top of page

קרנבל בחבל הריין/ רעי שני

הקונוטציות הראשונות שעולות לראשינו כאשר אנו שומעים את המילה קרנבל הן כמובן ברזיל, רקדניות, תחפושות, סמבה ודג'נרו. מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא שבכל רחבי אמריקה הלטינית ואירופה חוגגים עוד מימי הביניים את הקרנבל כמו בריו, בשילוב של בובות ענק, תחפושות, מצעדים, הרבה צבעים וכייף אחד גדול.

משמעות המילה "קרנבל" היא פרידה מהבשר בלטינית . 40 יום לפני חג הפסחא נהוג היה להתנזר מבשר ומכל הנאה גופנית כזו או אחרת כאות הזדהות עם סבלו של ישו. תקופה זו ידועה גם כ"לנט". לפני תקופה זו נהוגות להתקיים חגיגות זלילה וחטאים שמתלווים למסיבות רחוב של ריקודים ,תחפושות ומסכות.




קרנבל בחבל הריין. באדיבות SPORT BIBLE




כמובן שכמו כל דבר טוב שקורה, גם חגיגות הקרנבל מגיעות לאצטדיוני הכדורגל וצובעות אותם בצבעים כמו שרק אוהדי כדורגל יודעים לעשות. בחבל הריין שבגרמניה חוגגים כבר מאות שנים את הקרנבל, 40 יום לפני הפסחא כל עיירה בחבל צובעת בימיה היא את הנהר באורות אדומים, ומתקיימים מצעדי ענק ברחובות.

כבר שנים שהמסורת מתקיימת אצל קבוצת מיינץ 05. הקבוצה עולה עם חולצות משובצות במגוון צבעים, והאוהדים יוצרים אווירה מחשמלת ביציעים.




המדים החדשים שהשיקה לוטו לשחקני מיינץ 05 לרגל הקרנבל (באדיבות soccer bible)

לפני המשחק מול הרטה ברלין בשבת האחרונה, ארגון האולטראס של מיינץ כתב הודעה נרגשת לכלל הקהל: "איספו את החברים והמכרים, אנחנו ניסע לעיר הבירה לפגוש את 'הגברת הזקנה' לבושים כליצנים. אתם יכולים לנסוע, לתפוס טרמפים או לטוס. לא נשאיר שם 3 נקודות. איפור מלא, אף אדום, מיינץ 05 נותנת גז ב'פאסטנאכט' (שם נוסף לקרנבל)".

וזאת כמובן לא הפעם הראשונה שאוהדי מיינץ מגיעים בתחפושות: בעונה שעברה נסעו אוהדי הקבוצה למשחקי החוץ מול איינטרכט פרנקפורט והופנהיים לבושים במגוון תחפושות.

עכשיו תארו לכם מחזה כזה הזוי ובלתי נתפס לעיין, חבורה של אולטראס, האנשים הכי קשוחים שקיימים במגרשים, מגיעים כולם מחופשים לליצנים עם אף אדום. אותי זה השאיר ללא מילים.

הקהל צבע את יציע אוהדי החוץ עם מאות דגלים במגוון צבעים. כל המושבים הריקים גם הם נצבעו בפלקטים צבעוניים והאוהדים כמובן הגיעו כמעט כולם מחופשים, חוויה מצמררת!


בשנה שעברה בצמד משחקי החוץ שהגיעו אוהדי מיינץ מחופשים הובסה הקבוצה והחגיגות ביציעים לא הגיעו לכר הדשא.

כנראה שאוהדי מיינץ צריכים לעשות חשבון נפש קטן בינם לבין עצמם. הקבוצה נמצאת בתקופה מזעזעת שבארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים(כולל המשחק מול הרטה) הקבוצה נחלה הפסדים צורמים, ומקבוצה שמתחרה על מקום באירופה התדרדרה עד למקום ה-12 בבונדסליגה, כאשר היא מנצחת רק את שאלקה החלשה במשחק הקודם.

והיה גם כדורגל- שחקני מיינץ עלו למשחק בידיעה שניצחון יעלה אותם מעל הרטה ברלין בטבלה ויוכל להחזיר אותם למאבק על כרטיס לאירופה. מנגד ידעו שהפסד יגמור את הסיכויים כמעט בוודאות להתחרות על הכרטיס לליגה האירופית וישלח אותם לעוד עונה משעממת וחסרת עניין לחלוטין. אולי אוהדי מיינץ מעדיפים את זה כאשר בשנים האחרונות ידועה הקבוצה כקבוצת תחתית שמתמודדת נגד הירידה כמעט באופן קבוע.

הרטה מגיעה למשחק אחרי הפסד לבאיירן 1-0 באליאנץ ארנה המאיים ורוצה לחזור למסלול הניצחונות כאשר היא מחפשת את המקום לליגה האירופית.

המשחק התחיל בצורה איומה ונוראה. מחצית ראשונה מהמשמימות שראיתי בחיי. נטולת הזדמנויות, איבודי כדור רבים מצד שתי הקבוצות, חוסר דיוק מוחלט בהחלטות השחקנים ובשלב מסוים ראיתי פלאשבקים מהמשחק האחרון שהייתי באצטדיון רמת גן בין הפועל רעננה להפועל תל אביב, אצטדיון ענק כשהקהל נבלע בתוכו ומשחק ליגת העל טיפוסי.

כמיטב המסורת ירדתי לשתות בירה במחצית. התפעלתי בענק מהסדר והארגון המרשים שיש באולימפיק סטדיום. תרבות של כדורגל גרמני אמיתי.


אוהדי מיינץ חוגגים. צילום: רעי שני


עשרות קיוסקים ממוקמים אחד ליד השני גורמים שלא יהיה אפילו פקק אחד קטן בדרך, עשרות תאי שירותים ,דיילים עם שלוקרים של בירות על הגב מוזגים לעוברים ושבים בירות בתוך כוסות כחולות ממותגות של הקבוצה עם שחקני הקבוצה מתנוססים על הכוס. אחלה של מזכרת חשבתי לעצמי.

שכחתי קצת את עצמי ואת המשחק מרוב שהמחצית הראשונה הייתה הכל חוץ מכדורגל ,נשאבתי אל תוך הבירה והמחשבות על המשחק של הפועל הערב ואיך אני לעזאזל לא אהיה שם? כשפתאום שמעתי צעקות מהצד השני של האצטדיון, מרוב שהקולות נבלעו בין ההמון חשבתי לעצמי אולי השחקנים עלו אל כר הדשא וכדאי שאעלה מהר ולא אפספס שום דבר. כיביתי את הסיגריה ועשיתי את דרכי מעלה בגרם המדרגות הארוך. כאשר נכנסתי לאצטדיון נדהמתי לגלות שהתוצאה היא 1-0 למיינץ, שיט! צעקתי והייתי כל כך מאוכזב שפספסתי את השער, אני והשטויות שלי, עד שאני כאן, כבר חשבתי שיגמר 0-0.

מסתבר שזה היה שער עצמי של ניקולאס סטארק הגרמני הצעיר, דווקא אחד השחקנים הנפלאים ביותר של הרטה כובש שער עצמי ודוחק את קבוצתו לפינה.

המחצית השנייה הייתה סוף כל סוף משחק בונדסליגה טיפוסי כמו שתכננתי לראות. הרבה מצבים ליד שני השערים, משחק מסודר, שוטף ומהיר שלא השאיר אף אחד מהאוהדים אדיש.

שלוש דקות לאחר מכן אבן ענקית נגולה מליבי, הקשר הסרבי הצעיר והנפלא של הרטה, מרקו גרוצ'יץ כבש את שער השוויון אחרי התקפה מסודרת כשהגיע מהצד הימיני של התקפת הרטה בניצוחו של המגן האוסטרי הנפלא ואחד מהמצטיינים במשחק, ולנטינו לזארו, שהעביר כדור רוחב אחרי מבצע אישי יוצא מן הכלל שגרם לערבוביה ברחבה ולדחיקה מקרוב.

הרטה המשיכה לתקוף בחמת זעם ועשר דקות מאוחר יותר הגיע המהפך. מי אם לא ולנטינו לזארו שפרץ מאגף ימין, עבר נהדר שני שחקנים של מיינץ והשאיר את הגיבור של הערב הזה ניקולאס סטארק לכפר על השער העצמי שלו ולהעלות את הרטה ל2-1 אדיר!

למרות מאמציהם הרבים של שחקני מיינץ להשוות עד הסיום, הם לא הצליחו לשים את הכדור ברשת, והרטה נשארה עם ידה על העליונה כאשר היא מנצחת במשחק סופר חשוב ושומרת את המאבק לכרטיס לליגה האירופית פתוח כאשר הניצחון מעלה אותה למקום ה8 מרחק 4 נקודות בלבד מהמקום המוביל לליגה האירופית שם נמצאות בצוותא לברקוזן ווולפסבורג.



הגעתי למשחק הזה עם ציפיות בעיקר מהרטה כי ידעתי מה יש להם להציע. עם אגדות בהתקפה בדמות סלומון קלו וודאד איביסביץ הוותיקים, ואחד הכוחות העולים בבונדלסיגה היום הסלובקי הבינלאומי אונדרץ דודה. דווקא את מבוקשי קיבלתי משניים אחרים, פחות כוכבים בהווה אבל בטוח שהם שניים מכוכבי העתיד בליגה, לזארו וגרוצ'יץ. האחרון אגב סיים כשחקן המצטיין של המשחק ובין רגע הפך מגיבור טרגי למושיע.

ליבי ליבי על אוהדי מיינץ 05 שעשו את כל הדרך מחבל הריין לבירה ברלין מחופשים ומאושרים ושוב קבוצתם מפסידה ושוקעת למקומותיה האפלים של הטבלה. אולי בשנה הבאה יעדיפו אוהדי מיינץ לא להתחפש ולהישאר רק עם חולצה, צעיף ודגל. מסקנה אחת בטוחה היא ששחקני מיינץ חייבים לאכול הרבה בשר בתקופה הזאת ולא להתנזר, כי נראה היה שחסר להם הרבה סידן וברזל במרדף אחר הרטה החזקה.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

199 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page