top of page

רותם סלע עושה סעיד מולאי / רותם ספיר

בעקבות הסערה האחרונה שהתעוררה סביב הפוסט שפירסמה רותם סלע בחשבון האינסטגרם שלה, אשר עורר אינספור תגובות, נזכרתי במקרה שאירע לא מזמן. לפני ארבעה שבועות, מיד לאחר הגראנד סלאם פריז בג'ודו, פירסם הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי פוסט מרגש וחריג בחשבונו האישי.

הוא עשה זאת בעקבות הסאגה שהחלה כאשר "נתבקש" (נצטווה) הג'ודאי להפסיד בשלב רבע הגמר על מנת שלא להתחרות מול שגיא מוקי הישראלי בקרב חצי הגמר. אולם, אחרי שמוקי הפסיד בגמר וזכה במדליית הכסף ואילו מולאי ניצח בקרב הרפסאז' וזכה במדליית הארד נוצרה סיטואציה בעייתית נוספת, הפעם בטקס חלוקת המדליות. עקב זאת העלה האיראני תמונה בה דגל איראן ודגל ישראל חולקים פריים במעמד הפודיום – אשר גם אליו נצטווה מולאי שלא להתייצב.


הפוסט מתוך עמוד האינסטגרם של סעיד מולאי


בעקבות הסערה האחרונה שהתעוררה סביב הפוסט שפירסמה רותם סלע בחשבון האינסטגרם שלה, אשר עורר אינספור תגובות, נזכרתי במקרה שאירע לא מזמן. לפני ארבעה שבועות, מיד לאחר הגראנד סלאם פריז בג'ודו, פירסם הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי פוסט מרגש וחריג בחשבונו האישי. הוא עשה זאת בעקבות הסאגה שהחלה כאשר "נתבקש" (נצטווה) הג'ודאי להפסיד בשלב רבע הגמר על מנת שלא להתחרות מול שגיא מוקי הישראלי בקרב חצי הגמר. אולם, אחרי שמוקי הפסיד בגמר וזכה במדליית הכסף ואילו מולאי ניצח בקרב הרפסאז' וזכה במדליית הארד נוצרה סיטואציה בעייתית נוספת, הפעם בטקס חלוקת המדליות. עקב זאת העלה האיראני תמונה בה דגל איראן ודגל ישראל חולקים פריים במעמד הפודיום – אשר גם אליו נצטווה מולאי שלא להתייצב.


וכך כתב מולאי לצד התמונה: "אלוהים אתה רואה הכל, תעזור לי. אני הבן של אדמת איראן. חייל של המדינה הזו, רק שמע מעט את קולי" והוסיף אימוג'ים של לב שבור, בכי ותפילה. הפוסט זכה לתגובות רבות, ברובן תגובות תמיכה היות והוא מסמל את הייאוש של הספורטאים האיראנים מהפוליטיקה שמכתיבה את הישגיהם ולאו דווקא היכולת.

למה הוא עשה את זה? בעוד רותם סלע מביעה את דעותיה, בין אם מסיבות פוליטיות ובין אם למען הדמוקרטיה ולמען חופש הביטוי, סיבותיו של מולאי שונות. סעיד מולאי, אלוף העולם לשנת 2018, המדורג כיום ראשון בדירוג העולמי, כמו כל ספורטאי – רוצה לנצח. לאחר שהודח בסיבוב הראשון בריו 2016, ברור שהציפיות ממנו לקראת טוקיו אחרות לגמרי. מולאי צפוי להגיע כמוביל המשלחת האיראנית לאולימפיאדה בכלל ובג'ודו בפרט. חששו הגדול ביותר הוא שבמידה ויקלע באולימפיאדה לסיטואציה כמו זו שהתרחשה בגראנד סלאם פריז, יצווה עליו שלא להתחרות מול שגיא מוקי על המזרן בטוקיו. מוקי מסתמן אף הוא כבכיר במשקל ומיום ליום חששו של האיראני מתעצם.


אין לדעת מה תהיה ההגרלה ומה תהיה היכולת של שני הג'ודוקות ב28.07.2020 הוא יום התחרויות האולימפי במשקל עד 81 ק"ג. אולי ההגרלה תעמיד אותם זה מול זה כבר בקרב הראשון? ומנגד, יתכן והם בכלל יפסידו ולא יגיעו לשלבי הגמר. נקווה כולנו, חובבי הספורט בעולם כולו והאוהדים משתי המדינות כי נזכה להישגים בזכות היכולות הגבוהות של ספורטאינו ונוכל לשים את הפוליטיקה בצד. ואולי אז, מהמקום הזה של הושטת היד ללחיצה בסיום הקרב נגלה שהספורט (או בעצם האינסטגרם) הוא דווקא אחלה כלי ליצירת דו-שיח.




כותבת הטור הינה סטודנטית במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

181 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page