top of page

הסינדרלה מפרברי בואנוס איירס/ חיים אפלבאום

הקבוצה הצנועה דפנסה אי חוסטיסיה נותנת עונה מדהימה, והיא ניצבת במקום השני עם סיכוי להפתיע באליפות ארגנטינה

שני מחזורים לסיום הליגה לכדורגל הארגנטינאית והקרב על האליפות טרם הוכרע. במקום הראשון ניצבת ראסינג קלאב עם 55 נקודות ובמקום השני דפנסה אי חוסטיסיה עם 51 נקודות, כאשר נותרו 2 מחזורים לסיום. אבל לשים לב: במחזור האחרון יפגשו שתי המובילות במגרשה של ראסינג. מה שיקבע אם יפגשו במשחק העונה הם המשחקים בסוף השבוע הקרוב. ראסינג תשחק בחוץ משחק קשה נגד טיגרה ודפנסה תפגוש בבית את אוניון. מעידה קטנה של המובילה, וניצחון של דפנסה יוביל את הקבוצות לקרב "ראש בראש" אדיר.


מתוך האתר הרשמי של המועדון

ובכן, בניגוד לקבוצות המוכרות ,דפנסה (כך קוראים לה בקיצור) השתלבה בליגה הראשונה רק בשנים האחרונות. המועדון, הוקם בשנת 1935 על ידי קבוצת חברים משכונת פלורנסיו וארלה, השוכנת בפרברים הדרומיים של בואנוס איירס. תרגום השם הינו: הגנה וצדק, אך אין אף אחד שיכול להצביע על הסיבה לשם המיוחד הזה. כנראה מישהו הציע וכך נישאר.

המועדון הוקם במטרה חברתית לתת מקום למפגש תושבי האזור וגם לפעילויות ספורטיביות. כך קורה ברוב הקבוצות בארגנטינה, כאשר למועדון יש הנהלה שנבחרת על ידי חברים. (לא בשיטה שלקבוצה יש בעלים שרכש אותה בכסף המוכרת לנו) לחברים יש כח והשפעה. לדפנסה יש היום כ – 5000 חברים.

רק בשנת 1977 פנו ראשי הקבוצה להתאחדות לכדורגל על מנת להירשם לטורנירים, ובשנת 1978 התחילה הקבוצה את דרכהבליגה הרביעית. לאט לאט טיפסה הקבוצה עדד לליגה השנייה בארגנטינה. עקב אירגון מחדש של הליגות בארגנטינה, היא שובצה בתחרות שהראשונות ישתלבו בטורניר חדש הנקרא " נאסיונל B " משם ניתנה הזדמנות לקבוצות מכל הארץ לנסות לעלות לליגת העל. ואכן בשנת 2014 דפנסה עלתה לליגה הראשונה, והגשימה חלום לשחק עם הגדולות.

גם על צבע החולצה, ירוק וצהוב ,והכינוי שלהם "הבזים" (הכוונה לעוף הדורס הנקרא Halcon) יש סיפורר. בהתחלה לבשו חולצות כחול לבן, אך בשנות השמונים נשיא המועדון היה ריקרדו פרס, בעל קו האוטובוסים "el halcon", שחיבר את השכונה עם העיר הגדולה.

האוטובוסים היו צבועים בירוק וצהוב, ולכן נבחר הצבע החדש ונשאר הכינוי "los halcones". האיצטדיון של הקבוצה,אחרי ששופץ, יכול להכיל 11.000 צופים. את הקבוצה מאמן סבסטיאן בקאסה הצעיר בן 38. בסגל הקבוצה אין שמותמידי מפורסמים. המוכר מכולם הוא ג'ונס גוטיארס, בן ה- 35 , שבזמן ששיחק באנגליה עבור ניוקאסל , בשנת 2014, נאלץ לעבור ניתוח להסרת גידול סרטני ,ולקבוצתו לא היתה הרבה סבלנות להשאירו והועבר לנוריץ. עד עכשיו ,מלכי השערים של הקבוצה הם ניקולס פרננדס ו מטיאס רומרו עם 8 כיבושים כל אחד.את העונה הנוכחית התחילה דפנסה עם שתי תוצאות תיקו, אבל מיד נכנסה לעיניינים. את רוב הנצחונות שלה השיגה דווקא במשחקי חוץ כולל ניצחון על ריבר פלייט במונומנטל. האופי העיקש של הקבוצה גורם לה לא לוותר בקלות ולצאת עם תוצאות טובות. בינתיים הקבוצה ,עקב מיקומה בטבלה, תזכה להשתתף בגביע ליברטדורס , הישג היסטורי לכל הדעות. במחזור האחרון נחלה דפנסה הפסד כואב בחוץ מול פטרונטו, כאשר השאירה לראסינג אתהאפשרות להיות תלויה רק בעצמה. ניצחון על טיגרה ותהיה אלופה. עוד מחזור או שניים נדע האם סיפור הסינדרלה יגמר בטוב או שישאר טעם של אכזבה אצל הירוקים צהובים שהגיעו כל כך קרוב לבאר ואולי לא ישתו ממנה.

גם אם לא יזכו צריך להריע ל"בזים" שב 40 שנה עברו 4 ליגות ומצליחים להתמודד שווה מול כל הגדולות.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page