top of page

השלמות או התכל'ס | מסי או רונאלדו / אורי אחיטוב


אני לא מאמין שיש מישהו בעולם שלא מכיר את השמות האלה, גם לאנשים שאין שום מושג בכדורגל ולא ראו משחק מעולם יכירו את השמות מהרכילויות, מהאינטרנט, מהפסלים בקולנוע, או מחנות המזכרות בברצלונה ומדריד. מסי ורונאלדו זה כבר לא רק שני שחקני כדורגל גדולים, הם כל כך ממותגים שהשם שלהם הפך להיות סמל לכדורגל עצמו.

לאף אחד ממביני הכדורגל אין ויכוח שאלו שני השחקנים הטובים ביותר בעולם. יש שיאמרו בהיסטוריה אך קשה להשוות כשמדובר בתקופה אחרת עם כדורגל שונה.

השאלה האמתית היא מי מבניהם הוא השחקן הטוב ביותר? על זה אין רק ויכוח אחד, על זה יש ויכוחים כל הזמן, ואלו הוויכוחים הכי ארוכים ומייגעים שקיימים יותר מכל נושא אחר.

אני לא מתכוון להיות צדקן ולהגיד שאי אפשר להחליט. אפשר להחליט מי הטוב בעולם, העניין הוא - נרטיב.

ההגדרה המדויקת לנרטיב או בעברית סיפר, היא פרשנות של היבט מסוים של העולם דרך נקודת מבט אישית או תרבותית. ההיבט בנושא שלנו הוא כדורגל, כל אחד רואה את הכדורגל מנקודת מבטו האישית או איך שהוא חווה את הכדורגל בתרבות שלו.


מתוך עמוד האינסטגרם footballPlaisir


אם הייתי צריך להגדיר את ההבדלים בין מסי לרונאלדו בקצרה הייתי אומר שמסי הוא הכדורגל המושלם ורונאלדו הוא הכדורגל הענייני, או במילים שלנו- התכל'ס

אנשים שמאמינים בתכל'ס- במספרים, ביעילות ובמינימליזם יאמינו שהפורטוגלי הוא הטוב ביותר בעולם ולעומת זאת אנשים שמאמינים בשלמות- דיוק, חשיבה, יצירתיות ויופי, כנראה יאמינו שהפרעוש הוא הטוב ביותר.

כמובן שזה לא אומר שלרונאלדו אין את השלמות ולמסי אין את התאכלס. יש לשניהם הכל. העניין הוא שזה מה שמגדיר את אופי המשחק שלהם.

עכשיו נעביר את כל הקלישאות שזרקתי לפני כן לכדורגל- רונאלדו הוא אתלט, יש לו את המהירות ואת העוצמות, את הבעיטה החזקה בשתי הרגליים, הקפיצה מעל כולם, הקטלניות מול השער ומעל הכל הוינריות והתשוקה למשחק.

מסי הוא כישרון לא מהעולם הזה עם טכניקה שלא ראינו מעולם, דיוק במסירות, בניית מהלכים, כדרור מושלם, זריזות, ראיית משחק ומעל הכל חושב מהר יותר מכולם.

לשניהם יש את המספרים האסטרונומיים, את השיאים ואת התארים, אבל אם ניכנס להשוואה במספרים, הנושא לא יגמר, וזה גם לא העניין פה, העניין הוא הסיפור שסביב כל אחד מהם.

במשחקי הגומלין של שמינית ליגת האלופות אתמול ושלשום הם יצרו לנו עוד סיפור, כריסטיאנו נתן שלושער והחזיר את הקבוצה שלו מפיגור 2:0 מהמשחק הראשון, עם שני שערים בנגיחה ואחד בפנדל מתוך 4 מצבים שהיו לו, וגם המצב הנוסף שבו הכדור לא היה ברשת, היה אפשר לראות את רונאלדו משתגע איך לא נכנס לא? כאילו שזה מובן מאליו שהכדור חייב להיכנס בכל מצב. יום לאחר מכן קיבלנו את מסי עם שני שערים ושני בישולים נגד ליון לאחר 0:0 במשחק הראשון. נכון, הוא לא החזיר את הקבוצה שלו מפיגור, אבל לזרוק שני שחקני הגנה בהטעיה אחת ולתת פס לפינה כאילו השוער הוא לא אישיו בשבילו, זה סיפור בפני עצמו. 


המשחקים האחרונים, הם רק סיפור אחד מעשרות סיפורים שיצרו לנו השניים הללו, אבל הסיפור הוא תמיד שונה.

לסיכום, העובדה הקיימת היא שהפורטוגלי והארגנטינאי הם השחקנים הטובים ביותר בעולם, אך לגבי מי מבניהם הוא הטוב בעולם, אפשר להחליט אבל זה אף פעם לא תהיה עובדה מוחלטת, זה תמיד יישאר בגדר דעה אישית, ותמיד צריך לזכור הוויכוח הזה הוא ויכוח חשוב, כי הוא מייצר לנו את התחרות בין השניים וכולנו רואים למה התחרות הזאת מביאה.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page