top of page

פריימר-ליג מודל 19/20 | בן אור ניגרי

בשישי האחרון יצאה לדרך מחזור הפתיחה של הליגה האנגלית. ליברפול כבר סימנה את התואר בראש הרשימה שלה, בעוד שסיטי דולקת על גביע האלופות. הקבוצות מצפון לונדון מתחמשות בזמן שהצעירים של יונייטד וסיפור האהבה מצ'לסי לא נראים מבטיחים כל כך. גם מערכת הואר נכנסת לתמונה. אז מה יהיו הסיפורים לאחר שריקת הפתיחה?


מנצ'סטר סיטי

מיקום בעונה שעברה: אלופה

תארים נוספים: גביע אנגלי, גביע הליגה, מגן הקהילה

הגיעו: רודרי (אתלטיקו מדריד), ג'ואו קנסלו (יובטוס), אנחליניו (איינדהובן) סקוט קארסון (דרבי קאונטי)

עזבו: דנילו (יובנטוס), פביאן דלף (אברטון), וינסנט קומפני (אנדרלכט)

האלופה, הקבוצה הטובה ביותר באי הבריטי ויש שיגידו הטובה באירופה. מנצ'סטר סיטי זכתה ב-5 התאריים המקומיים האחרונים שגולת הכותרת הייתה אליפות היסטורית שנייה ברציפות. 198 נקודות ו201 שערים בשתי עונות כבר מעמידים את הסיטי הנוכחית כאחת מהקבוצות הכי טובות בהיסטוריה של הפריימרליג. אז האם משהו הולך להשתנות? לא אם תשאלו את פפ. הסגל משנה שעברה שופר בדיוק בנקודות שסיטי הייתה בהם קצת יותר חלשה, השחקנים שהגיעו כדוגמת ג'ואו קנסלו ורודרי טובים מאלה שעזבו. הספרדי יודע להביא בידיוק את השחקנים שהוא צריך ומאמין בהם והדוגמאות הכי טריות לכך הם ברנרדו סילבה ואמריק לאפורט, שני שחקנים שתחת פפ הפכו לשחקני מפתח באלופת אנגליה. נראה כאילו קנסלו ורודרי הולכים להשתלב כמו כפפה בהרכב של הקטלוני. שני אלו, בתוספת שוער מחליף ועוד שחקן הגנה יעבו את הסגל של סיטי. וינסנט קומפני שהיה אולי הסמל הגדול ביותר למהפכה בקבוצה בשנים האחרונות עזב לאנדרלכט, בעוד שלירוי סאנה היה קרוב מאוד למעבר לאלופת גרמניה באיירן מינכן אך פציעה נגד ליברפול בתחילת השבועהטרפה את הקלפים וככל הנראה גם את העונה של הגרמני. עוד לפני שהליגה התחילה סיטי הוסיפה גביע נוסף לארון לאחר ניצחון על ליברפול במגן הקהילה, ונראה שהיא לא מתכוונת לעצור. אך יש דבר אחד שחסר וזהו גביע האלופות. מאז 2011 גווארדיולה לא הגיע לגמר הצמפיונס, מעמד שקבוצתו לעולם לא זכתה להיות בו ואין ספק שזה המטרה הכי גדולה העונה של הסיטי, אבל אל תופתעו אם גם השנה הגביע יעוטר בסרטי תכלת ויגיע לאתיחד.


מתוך עמוד הטוויטר של סיטי

ליברפול

מיקום בעונה שעברה: סגנית האלופה

תארים: אלופת אירופה

הגיעו: ספ ואן דה ברג (זוולה), אדריאן (ווסטהאם), הארוי אליוט (פולהאם)

עזבו: אלברטו מורנו (ויאריאל), מיניולה (קלאב ברוז), דני אינגס (סאותהמפטון), דניאל סטארידג (ללא קבוצה).

אלופת אירופה פותחת עונה לאחר אחת העונות הכי מרשימות שלה, בטח אחרי עשור דל באירועים משמחים באנפילד. הקבוצה הדורסנית של קלופ סיימה כסגנית של סיטי רק בהפרש של נקודה, כאשר בצמפיונס אף אחד כבר לא עצר אותה בדרך לזכייה שישית בהיסטוריה שהיא מפרקת את באיירן מינכן וברצלונה בדרך. ההכנה לעונה של המייטירדס לא הייתה אידיאלית במיוחד. שחקני מפתח רבים כדוגמת מוחמד סאלח וסדיו מאנה קיבלו חופשות ארוכות זאת בגלל משחקי הנבחרות וכתוצאה מכך הקבוצה הציגה יכולת רעה בהכנה שהיא סופגת שערים רבים. אקורד הסיום הרע של ההכנה הגיע נגד הסיטי בסופרקאפ אותו הפסידה בפנדלים אך נראתה טוב לאורך שלבים רבים של המשחק. אומרים שאין צורך להתייחס להכנה במלוא הרצינות וכך קלופ צריך לעשות. הגרמני בחר שלא לחזק את הסגל משמעותית שרק שני צעירים שככל הנראה לא יהיו בקבוצה הבוגרת הגיעו ושוער מחליף לאליסון. במצבת העוזבים ניתן לראות שמות כמו אלברטו מורנו, דני אינגס, מיניולה ודניאל סטארידג, שהיו שחקני מפתח בליברפול של השנים האחרונות, ליברפול של ה"ליגה האירופית". אין ספק שקלופ מאמין בבחורים שהביאו לו את הגביע עם האוזניים הגדולות ועכשיו המטרה ברורה והיא להחזיר את תואר האליפות לאנפילד אחרי בדיוק 30 שנה.


פחות מאליפות לא בא בחשבון. מתוך הטוויטר של ליברפול

צלסי

מיקום בעונה שעברה: שלישי

תארים: הליגה האירופית

הגיעו: כריסטיאן פוליסיץ (דורטמונד), מטאו קובאציץ (ריאל מדריד), מייסון מאונט (דרבי קאונטי)

עזבו: אדן הזארד (ריאל מדריד), גארי קאהיל (קריסטל פאלאס), היגואיין (יובנטוס), דויד לואיז (ארסנל)

היחידה מקבוצות הטופ 6 שעברה אולי את השינוי הכי גדול שאפשר לעשות בקבוצת כדורגל וזהו בעמדת המאמן. מאורציו סארי עזב ליובנטוס לאחר עונה שהצליח להוציא ממונה את המיטב, שהפינלה היה זכייה בליגה האירופית. פרנק למפארד קיבל את משרת חייו וחזר למועדון מהדלת הראשית ומספק לנו את הסיפור הכי רומנטי של הקיץ. הסמל הכי גדול של צ'לסי בכל הזמנים העביר עונת אימון ראשונה בדרבי קאונטי שהייתה משחק אחד מהעפלה היסטורית לפריימרליג. אברמוביץ לא נשאר אדיש לכך והביא את האנגלי הצעיר להיות המאמן. אבל לא הכל ורוד בצד הכחול של לונדון, צלסי נפרדה הקיץ מהכוכב הכי גדול שלה בשנים האחרונות, אדן הזארד, תוסיפו לזה עונש העברות שחל על הקבוצה שלא יכלה להביא מחליף ראוי לבלגי. אך שחקנים חדשים כן ישחקו העונה בברידג- כריסטיאן פוליסיץ חתם במועדון עוד בינואר בעוד שמייסון מאונט (מגיע עם למפארד מדרבי קאונטי) חוזר מהשאלה ומטאו קובאציץ שעליו מומשה האופציה והוא נרכש ב50 מיליון יורו מריאל מדריד, המחיר הגבוהה של הקשר נובע בין היתר מכך שצ'לסי לא יכולה להביא רכש ראוי אחר. על העונה הקרובה של צ'לסי יש הרבה סימני שאלה והציפיות לא גבוהות במיוחד. המטרה העיקרית של למפארד העונה תהיה מקום בטופ 4 וקמפיין מוצלח בליגת האלופות, וכל זה יחל ביום ראשון הקרוב באולד טראפורד מול מנצ'סטר יונייטד.


מחזור פתיחה לא פשוט עבורו. למפארד. מתול הטוויטר של צ'לסי

טוטנהאם

מיקום בעונה שעברה: רביעי

הגיעו: טנגי אנדומבלה (ליון), ריאן ססניון (פולהאם), גובאני לו סלסו (בטיס)

עזבו: קיירין טריפייר (אתלטיקו מדריד), וינסט יאנסן (מונטריי), פרננדו יורנטה (ללא קבוצה), מישל ורם (ללא קבוצה)

אין ספק שטוטנהאם הייתה המרעננת הרשמית של העונה שעברה, מסע הקסם של הקבוצה הלונדונית נעצר רק בגמר ליגת האלופות. החבורה של פוצטינו ריגשה את כלום עם תצוגות שיא מול מנצ'סטר סיטי ואייאקס שהגיעו להכרעה ממש בשניות הסיום. בליגה טוטנהאם סיימה רביעית, וזאת כי פוצטינו בחר להתרכז במפעל האירופי. המאמן הארגנטינאי ידע שהסגל שלו לא מספיק עמוק כדי להילחם בכל החזיתות, בטח אחרי הפציעה של הארי קיין ברבע גמר ליגת האלופות. עד תחילת מרץ טוטנהאם הייתה לגמרי במרוץ האליפות אבל זה היה יותר מידי בשבילה. בנוסף לכל העונה הטובה, הספרס חנכו את אצטדיונם החדש, עוד אבן דרך בביסוסם כאחת ממעודני הפאר באירופה. גם בחלון ההעברות הנוכחי היה ניתן לראות את ההתקדמות של התרנגולים, שחקנים על כמו קוטיניו ודיבאלה היו מקושרים לקבוצה ולא רחוקים מחתימה ונראה שגם השמות הגדולים מתחילים לפזול לכיוון הפרויקט של פוצטינו. הקיץ, התרנגולים חיזקו משמעותית את הסגל, אך זה לא עבר בצורה חלקה. לאחר הרכש הראשון, הקשר הפנטסטי של ליון- אנדומבלה ושנשארו כמה ימים לחלון, פוצטינו העביר ביקורת חריפה על ההתנהלות של המועדון בקניית שחקנים וחידוש חוזים קיימים ואמר שאין לו באמת מושג מה קורה במועדון ושלא מעדכנים אותו כמעט בכלום. כנראה שדבריו של הארגנטינאי חדרו עמוק לכיס של דניאל לוי שהביא ביום האחרון של החלון עוד שני שחקני חיזוק משמעותיים בדמותם של ריאן ססניון וגובאני לו צ'לסו. תוסיפו אליהם את כריסטיאן אריקסן שלא מצא לעצמו קבוצה על אף הרצון שלו לעזוב ונראה שיישאר בלונדון גם העונה ותקבלו טוטנהאם משופרת לקראת העונה הקרובה. האם זה יספיק לתארים? לא לאליפות בכל אופן.


ממש על הבאזר. לו צ'לסו וססניון. מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של טוטנהאם

ארסנל

מיקום בעונה שעברה: חמישי

הגיעו: ניקולאס פפה (ליל), דויד לואיז (צלסי), דני סבאיוס (ריאל מדריד), גבריאל מרטינלי (איטואנו), קירן טיירני (סלטיק), ויליאם סאליבה (סנט אטיין)

עזבו: דני וולבק (ווטפורד), אלכס איוובי (אברטון), לורן קוסילני (בורדו), קארל גנקינסון (נוטינגהאם פורסט)

הבעיה העיקרית של ארסנל בעונה שעברה הייתה בהגנה, התותחנים ספגו 51 שערים ושהם לא מצליחים לנצח משחק חוץ כמעט כל העונה. העונה החלשה הגיעה לנקודת מפנה לקראת הסיום וארסנל יכלה להיכנס לליגת האלופות דרך זכייה בליגה האירופית. כמובן שזה לא קרה, ארסנל הובסה מול צלסי בבאקו וסגרה עוד עונה מאכזבת כמו שהתרגלנו ממנה. הקיץ אוני אמרי התחיל ככזה שלא אמור להיות סוער במיוחד. במועדון הודיעו על כך שלא הולכים לחזק את הקבוצה באופן משמעותי והסכום שיש למאמן הספרדי לא יעלה על 40 מיליון יורו. בפועל זה נראה היה כמו סוג תרגיל לשאר הקבוצות. הרכש הנוצץ ביותר של ארסנל הוא הקציוני ימני הנהדר של נבחרת חוף השנהב- ניקולאס פפה שנקנה ב 80מיליון יורו. שחקן ליל בעונה שעברה כבש 22 שערים ובישל עוד 11 שרק קיליאן אמבאפה סיפק מספרים יותר טובים ממנו בצרפת. יחד עם אלכסנדר לאקאזט ופייר אמריק אובאמינג להתקפה של ארסנל יש את הפוטנציאל להגיע הכי רחוק שאפשר. רגע, אבל מה עם ההגנה? אז ארסנל התחזקה בצורה משמעותית ממש לפני סגירת החלון. דויד לואיז וקירן טירני מגנה הצעיר של סלטיק הגיעו כדי לחזק את החלק האחורי של התותחנים אך עדיין ישנם סימני שאלה האם זוהי הגנה שאפשר לבנות עלייה לאורך עונה כל כך ארוכה.


פפה. מתוך עמוד הטוויטר של ארסנל.

מנצ'סטר יונייטד

מיקום בעונה שעברה: שישי

הגיעו: דניאל גיימס (סוונזי), ארון וואן ביסאקה (קריסטל פאלאס), הארי מגוויר (לסטר)

עזבו: אנטוניו ולנסיה (קיטו), אנדר הררה (פריז סן זרמן), רומלו לוקאקו (אינטר)

אולה גונאר סולשיאר החליף בדצבמר האחרון את זוזה מוריניו בעמדת המאמן באולד טראפורד ונראה שהגיע המושיע שחיכו לו מתקופת אלכס פרגוסון. התחלה מופלאה של הנורווגי שלא הפסיד משחק יותר מחודשיים בתוספת העפלה הרואית על חשבונה של פריז סן זרמן לרבע גמר ליגת האלופות הביאו לו את המשרה המכובדת גם לשנים הבאות. רק שאז יונייטד התרסקה, סיום עונה שכלל הפסד לקאריף האחרונה באולד טראפורד ומקום שישי הבהירו את הבעיות העמוקות שיש למאמן הצעיר. הדרך של אולה מתחילת הקיץ היא ברורה- לשמור כמה שיותר על הסגל הקיים ולהוסיף לו שחקני מפתח צעירים עם דגש על ההגנה. ארון וואן ביסאקה המעולה הגיע כדי לאייש את עמדת המגן הימני בעוד שדניאל גיימס הצעיר יעזור בחלק ההתקפי. גולת הכותרת- 80 מיליון יורו על הארי מגוויר. כמו ליברפול גם היריבה המושבעת רוצה עוגן הגנתי בדמותו של ואן דייק ועושה רושם שהאנגלי בן ה26 מוכן לאתגר בשלב זה של הקיירה. הביקורת של הקהל מגיעה בעיקר בגלל שהחלק ההתקפי לא התחזק ואפילו נחלש. אנדר הררה עבר לפריז, רומלו לוקאקו לאינטר והאופציות בהתקפה הצטמצמו משמעותית. מרקוס ראשפורד ואנתוני מרסיאל צריכים לספק את המספרים בהתקפה וספק גדול אם הם יכולים לעשות את זה. הקהל של יונייטד יכול להיות מעודד מהעובדה שפול פוגבה נשאר, למרות שאמר בתחילת הקיץ שהוא מחפש אתגר חדש, לא נראה שהצרפתי הולך לשום מקום. תוסיפו לזה הכנה טובה, בעיקר של השחקנים הצעירים ותקבלו יונייטד מסתורית שקשה לראות אותה עושה הרבה מול ליברפול וסיטי החזקות.


יונייטד חייבת אותו העונה. רשפורד. מתוך עמוד הטוויטר הרשמי של יונייטד

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון








110 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page