top of page

הפעם הוא לא בצל-הטניס חוזר/ שי אמיר

אחרי שטורניר ווימבלדון היה השנה די בצל בשל המונדיאל, עונת המגרשים הקשים בטניס מתחילה. האם מישהו יכול לאיים על שלטונם רב השנים של פדרר, נדאל ודג'וקוביץ?

טורנירי ווימבלדון השנה נדחק לפינה. בכל זאת היה מונדיאל ברקע. השיא היה כשברבע גמר הטורניר, באחד המשחקים הכי מותחים של הטורניר בין רפאל נדאל לחואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי, המגרש המרכזי נותר חצי ריק, כיוון שבאותה שעה בדיוק שיחקה נבחרת אנגליה בחצי גמר המונדיאל נגד קרואטיה. לגמר כאמור הנבחרת האנגלית לא העפילה והמגרש המרכזי ששוחק במקביל לגמר המונדיאל היה מלא לרווחת המארגנים, אך באופן טבעי עורר עניין נמוך מהרגיל. עם רעב גדול לטניס, תתחיל שבוע הבא עונת המשטחים הקשים בטניס עם גביע רוג'רס בטורונטו. למרות שארבעת הטניסאים הגדולים של הטניס כבר מעל גיל 30(רוג'ר פדרר קרוב יותר ל-40), אף טניסאי לא מצליח לדגדג את פדרר, נדאל או דג'וקוביץ בטורנירי הגראנד סלאם. טניסאים מוכשרים וצעירים כמו ניק קיריוס, בורנה צ'וריץ', דומיניק ת'ים, דניס שפואלוב והיון צ'ונג מצליחים לעיתים להפתיע אותם או לגנוב מערכה בטורנירים הקטנים, אך בגראנד סלאם הבמה שייכת כבר 15 שנה (!) כמעט לחלוטין לביג פור.


"הביג פור". מי יכול לאיים עליהם? (מתוך האינסטגרם הרשמי של אליפות ווימבלדון בטניס)

הבשורה הכי גדולה שהגיע מווימבלדון האחרון הוא הקאמבק הגדול והחזרה למרכז הבמה של הספורטאי הצבעוני ביותר בעידן המודרני, נובאק דג'וקוביץ'. הטניסאי שעד לפני שנתיים שלט לחלוטין בטניס בעשור הנוכחי, דעך עקב פציעה , תחושת 'שובע' שנבעה בעיקר מהפיכתו לאבא והזכייה באליפות צרפת ב-2016, שהיה לגראנד סלאם הרביעי שלו ברצף. דעיכתו של נולה גרמה לרנסנס מחודש של פדרר ונדאל, כשהם חזרו להיאבק אחד בשני בגמרים, כשכל אחד זוכה ב-3 סלאמים והשנה החליפו ביניהם מספר פעמים את המקום הראשון בדירוג העולמי.

בד בבד, צמח לו בשנה וחצי האחרונות טניסאי מעולה ופוטנציאל עצום, הגרמני אלכסנדר זברב, בן ה-21. זברב שמדורג כיום במקום השלישי בעולם, זכה כבר ב-8 תארים, מתוכם 3 טורנירי מאסטרס, אך בגראנד סלאמים הוא מגלה חוסר יציבות ומתקשה להגיע לשלבים המאוחרים. הוא טניסאי שמתנשא לגובה של 198 ס"מ ומתאים לכל סוגי המשטחים, מחימר ועד דשא. מבחינת כישרון, בעיני הוא כישרון אדיר, אך יחד עם זאת, טניס זה לא רק כישרון. זה גם הרבה עניין מנטלי. ואם הוא לא יעשה את ההתאמות הנדרשות, יהיה לו קושי עצום לזכות בטורנירים הנחשבים.




זברב עם עוד טורניר מאסטרס. מתי הוא יעשה את הקפיצה למים העמוקים באמת?(מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של אלכסנדר זברב)

במקביל מי שמנסה לחזור לעצמו בשבועות האחרונים הוא אנדי מארי הבריטי, שדעך ב-2017 ונפצע אחרי שדורג ראשון בעולם ולא שיחק שנה. למארי יהיה הרבה יותר קשה לחזור לטופ העולמי לאחר הפציעה הקשה שעבר , להערכתי הוא ישחק עוד שנתיים מקסימום ואז יתלה את המחבט אחרי ניסיון קאמבק לא מוצלח.

הימור לאליפות ארצות הברית? כמובן שעוד קשה לדעת, האליפות מתחילה רק עוד חודש וטורנירי המאסטרס שמכינים לאליפות עוד לא החלו. פדרר נותן לעצמו יותר לנוח מאשר שאר השחקנים מפאת גילו המתקדם, אבל תמיד נחשב לפייבוריט מובהק, נולה יגיע עם ביטחון מהרנסנס בווימבלדון, אבל אני מאמין שהכישרון של זברב יתפרץ והוא יזכה בגראנד סלאם ראשון. אם המחסום הזה ישבר אוהדי הטניס ייהנו בשנים הקרובות משחקן רב תכליתי שיכול לנצח בכל משטח.

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page