top of page

הילד ענק/ יוסי אמסלם

בשני העשורים האחרונים התרגלנו שמסי ורונאלדו שוברים שיאים ועושים היסטוריה מדי שבוע. כנראה שעולם הכדורגל לא יזכה ליריבות כזאת בעתיד, אך יכול להיות שאנו עדים לשחקן שייכנס לנעליים שלהם ולרשימה של הגדולים ביותר. קיליאן אמבפה הוא הדבר הגדול הבא, למרות גילו הצעיר ואחרי ציפיות ואכזבות משחקנים גדולים שאמורים להיות דור ההמשך כמו אדן הזאר וניימאר, יש משהו בילד הזה ששונה מכולם.

ב-25 בפברואר אשתקד במשחק ה"לה קלאסיק" בין פ.ס.ז' למארסיי בדקה ה-81 ניימאר נפצע וירד ממרר בבכי לחדר ההלבשה, כבר אז ידע שיחמיץ את המפגש מול ריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות, שנגמרה בהדחה כואבת. אותו תסריט כמעט חזר על עצמו בדצמבר השנה כשהברזילאי נפצע בתיקו 2-2 מול בורדו ובפריז הבינו שגם השנה הוא יחמיץ את שמינית גמר הצ'מפיונס, הפעם מול מנצ'סטר יונייטד. הפריזאים חשבו שלא יכול היה להיות גרוע יותר, אך שלושה ימים לפני המפגש מול השדים האדומים באולד טראפורד אדיסון קבאני נפצע במשחק מול אותה בורדו. הצרפתים כבר השלימו עם הדחה שנייה ברציפות בשמינית הגמר, אך לכישרון הצעיר היו תוכניות אחרות. למרות חסרונם של חבריו להתקפה אמבפה היה בין המצטיינים, כבש את השער השני והוביל את הקבוצה של נאסר אל-ח'ליפי לניצחון חוץ סופר חשוב.


אמבפה . נמצא בטופ והוא רק בן 20. מתוך העמוד הרשמי של פיפא


זה מה שמיוחד בילד הצרפתי וכנראה חסר לאחרים. למרות גילו הכל- כך צעיר הוא לוקח את המושכות לידיים, כובש בצרורות, מגיע תמיד למאני טיים ולא נותן לפריזאים להרגיש בחסרונם של ניימאר וקבאני. תוסיפו לזה את השיאים האישיים ששובר מדי שבוע וכל ההישגים עד כה- אליפות אירופה עם צרפת עד גיל 19 כשהוא בן 17 בלבד, תגלית העונה של צרפת ב2017, אליפות עם מונאקו אחרי 17 שנה מאז שזכתה בפעם האחרונה ועלייה לחצי גמר ליגת האלופות אחרי תצוגות בלתי נשכחות בשמינית וברבע נגד מנצסטר סיטי ודורטמונד הכוללות חמישה שערים ועוד שער אחד בחצי הגמר נגד יובנטוס. בנוסף זכה עם פ.ס.ז' באליפות, גביע הליגה הצרפתית וגביע צרפתי, והכי חשוב היה בורג מרכזי בזכייה של צרפת במונדיאל האחרון והפך לכובש הצעיר ביותר בגמר מונדיאל מאז פלה האגדי.


חילופי משמרות? מתוך עמוד הטוויטר barcatimes

בשונה מניימאר חברו לקבוצה שציפו ממנו לגדולות (למרות שיש לו עוד זמן לנסות להגיע לשם), אמבפה לא מתעסק בשטויות על המגרש ומחוצה לו. הצרפתי בא לעבוד, ניימאר לעומת זאת בא יותר לשחק ולא במובן החיובי של המילה (ההתחזויות, הריבים עם חבריו לקבוצה ) הכישרון והעבודה הקשה הניבו לקיליאן את הישגיו עד כה. אפילו פלה בן ארצו של ניימאר טען "אמבפה יכול להיות פלה החדש, ניימאר לעומת זאת חייב להפסיק עם ההצגות הוא מסבך את הכל".

כל ההישגים של אמבפה כשהוא רק בן 20 (!) מבדילים אותו מאחרים. הוא הגיע לטופ בגיל שרוב השחקנים עורכים את הופעת הבכורה שלהם בקבוצה הבוגרת. לנו נותר רק לקוות שימציא לנו טופ חדש שעוד לא הכרנו, ומי יודע אולי בעוד 10 שנים יכתירו ללא עוררין את השחקן הטוב בתבל ואולי גם בהיסטוריה.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page