטון ויוטה. איגואדאלה ולוינגסטון עברו הרבה בקריירה כולל 3 אליפויות עם גולדן סטייט אבל יהיה להם קשה מאוד לרוץ אחרי הקלעים הבוסטונים בהגנה וזאת למרות שהם שחקני הגנה טובים.

יתרון: בוסטון

מאמן: בראד סטיבנס VS סטיב קר

לשתי הקבוצות מאמנים מדהימים. מבחינת ניסיון בגמר, לסטיב קר יש יתרון עצום על סטיבנס, אבל למאמן בוסטון יש הרבה יותר שפנים שהוא לא יהסס לבקש מהם להיכנס למשחק ברגע שצריך אנרגיה.

יתרון: בוסטון

כמובן שלגולדן סטייט יש הרבה יותר ניסיון, אך לבוסטונים יש שחקני הגנה קשוחים גם בחמישיה וגם בספסל שיקשו מאוד על ההתקפה הקטלנית של גולדן סטייט. לא משנה מה, אם שתי הקבוצות יגיעו לגמר, צפויה לנו סדרה טובה מאוד. ולפי דעתי, ההגנה של הסלטיקס תכריע את הסדרה.

.

183 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page