top of page

יהיה או לא יהיה: סיכוייה של מכבי תל אביב לטופ 8 ביורוליג/שי בוקר


אחרי עונות בהם לא מצליחה הקבוצה להגיע לרבע הגמר, מכבי תל אביב תנסה שוב להעפיל העונה, בראשות נבאן ספאחיה, לרבע גמר היורוליג.

לפני תחילת העונה שעברה, מכבי "פוקס" תל אביב בנתה קבוצה חדשה לגמרי למעט השארתו של איתי שגב והביאה שחקנים חדשים טובים כמו נוריס קול (זכה בשתי אליפויות עם לברון במיאמי), דשון תומאס, וג'ון דיברתולומיאו (זכה ב-MVP של ליגת העל עם מכבי חיפה ב-2016/2017), וכמה שלא שמעו עליהם הרבה כמו מייקל רול, דיאנדרה קיין (שיחק בעברו בהפועל אילת) וכרם משעור מבני הרצליה. עם זאת, הקבוצה גם החזירה את אלכס טיוס, ג'ייק כהן ואפילו ג'רמי פארגו (חזר בחודש מאי ועזר לקבוצה לזכות באליפות הליגה). אם זה לא מספיק, היא מינתה את נבן ספאחייה למאמן (קדנציה שניה), העלתה את יובל זוסמן הצעיר לסגל הבוגרים לא רק בליגה, אלא גם רשמה אותו ליורוליג. הצהובים פתחו מצוין את עונת היורוליג 2017/2018 עם נצחונות מרשימים על קבוצות שהגיעו לפלייאוף בחצי הראשון כמו ריאל מדריד (זכתה באליפות), פנרבחצ'ה (האלופה היוצאת, עכשיו סגנית האלופה), ז'לגיריס קובנה (סיימה מקום 3), חימקי מוסקבה ואפילו באסקוניה (פתחה את העונה עם 0 נצחונות ו-4 הפסדים). קבוצתו של ספאחייה סיימה את עונת היורוליג עם מאזן של 13 נצחונות ו-17 הפסדים, כשחמישה מההפסדים היו ב-3 נקודות או פחות. אם הקבוצה הייתה מסיימת משחקים קצת יותר טוב היא הייתה מגיעה לפלייאוף.

לאחר שהעונה נגמרה עם אליפות של הליגה בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, הנהלת הצהובים החליטה להשאיר את ספאחייה ואפילו להשאיר שחקנים רבים מהעונה שעברה: מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג'ון דיברתולומיאו, אלכס טיוס, ג'ייק כהן וג'רמי פארגו. בקבוצה מקווים להשאיר את יובל זוסמן שלאחר שזכה ב-MVP של אליפות אירופה עד גיל 20 עם נבחרת העתודה של ישראל, על אף שביקש להיות מושאל להפועל גלבוע/גליל של אריאל בית הלחמי (מאמנו בנבחרת העתודה). הקבוצה שחררה כמה כוכבים כמו נוריס קול, דשון תומאס ופייר ג'קסון (שנחשב לאכזבה גדולה), ארטיום פראחובסקי, ג'ונה בולדן (עזב ל-NBA), איתי שגב וכנראה גם את כארם משעור.


חיזוק משמעותי ליורוליג. סקוטי ווילביקין (מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של המועדון)


בקיץ הזה, מכבי תל אביב החתימה את ה-MVP של הליגה הצ'כית, הרכז קנדריק ריי, אנג'לו קלויארו , ג'וני אוברייאנט (סנטר שארלוט הורנטס לשעבר) והחזירה מהשאלה את נמרוד לוי. היא גם עשתה רכש אחד ענק כשקנתה את החוזה של סקוטי ווילביקין, MVP ואלוף היורוקאפ ששיחק בשנתיים האחרונות אצל דייויד בלאט בדרושאפקה. בעונת ה-MVP שלו, העמיד ממוצעים של 18.9 נקודות למשחק ו-5.1 אסיסיטים למשחק בצד ההתקפי. בצד ההגנתי הוא גם שיחק טוב וחטף 1.6 כדורים למשחק, מקום שני ביורוקאפ. ווילביקין הוא קומבו גארד מוכח שיטריף את הקהל הצהוב למשך שתי עונות לפחות.

אז נכון, אלופת ישראל, עבדה קשה בקיץ ועשתה החתמות מעניינות זה בטוח, אבל האם הם מספיק טובים להגיע ל-8 האחרונות ולעלות לרבע גמר היורוליג? עכשיו שהצהובים יהיו במשחקים צמודים, יש להם "גו טו גיי" שהם יכולים לתת לו את הכדור והוא ייקח על עצמו להביא להם את הנצחונות במשחקים שלא הצליחו לנצח. אם מכבי תצליח לשמור על רוב משחקי הבית ולהביא נצחונות בשיניים מול קבוצות טובות, אני מאמין שאכן יעלו לרבע גמר.


גם אם אתם לא מאמנים שהקבוצה יכולה להעפיל לרבע גמר בגלל שהרבה קבוצות במפעל התחמשו בשחקנים חדשים וטובים מאוד, תזכרו את זה: מכבי לא סתם הביאה את ווילביקין, היא הביאה אותו כי היא יודעת שהוא שחקן שיכול לעשות את השינוי ולהחזיר את הרוח המכביסטיט למקומה הטבעי ואולי גם את אליפות אירופה .


642 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page