top of page

הקאמבק של דלפו / ברוך אילייב

עודכן: 29 ביולי 2018

חואן מרטין דל פוטרו הוא הסיבה העיקרית לסוף מהאגדות, הטניסאי הארגנטינאי סבל מאינספור פציעות טורדניות שגרמו לו להשבתה של שלוש שנים מסבב הatp ,אין ספק שהסבב היה זקוק לו, החסרון שלו היה ברור.


"דלפו" חזר לסבב בטורניר סידני עם הפסד לקזחי מיכאל קוקושקין. בהדרגה הוא התחיל לחזור לטורנירים המשמעותיים, אך לאחר שהודח בשני טורנירי מאסטרס בסיבוב השני, הארגנטינאי לקח חודש של חופש בשביל להתכונן לעונת הדשא המסעירה.

כחלק מההכנות לעונת הדשא, דל פוטרו הגיע לטורניר שטוטגארט, ההתחלה נראתה מבטיחה והוא הגיע עד רבע הגמר, אך שם חיכה לו יריב גרמני עיקש העונה לשם פיליפ קולשרייבר שאותו "דלפו" לא הצליח לנצח.

הארגנטינאי התעקש והמשיך את מסע הקאמבק שלו, אך שוב זה לא הלך חלק וגם בטורניר קווינס הוא לא הגיע עד הסוף והפעם נפרד כבר בסיבוב ה-1 על ידי איסנר האמריקאי.

לאחר ההפסד המאכזב, הארגנטינאי החליט להשתתף בטורניר ווימבלדון ולנסות לראות איפה הוא עומד, האם יש מה להלחם או להיאבק. בסיבוב ה-1 "דלפו" עבר את סטפן רוברט ללא כל בעיות. אבל בסיבוב ה-2 חיכה לו סטאן וורינקה, האתגר הכי גדול מאז החזרה שלו למגרשי הטניס, אך "דלפו" לא התרגש והיה נראה מצויין וניצח את המדורג ה-5 בעולם ב-4 מערכות.


BeTThomas

הניצחון ההוא הפיח תקווה בטניסאי הארגנטינאי, האם הוא עוד יכול לשוב לטופ? אך כמו תמיד, זה לא הלך חלק בסיבוב ה-3 פגש דל פוטרו שחקן ספק אלמוני העונה לשם לוקאס פוילי הצרפתי, והשחקן האלמוני הזה הדהים את דלפו ושלח אותו הביתה באכזבה גדולה.

לאחר הטורניר הנ"ל, דל פוטרו כבר חשב על המטרה הבאה ריו 2016, הוא החליט להיעדר מכמה טורנירים כדי להגיע הכי מוכן שיש לאולימפיאדה.

הארגנטינאי הגיע לאולימפיאדה בידיעה שאין לו מה להפסיד, בייחוד כאשר הגיעה לאוזניו הידיעה שכבר בסיבוב ה-1 הוא יתחרה נגד המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ'.

הגיע יום המשחק, ואפשר היה לראות את דל פוטרו חוזר לעצמו, הטניסאי הישן והטוב שזכה ב-us open 2009  עם הפורהנד הקטלני שלו, הצליח לקחת את המדורג ראשון בעולם עד הקצה וניצח את המערכה ה-1 ב"שובר שוויון", המערכה השנייה התנהלה באותו האופן בדיוק, השניים שמרו על ההגשות ו"דלפו" הגיע לשובר שוויון נוסף וגם אותו צלח והדהים את המדורג 1 בעולם, ופתאום הדרך לקאבמק נראיתה אפשרית.

דל פוטרו המשיך להדהים את עולם הטניס כשבחצי הגמר גבר על רפאל נדאל והגיע לגמר מול אנדי מארי, אך למרות המאמץ הגדול והטורניר המרשים, ידו של מארי הייתה על העליונה בסיום והוא זכה במדליית הזהב.

לסיכום אי אפשר שלא להעריך את הספורטאי הדגול הזה חואן מרטין דל- פוטרו שממשיך במאמצים הגדולים לחזור לטופ העולמי, ונשאר רק לקוות שהוא יצליח לחזור בשנים הקרובות ולא ייפצע כמובן.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט

14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page