top of page

המרעננת הרשמית/ ליאור אליאב

קבוצת הכדורגל של העיר וולברהמפטון, היא העולה החדשה לפריימרליג – וולבס. פירוש המילה וולבס זה "הזאבים" וכמו שהם נראים העונה על הדשא הם באמת זאבים, זאבים טורפים. קבוצה שמשחקת כדורגל פתוח והתקפי (לא מובן מאליו לעולה חדשה), נלחמת על כל כדור ושמה את הלב בכל משחק. הזאבים משחקים באצטדיון המוליניו, אצטדיון קטן יחסית ( 32,000 מקומות),הקהל יושב על הדשא ונותן בכל משחק אווירה ביתית חמה ביותר!! ללא ספק אחד המגרשים היותר קשים ליריבות באנגליה.

בשנת 2016 נרכשה הקבוצה ע"י חברת ההשקעות הסינית "פוסון", סכום העיסקה הוערך בכ-45 מיליון פאונד(!) כאן התחיל השינוי הגדול והמבורך.


מתוך האתר הרשמי של הפריימרליג

סוכן השחקנים הפורטוגלי ז'ורז'ה מנדש, עובד בצמוד עם חברת "פוסון " ואף חבר קרוב מאוד של בעליה הסיני. עם רכישתה של הקבוצה ע"י החברה, לא היו ספקות מי תהיה הדמות המרכזית והחזקה במועדון, הלו הוא מנדש. רק שנבין, למי שלא מכיר את מנדש, הוא אחד מסוכני השחקנים הטובים והמוערכים בעולם. בין לקוחותיו הבכירים אפשר למצוא שמות כמו כריסטיאנו רונאלדו, דויד דה חאה, אנטואן גריזמן, אנחל די מריה ועוד.. הפורטוגלי קיבל יד חופשית לשדך לקבוצה את המאמן שהוא רוצה, וביחד איתו להחתים שחקנים. מנדש בחר במאמן נונו אספריטו סנטו (שהוא כמובן קליינט של הסוכן הדגול).

בעונה שעברה וולבס הייתה הקבוצה המבוססת ביותר בליגת המשנה, עם מספר שחקנים אשר מיוצגים תחת אותו סוכן על. הכל התחבר שם, הקבוצה עם המדים הזהובים לקחה את אליפות הצ'מפיונשיפ עם 99 נקודות ועלתה לליגה הראשונה. זכויות השידור באנגליה עברו לפני שנתיים מתיחת פנים רצינית מאוד, דבר שהוסיף לקופה של הזאבים לא פחות מ100 מליון פאונד (!)


אצטדיונה של הוולבס מתוך האתר הרשמי של הפריימר ליג


מסתבר שמנדש ושותפיו עושים שם עבודה יפה מאוד , כמו שכבר נכתב קודם לכן. וולבס מציגה כדורגל התקפי ומסתכלת לכל קבוצות הליגה בלבן של העיניים. היא מדורגת היום אחרי 29 מחזורים, במקום ה-7 בטבלה עם 43 נקודות , כשרק 6 הגדולות של הכדורגל האנגלי מקדימות אותה. פשוט מדהים.

הסגל של קבוצת וולברהמפטון, השוכנת לעיר בירמינגהאם, מונה כיום לא פחות משמונה שחקנים ומאמן פורטוגלים.תוסיפו אליהם את ווילי בולי(מעוז ההגנה) ומלך שערי הקבוצה ראול חימנז, שנכון, אתם לא טועים, גם הם מיוצגים של הסוכן הכל יכול, ז'ורז'ה מנדש. נתון מאוד מעניין מסמן העונה את אספריטו ושחקניו כקבוצה המפחידה ביותר בקרב הקבוצות הגדולות: תשעה משחקים נגד הגדולות ורק שלושה הפסדים, בנוסף לשלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, בנוסף משחק גביע במוליניו הביתי בו הדיחו את המוליכה ליברפול בתוצאה 1:2. וולבס תארח את מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר.

בשנות ה-50, ימי הזוהר של הקבוצה בהנהגת הכוכב הבלתי מעורער שלה בילי רייט, זכתה וולבס בשלוש אליפויות.

האם וולבס תנסה לחזור לימים הללו? האם כבר השנה הם יחזרו להשתתף במפעלים האירופים? הרבה שאלות עולות בנושא, דבר אחד ברור – וולבס היא המרעננת הרשמית של הפריימרליג. אין ספק שמשהו מיוחד קורה שם, השאלה כמה זמן זה יימשך.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון



25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page