top of page

עונה אדומה באנגליה?/ראובן בורשטיין

בעונה שעברה מנצ'סטר סיטי רצה לאליפות ללא עוררין והיא נכנסת כפייבוריטית גם העונה על אף שלא עשתה הרבה בקיץ מבחינת העברות. אבל נשאלת השאלה, מי המתחרה הכי גדולה שלה העונה? התשובה היא ליברפול.

לקראת תחילת עונת הפרמייר ליג קלטתי שבחמש העונות האחרונות ראינו קבוצות שצבעם הוא כחול או גוון מסויים של כחול זוכות באליפות. סיטי, צ'לסי, לסטר, צ'לסי שוב וסיטי שוב בעונה האחרונה. לא הייתה אליפות אדומה באנגליה מאז 2013. שלושת המועדונים המרכזיים שלובשים אדום באנגליה,מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל הם היסטוריית שלושת המועדונים הכי גדולים באנגליה. אבל, יונייטד לא זכתה מאז 2013, ארסנל לא זכתה מאז 2004 כשסיימה את העונה ללא הפסדים בליגה וליברפול בעמדה הכי קיצונית, לא זכתה בליגה מאז 1990(!) ובה נתרכז.


שחקני ההתקפה של ליברפול חוגגים. מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של ליברפול

מאז הזכייה האחרונה של ליברפול פיטר שמייכל חתם ביונייטד, זכה בחמש אליפויות, פרש ועשה ילד שזכה לפני ליברפול. הפעם האחרונה שליברפול הייתה קרובה לזכייה הייתה בעונת 2013/14 כשסיימה שנייה אחרי שישבה בראש הטבלה שלושה מחזורים לסוף. מאז היא התקשתה לשמור על הכוכבים שלה במועדון והתקשתה לשמור על יציבות. בכלל, מאז התואר האחרון של ליברפול, גביע הליגה ב-2012, הקבוצה הפסידה בגמר הגביע ב-2012, גמר גביע הליגה ב-2016, גמר הליגה האירופית ב-2016 וגמר ליגת האלופות ב-2018. בעונות אלו היא העפילה לליגת האלופות רק 3 פעמים מתוך 7 הזדמנויות(כולל בעונה האחרונה).


הקהל באנפילד. משתוקקים לאליפות (מתוך עמוד האינסטגרם הרשמי של ליברפול)

תחת יורגן קלופ ליברפול חזרה לשחק כדורגל התקפי , אטרקטיבי ובעונה האחרונה עשתה ריצה חלומית לגמר ליגת האלופות. משחק שניתן להגיד שהוכרע בעמדת השוער. קיילור נבאס של ריאל נראה יציב לעומת לוריס קאריוס שעשה שתי טעויות שערוריות שעלו לו ולקבוצתו בניצחון או לפחות בסיכוי לניצחון. בגלל הקמפיין האירופאי האדומים הורידו הילוך בליגה וירדו בסוף העונה מתחרות צמודה עם יונייטד על המקום השני למקום הרביעי מאחורי טוטנהאם. הם הראו במשחקים מסוימים את היכולת להיות אחת מהקבוצות הכי טובות באירופה (ניצחון בית על מנצ'סטר סיטי בליגה לדוגמא). מה שהיה חסר זה יציבות. לאורך 2018 ההנהלה התחילה להשקיע את הכספים הדרושים כדי שהקבוצה תוכל למצוא את היציבות הנדרשת בשביל להתחרות על תארים באופן קבוע. כ-75 מיליון על וירג'יל ואן דייק, כ-70 מיליון אליסון בקר וכ-85 מיליון במשולב על פאביניו ונאבי קייטה הן העברות שמראות שליברפול נכנסה(סוף סוף) לשוק המודרני מבחינת הוצאות והשקיעה במקומות הנכונים והנחוצים.בעקבות ההחתמות הללו הקבוצה נראית הכי טובה שנראתה מזה שנים.


ליברפול הביסה את סיטי בבית בליגה, בשני משחקי הגומלין ברבע גמר ליגת האלופות בעונה האחרונה והליגה האנגלית ידועה בתור ליגה שקשה להגן בה על אליפויות. רק בעונה האחרונה ראינו את צ'לסי מסיימת במקום החמישי אחרי שרצה לאליפות ושברה את שיא הנקודות לעונה בעונת 2016/17. בנוסף על כך סיטי כנראה תשקיע את האנרגיה שלה בקמפיין אירופאי מה שעלול לפתוח אותה קצת בליגה. כל הנתונים האלו בונים עניין מסביב לעונה הקרובה. אולי הפעם נקבל תחרות ואולי נראה את ליברפול מספקת את הסחורה.






כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page