top of page

כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס - מה למה כמה ואיך?\ יואב סקרדר

עודכן: 6 בספט׳ 2018

כריסטיאנו רונאלדו דוס סנטוס אביירו. כבר מתפעלים מהשם. מי לא מכיר אותו? לאיזה פינה, חור, עיתון בעולם הבן אדם לא הגיע אליו? כשמדברים על רונאלדו מדברים על אחד השחקנים הכי טובים בהיסטוריה של המשחק. כאשר שחקן בסדר גודל כזה עובר קבוצה, בין אם זה ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד או מריאל מדריד ליובנטוס זהו רעידת אדמה עצומה בעולם הכדורגל. 

רונאלדו הגיע לריאל מדריד תמורת 93 מיליון יורו לאחר תקופה מצויינת במנצ'סטר יונייטד, כשכבר הוכרז כשחקן הטוב בעולם פעם (2008), כבש במדי השדים האדומים 118 שערים ב-291 הופעות, זכה איתה ב-9 תארים ואינספור פרסים אישיים. הפורטוגלי קיבל את הספרה "7" המכובדת ולא איכזב ולו לרגע קט. במהלך תשע עונותיו במדי הבלאנקוס כבש 450 שערים ב438 הופעות, בהחלט נתון חייזרי לשחקן חייזרי. רונאלדו הוליך את הלבנים ל-3 זכיות רצופות בליגת האלופות בשלושת השנים האחרונות ורשם עונה מצויינת נוספת גם בגיל 33. כן כן, כריסטיאנו רונאלדו כבר בן 33 אך עדיין מסיים עונות עם נתונים מפלצתיים כשבעונה שעברה סיים עם 44 שערים ב-44 הופעות בכל המסגרות. רונאלדו עצמו אמר המון פעמים שהוא רוצה לפרוש בריאל מדריד, כגון בדצמבר 2017 ל-"סקיי ספורטס": "אני מאוד ארצה לפרוש בריאל מדריד אבל לא תמיד הדברים תלויים בי" או לעיתון "מארקה" באוגוסט 2016 "אני רוצה לפרוש בריאל מדריד בגיל 41".  אז השחקן נמצא על גג העולם, זכה בליגה הספרדית, זכה בליגת האלופות וממשיך להיות השחקן עם הכי הרבה תפוקה. שני דברים יכולים להיאמר בעקבות ההחלטה שלו לעבור ליובנטוס. אחד מהם הוא "מה? למה שיעבור ליובה אם הוא על גג העולם? למה לרדת ברמה?" או בכלל להגיד "כנראה שאחרי שהגיע לגג העולם הוא רוצה אתגר חדש", והאחרון כנראה מה שקרה. 


רונאלדו. מחפש אחר אתגר חדש ( מתוך עמוד האינסטגרם של כריסטיאנו רונאלדו)

כריסטיאנו ידוע בתור שחקן מאוד רעב, תמיד היה וכנראה שתמיד יהיה. יש עליו אינספור סיפורים מהשחקנים בקבוצה שהוא הראשון באימון והאחרון לעזוב, אלה דברים שכולם יודעים כמובן. הרעב הוא תמיד דבר בלתי נגמר אצלו, דבר זה מתבטא בין היתר בגוף שפיתח לעצמו, לתגובות שלו אחרי הבקעת שער\אי הבקעת שער, כשחבר לקבוצה לא מוסר לו כדור. יש הרבה אנשים שאמרו שהוא עזב- א. בגלל שריאל מדריד לא הציעה לו מספיק כסף ב. שעזב בגלל בעיותיו עם המס בספרד או בכלל ג. שפשוט רצה אתגר חדש. לדעתי התשובה המכרעת על כך היא ד'. כל התשובות נכונות. לדעתי רונאלדו כן הרגיש קצת לא מוערך, אפשר לראות זאת בעיקר מהסכום בו נמכר לגברת הזקנה, 100 מיליון יורו על השחקן הכי טוב בעולם על ידי רבים. זהו סכום צנוע ביותר עבורו. על המס בספרד איני יודע מה הוא הרגיש בעצמו אך בודאי שזה לא תרם להרגשה שלו בספרד ואני לא שולל את האפשרות שהוא מאוד נהנה מהתשואות שקיבל מה-"יובנטוס סטאדיום" אחרי המספרת שלו העונה וזה מה שדחף אותו יותר ליובנטוס. 

רונאלדו הוא מסוג השחקנים שכל קבוצה רוצה. הוא עובד קשה, משקיע את כל כולו ותמיד רוצה את השער או את התואר. דברים אלה גורמים לו להיות מאוד מבוקש אך זה לא הדבר היחיד. רונאלדו הוא מותג, סופרסטאר. כבר פורסם שיובנטוס הרוויחה במשחק הראשון שלה העונה כ-מיליון יורו יותר מאשתקד. במשחק הפתיחה העונה הגיעו "ליובנטוס סטאדיום" 40,173 צופים   שהכניסו למועדון 2.7 מיליון יורו לעומת ה-1.8 מיליון יורו שהכניסו ממשחק הפתיחה בעונה שעברה. מדובר בעלייה של 48% שהם 880 אלף יורו יותר. וזה רק ממכירת הכרטיסים. רונאלדו החזיר את ה-93 מיליון יורו ששילמו עליו ריאל מדריד כבר אחרי 3 חודשים, אפשר לצפות איזה טירוף של מרצ'נדייס רונאלדו יכניס לקבוצה מטורינו.  אין לי ספק שרונאלדו עבר ליובנטוס לא בכדי לעשות עונת פרישה, או כדי לסיים את הקריירה במועדון גדול נוסף אלא עבר לשם כדי לכוון לכל המטרות ועם אתגר חדש לגמרי. מבחינתו הגיל שלו הוא חסר משמעות, אנחנו אומרים "33 זה זקן!" אבל בשבילו זה לא משנה, בין אם הוא היה מהיר כמטוס או עכשיו סקורר מחונן. הוא רוצה להיות השחקן הכי טוב בעולם תמיד ללא יוצא מן הכלל. יובנטוס היא לא קבוצה שאפשר לבוא ישר ולקחת גביע אלופות. בסופו של דבר קבוצה לא בנויה על שחקן אחד כי אם כן שמה לא הייתה "קבוצה". אך כריסטיאנו בטוח ייתן להם קצת עזרה במטרה להגיע לתארים גדולים ואני בטוח בזה.



47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page