top of page

טריקולד בלגי / דורון קרליק

הצגת כדורגל . זה מה שסיפקה לנו נבחרת בלגיה במונדיאל האחרון , השאירה מיליוני צופים פעורי פה לאור הפלאים שעשתה על המגרש. מאחורי היכולת המופלאה הזו עומדים אדן האזרד , רומלו לוקאקו ו"המאסטרו" קווין דה בריינה . כוכבי הפריימרליג מצליחים להוביל את בלגיה לשיאים חדשים בזכות היכולות האישיות והמשותפות שלהם . זה לא תמיד היה ככה בשביל שלושת הכוכבים האלה .


רומלו לוקאקו

החל את דרכו בכדורגל המקצועי בשנת 2009 בקבוצת הבוגרים של אנדרלכט לאחר שעלה מהנוער. באותה שנה אף הוכתר למלך שערי הליגה עם 15 כיבושים ב33 משחקים בהם שותף ותרם לאנדרלכט לזכות באליפות באותה שנה .

ב2011 לאחר שהרשים גם את הקבוצות הגדולות ונרכש על ידי צ'לסי. לאחר שלא הצליח להטביע חותם בצ'לסי הושאל לווסט ברומיץ' ובעונה שלאחר מכן הושאל ונקנה על ידי אברטון כאשר נרשם כהעברה היקרה ביותר של אברטון , שם נשאר כארבע עונות , התפתח מאוד כשחקן והפך לשם חם מאוד בקרב מועדוני ענק , עד שנקנה על ידי השדים האדומים מנצ'סטר יונייטד במחיר חסר תקדים של 75 מיליון פאונד. לוקאקו הוא גם מלך שערי בלגיה בכל הזמנים כאשר הוא עומד על 40 שערים ב75 הופעות רשמיות .




מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של רומלו לוקאקו

קווין דה בריינה

הילד הטוב של הכדורגל עבר מסע דומה לשל לוקאקו . דה בריינה החל את המסע שלו בגנק בשנת 2009 לאחר שעלה מהנוער. בשנה הראשונה שלו לא התבלט במיוחד אך בשנה השנייה הוא הבקיע 5 שערים ,בישל 16 והוביל את הקבוצה לזכייה באליפות בלגיה , דבר שמשך את תשומת ליבם של הקבוצות הגדולות. בשנת 2012 חתם קווין דה בריינה בצ'לסי. הקבוצה מלונדון שיתפה את השחקן אך ורק בשלושה משחקים ולאחר מכן להשאילו לורדר ברמן מהבונדסליגה ,שם אף על פי שהציג יכולת טובה נקלע למאבקי ההישרדות בליגה , אך סייע לה להישאר בליגה. באותה עונה נבחר לשחקן הצעיר המצטיין של גרמניה.

בסיום עונת 2012/13 ז'וז'ה מורינו מונה למאמן צ'לסי והחליט להחזיר את השחקן למרות התעניינות רבה מצדם של דורטמונד ולברקוזן. בינואר של אותה עונה נרכש דה בריינה על ידי וולפסבורג הגרמנית בסכום של 18 מיליון פאונד . בעונתו השנייה בקבוצה בגרמניה, אחרי עונה מדהימה בה הבקיע 16 שערים ובישל עוד 27 נבחר לשחקן השנה בגרמניה , לאחר שהוביל את וולפסבורג לזכייה בגביע הגרמני וגם בסופרקאפ הגרמני .כל זה הוביל לרכישת ענק של השחקן מצדם של הסיטיזנס בסכום עתק של 75 מיליון יורו . מאז שהגיע למנצ'סטר סיטי דה בריינה זכה פעמיים במלך הבישולים של הליגה והצליח לזכות עם סיטי בגביע הליגה האנגלי פעמיים והוסיף לאחרונה גם את אליפות הפריימרליג.


מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של קווין דה בריינה

אדן האזרד

החל את דרכו בצרפת במועדון ליל אליו הוא הגיע בגיל 14. בשנת 2007 עלה לבוגרים ולא הצליח לכבוש עד עונת 2008/9 , בעונה זו ליל סיימה במקום ה5 הרבה בזכות התרומה של הבלגי שנבחר לשחקן הצעיר המצטיין של הליגה הצרפתית. זו הייתה הפעם הראשונה בה זוכה שחקן זר .העונה שלאחר מכן הייתה יותר מוצלחת מן הקודמת ,כאשר האזרד סיים עם מאזן של 10 שערים ו9 בישולים. מה שהקנה לו את התואר השחקן המצטיין הצעיר בצרפת שנה שנייה ברציפות . באותה עונה האזרד וליל סיימו במקום הראשון בליגה, מה שהוביל לכך שבשנת 2012 צ'לסי שמה את היד שלה עליו תמורת סכום של 32 מיליון ליש"ט . הזארד הסתגל במהרה לסגנון המשחק האנגלי וסיים את עונתו הראשונה בקבוצה עם 13 שערים בכל המסגרות הכוללת זכייה עם צ'לסי בליגה האירופית.

בעונת 2013/14 כבש הזארד 17 שערים בכל המסגרות ונבחר לכדורגלן הצעיר של השנה באנגליה.בעונת 2014/15 הזארד כבש 14 שערים ועזר לצ'לסי לזכות באליפות, כאשר באותה עונה זכה הזארד בתואר שחקן העונה בפרמיירליג.

בעונה שלאחר מכן רשם יחד עם צ'לסי ירידה ניכרת ביכולת, בה סיימה הקבוצה במקום העשירי. בעונת 2016/17 היה שותף משמעותי בזכייתה של צ'לסי בפרמייר ליג. אדן האזרד נמצא במקום השמיני בטבלת כובשי כל הזמנים של נבחרת בלגיה עם 25 שערים וכיום הוא קפטן הנבחרת .


מתוך עמוד הפייסבוק של אדן הזארד

השלישייה המדהימה הזאת גורמת לדברים הקשים ביותר להראות "piece of cake" .מי יודע אולי זה רק עניין של זמן עד שנראה אותם גם זוכים בתואר משמעותי.



41 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page