top of page

האתגר של מוסא / שון דין

עודכן: 29 ביולי 2018

עד גיל 23 הקיצוני הניגרי הספיק להגיע לפסגות של הליגות המשניות של אירופה ואפריקה. עכשיו כשחקן לסטר סיטי עליו שוב להעמיד את יכולותיו במבחן

אחמד מוסא הניגרי, הספיק לא מעט בקריירה קצרה יחסית. כשהוא בסה"כ בין 23 , מוסא הספיק להיות אלוף אפריקה ולשחק ולהבקיע במונדיאל בברזיל במדי ה-"סופר איגלז". ברמת המועדונים,  מוסא היה מהכוכבים הגדולים של צסק"א מוסקבה בארבע השנים האחרונות. ברוסיה מוסא זכה בשתי אליפויות וגביע ושיחק בליגת האלופות. הקיץ הוא חתם בלסטר סיטי ששילמה בעבורו 16.6 מיליון יורו, דאז הרכש היקר בתולדותיהם (איסלאם סולימאני הוחתם ממש לקראת סגירת חלון העברות הנוכחי. לסטר תשלם לספורטינג ליסבון, קבוצתו הקודמת 30 מיליון יורו!!).

בלסטר מבינים שהמסע הסוראליסטי שעבר עליהם אשתקד, בדרך להסתיים. האליפות המפתיעה גרמה לאימפריות האנגליות ממנצ'סטר, לונדון ומרסיסייד (ליברפול)  לשנס מותניים ולפתוח את הארנק לקראת העונה הקרובה. מאמנים מהטופ האירופאי והשחקנים הטובים בעולם הונחתו על האי במטרה להחזיר עטרה ליושנה. ה-"שועלים" לא ישבו בחיבוק ידיים והתלוננו על מר גורלם. רוב הסגל שזכה באליפות נשאר, בנוסף לרכש שנבחר בקפידה בהתאם לחזון הצוות המקצועי שמתבסס על התקפות מהירות.

מוסא הוא אחד משחקני ההתקפה הטכניים הזריזים באירופה ובנוסף הוא יכול לבעוט בשתי הרגליים ולשחק בכל עמדת התקפה אפשרית. אבל האלמנט החשוב ביותר הוא הניסיון שלו בליגת האלופות, תכונה שחסרה לשאר השחקנים של לסטר. 24 הופעות בארבעה קמפיינים בליגת האלופות היו לו במדי צסק"א.

"זה חשוב מאוד שיהיה לנו עוד סילון כזה באגף" אמר המנג'ר קלאודיו ראניירי, שבנה חלק התקפי מהיר במיוחד עוד בעונת האליפות. מוסא עצמו הביע התרגשות מהזכות לשחק במדי אלופת אנגליה ובמיוחד לצד כוכבה ג'יימי וארדי.  אין ספק שמדובר במהלך הנכון מבחינת מוסא, שכבר צבר ניסיון במדי הנבחרת ובליגה אירופאית קשוחה בתנאי מזג אוויר שבהחלט לא היו נוחים לו (למי כן בעצם?).


עכשיו,  בתנאים קצת יותר נוחים מבחינת מזג האוויר, אך בליגה יותר נוקשה, זהו המבחן האמיתי של מוסא. מתחילת העונה אפשר לראות שיש פה פוטנציאל לרכש מוצלח במיוחד. במשחק האימון נגד ברצלונה ומסי, מוסא נכנס במחצית, בפיגור 3-0 וכבש צמד שהחזיר את לסטר למשחק. ברצלונה היית גדולה מידי על הכחולים והמשחק נגמר ב 4-2 לקטלונים. אבל אי אפשר להתעלם מהשינוי שמוסא הסב למשחק של השועלים ולפחות לפי תחילת העונה, ניכר שהשימוש במוסא יהיה כמחליף שנכנס ומשנה את המשחק. כך היה גם במשחק מגן הקהילה נגד מחזיקת הגביע מנצ'סטר יונייטד, כשנכנס במחצית, הכניס מוסא רעננות למשחק, לא הפסיק לרוץ ו"לחרוש את האגף".

העונה החדשה היא מבחנה האמיתי של לסטר שצריכה להוכיח שהיא אינה קוריוז חולף. חובת ההוכחה נופלת על המאמן ראניירי וכוכבי האליפות מחרז, וארדי ואחרים. ומפה דווקא המקום של מוסא לפרוץ קדימה הוא בהחלט נוח כשחקן חדש בקבוצה.

בצסק"א ובנבחרת הניגרית מספרים שהשחקן ניחן באופי מאוד חיובי וגם על הצד המנטלי אין עוררין . השנה זה הזמן של אחמד מוסא לפתוח מבערים ולדהור לתהילה בליגה הטובה בעולם.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page