top of page

מקצוע ספורט מרתק - שדרנות

עודכן: 8 בנוב׳ 2021

מקצוע ספורט

רבים עוסקים בענפים שונים של ספורט כתחביב. משחקים כדורגל או כדורסל עם החברים, נהנים להגיע לאצטדיונים ולעודד את הקבוצה שהם אוהדים, כדי לדרבן אותם לשחק כראוי במשחק. עבור רבים כל מה שקשור לספורט הפך להיותדרך חיים והם חיים ממשחק למשחק ומשבת לשבת וכל הזמן סקרנים לדעת מה יהיה בכל אחד מהמשחקים, מה תהיה התוצאה ומה יהיו ההישגים של כל אחד מהשחקנים. עבור האנשים הללו עיסוק באופציה של מקצוע ספורט היא נכונה ביותר וזאת כדי לשלב בין אהבתם לספורט לקריירה שתגרום להם להמון סיפוק עצמי.


כאשר בוחנים את האפשרות הזו אפשר להירשם לקורס של שדרני כדורגל, כדורסל או ענפי ספורט אחרים. בדרך זו הסטודנט יוכל לשדר משחקים מהארץ ובשלב שני גם במשחקים של הליגה האנגלית אשר מתרחשים באנגליה'.

עם החלום הזה, רצים להירשם לקורס ולומדים בו נושאים מרתקים ביותר הקשורים לחוקים של משחקי כדורגל וכדורסל, כיצד מדווחים על פעילויות ספורטיביות בעיתונות הכתובה, באתרי האינטרנט, בענייני דוברות, ברדיו, בטלוויזיה, דיגיטל, ניו מדיה ועוד.

עיסוק באופציה של מקצוע ספורט מהמגרש

בתחילת הלימודים כל משתתפי הקורס לומדים לארוך תקופה ארוכה לימודים תיאורטיים עם מיטב המרצים בישראל. לאחר שהם נכנסים לתוך עולם הספורט ומבינים המון דברים שלא היו ערים להם בעבר, מגיע גם הזמן ללימודיםמעשיים. לכן הם מגיעים למגרשי כדי להתאמן על שידור, מצטרפים לאולפן מומחים שהוא זהה לאולפן טלוויזיה ומשםכל אחד בתורו משדר משחק, מנתח קטע ספציפי של גול או של החמצה. כמו כן הם מתאמנים בראיונות של שחקנים, מאמנים ואנשי מפתח בקבוצות הכדורגל והכדורסל.

בתום הלימודים של מקצוע ספורט, הם מקבלים תעודת גמר אם הגיעו לשמונים אחוז מהשיעורים וכך הם יכוליםלהתחיל קריירה באפשרות של קריינות, הגשה, שדרן, כתב בעיתונות ועוד. מקצוע ספורט יותר שילוב של עבודה מסקרנתשכל יום יש בה משהו חדש ולכן הסיפוק הוא עצום.

למידה של ענפי ספורט שונים

אומנם שני ענפי הספורט הפופולריים ביותר הישראל הם כדורגל וכדורסל אך עם זאת יש המון ענפי ספורט נוספים. במהלך הקורס של שדרני ספורט לומדים רבות על כל אחד ממקצועות הספורט האחרים, כיצד מתנהל כל משחק, מה הםהחוקים, מיהם המתחרים המובילים בארץ בתחום זה.

שידורים ממגרשי הספורט

השדרנים שרכשו מקצוע ספורט נשלחים לסקר אירועים מעניינים בענפי ספורט כמו התעמלות אמנותית, שייט בסוגיםשונים של סירות, שחייה, קפיצה לרוחק, קפיצה לגובה, זריקת כדור ברזל, ריצה ועוד המון תחומי ספורט. המטרה היאלחשוף בפני הציבור את כל מה שקורה בכל ענפי הספורט בישראל ולא להתמקד רק בשני הענפים המובילים.

כך אפשר לראות את המתח הרב של הישראלים כאשר נציג שלנו מגיע להישגים ספורטיביים משמעותיים ועולה עלהפודיום, מקבל מדלית זהב וברקע שומעים את התקווה – ההמנון הלאומי של ישראל.

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page