top of page

שמיניות באוויר/ תום רוזנווסר

משחקי הגומלין בשלב שמינית גמר ליגת האלופות יוצאים לדרך. רונאלדו יודח מוקדם מהרגיל? ליון יכולה להפתיע את בארסה? ליברפול באמת רוצה להתקדם? בואו להתכונן לקראת המשחקים




מתוך עמוד האינסטגרם BR FOOTBALL

ברצלונה - ליון (0-0)


מתוך עמוד האינסטגרם של מועדון הכדורגל ברצלונה

מה היה לנו? ברצלונה אמנם סיכנה את שערה של ליון הרבה יותר (8 בעיטות למסגרת לעומת 2), אבל אנתוני לופס ביום מצויין מנע מהקטאלונים את שער החוץ הכל כך יקר. תוצאה לא רעה עבור הצרפתים ששומרים על ההתמודדות פתוחה, ואפילו יכולים לפנטז על תיקו עם שערים שיחולל סנסציה.

מה יהיה לנו? נביל פאקיר. המתקיף הצעיר לא נטל חלק במשחק הראשון, ועם כל הכבוד לממפיס, הוא לא באמת הצליח להיכנס לנעליו ולהנהיג את הקבוצה. פאקיר הוא מלך השערים של הקבוצה (ביחד עם מוסא דמבלה), אבל מעבר להיותו כובש, אלו הפעולות שלו שלרוב מביאות את הערך המוסף בהתקפה לקבוצה. ברצלונה פייבוריטית, אבל התוצאה הזו מסוכנת עבורה, ואם לא ישכילו לנצל את ההזדמנויות שלהם טוב יותר הפעם, חניכיו של ואלוורדה עלולים לסכן את המטרה העיקרית שלהם השנה, הגביע עם האוזניים הגדולות.

שורה תחתונה: זה לא יהיה ללא דפיקות לב, אבל בארסה תתקדם.



ריאל מדריד - אייאקס (1-2)


מתוך עמוד האינסגרם BR FOOTBALL

מה היה לנו? VAR. שיפוט הוידאו תפס את מרבית תשומת הלב עקב החלטה שנויה במחלוקת שהלכה לטובת הבלאנקוס (יש שיגידו בצדק), אבל נחטוא לאמת אם נתרכז בזה. אייאקס שיחקה פשוט נהדר ובשלבים רבים הייתה עדיפה על אלופת אירופה. הנאיביות של ההולנדים אמנם עלתה להם, אבל היכולת שלהם במשחק עצמו ובמשחקים שבאו אחריו תיתן להם אמונה שזה אפשרי.

מה יהיה לנו? הקבוצות מגיעות למשחק במצבים הפוכים. אייאקס עם שלושה נצחונות רצופים, האחרון שבהם 3-0 על פיינורד בגביע ההולנדי. ריאל גם חוו 3-0 בגביע המקומי, אבל בצד הלא נכון של לוח התוצאות ועם שלושה הפסדים רצופים מגיעים במומנטום שלילי וללא הקפטן שלהם (שהורחק גם מהמשחק הבא במקרה שריאל תתקדם לרבע הגמר). שני שערי החוץ מקרבים את אלופת אירופה לרבע, אבל היכולת הפושרת שלהם מחזקת את האמונה של ההולנדים.

שורה תחתונה: אייאקס תשטוף את הברנאבאו עם כדורגל יפה וריאל תדיח אותם.



פסז' - מנצ'סטר יונייטד (0-2)


מתוך עמוד האינסטגרם BR FOOTBALL

מה היה לנו? ריאליטי צ'ק. יונייטד המתחזקת של סולשיאר גרמה לאוהדיה להאמין בקבוצתם ופרשנים רבים הדגישו שאם בעת ההגרלה היתה תחושה שפסז' פייבוריטית גדולה, אז הפציעות של ניימאר וקבאני, והרוח החדשה שהפיח הנורווגי בשחקניו, מולידה התמודדות שוויונית יותר. אז זהו, שלא. הצרפתים הגיעו לתיאטרון החלומות, רק כדי לסיים את החלומות של הצופים על התמודדות שוויונית. פערי האיכות התגלו גם בלי המתקיפים הדרום אמריקאיים של אלופת צרפת. למען האמת, שחקן התקפה אחר מדרום אמריקה תפס את הכותרות - אנחל די מריה, שסבל מתקופה לא מוצלחת במדי יונייטד ושריקות בוז במהלך המשחק, אך צחק אחרון כשסיפק שני בישולים והוציא את האוויר מהבלון האדום עם הפסד ראשון לסולשיאר בתפקיד.

מה יהיה לנו? הדרן. יונייטד אמנם ממשיכה לייצר תוצאות חיוביות, והדינמיקה בקבוצה שמחה ויעילה יותר ללא צל של ספק, אבל לפריז יש את השחקנים והאיכות לשמור על התוצאה. ניימאר לא ישחק וקבאני בספק, אבל מכת הפציעות ביונייטד חמורה אף יותר כשלא פחות מ 10 שחקנים מסופסלים, ביניהם שניים מהקשרים הפותחים מאטיץ' והררה.

שורה תחתונה: פסז' תשלים את העבודה.



יובנטוס - אתלטיקו מדריד (2-0)


מתוך עמוד האינסטגרם של ליגת האלופות

מה היה לנו? במילה אחת: אתלטיקו. תמצית המועדון של הפרולטריון במדריד הוצגה לראווה באחד המשחקים הגדולים של הרוחיבלאנקוס בזירה האירופית בשנים האחרונות. משחק נוקשה עם הגנה אורוגוואית חזקה והמון הקרבה. משחק שהוא בבואה של דייגו גודין (שכבש את השני), שהוא בעצמו בבואה של מאמנו דייגו סימאונה. הגיע להם לנצח והתוצאה הופכת את ההתמודדות לקשה במיוחד עבור הגברת הזקנה.

מה יהיה לנו? איטלקית ברוורס. אם הכדורגל האיטלקי ידוע בזכות ההגנה שלו ועקיצה במתפרצות, או קטנאצ'ו על שלל גרסאותיו, הרי שבמשחק הקרוב יובנטוס באה בשביל לתקוף. רונאלדו לא רגיל להיות מודח בשלב יחסית מוקדם בעונה האירופית ויכניס טירוף בחבריו. הבעיה שאתלטיקו יודעת להגן. אפילו יותר טוב מהאיטלקים.

שורה תחתונה: אתלטיקו בשיניים. כמו שהיא אוהבת.



באיירן מינכן - ליברפול (0-0)


מתוך עמוד האינסטגרם BR FOOTBALL

מה היה לנו? לא הרבה. ההר הוליד עכבר ואחד המפגשים המסקרנים שסידרה ההגרלה לא עמד בציפיות. לליברפול אמנם היו קצת יותר הזדמנויות, אבל בסופו של דבר הקבוצות ירדו מהדשא כשהכל פתוח לקראת גומלין שבסיומו נפרד מאחת הענקיות (לשני המועדונים יש 5 זכיות במפעל).

מה יהיה לנו? גם פה שתי הקבוצות מגיעות במצב שונה מאוד. באיירן נישאת על גבי קאמבק לעבר כתר האליפות בסוף העונה, אחרי שפיגרה כל העונה אחרי דורטמונד הצליחה להדביק את הפער. ליברפול לעומת זאת, עם 3 תוצאות תיקו בשלושה שבועות האחרונים, ירדה למקום השני אחרי 3 חודשים בפסגת הפרמייר ליג. לאחרונה נשמעים קולות של פרשנים רבים מהממלכה שממליצים למייטירדס להתרכז בליגה ולא לנסות להעמיס על עצמם גם את ליגת האלופות. יכול להיות שזה נכון, אבל אין קבוצה בעולם שתוותר על ליגת האלופות כל עוד היא יכולה להתקדם במפעל היוקרתי מכולם. אנחנו נראה את ליברפול תוקפת ומנסה בגגנפרסינג הטיפוסי של קלופ, להשיג את שער החוץ. אבל ליברפול של אנפילד זו לא ליברפול של משחק חוץ. אז לא נראה מהם את העוצמה כמו במשחק בית, ומהצד של מינכן לא נראה את ג'ושוע קימיץ' (פיליפ לאהם 2.0). שחקן חשוב במערך של הבווארים.

שורה תחתונה: אוהדי ליברפול חוששים שאחרי עונה נפלאה הם יצאו קרחים מכל הכיוונים. חששות שיתאמתו.



דורטמונד - טוטנהאם (3-0)


מתוך עמוד האינסטגרם BR FOOTBALL

מה היה לנו? תרנגול גאה. אחרי מחצית ראשונה מאופסת פוצ'טינו כנראה אמר לשחקניו בהפסקה את הדברים הנכונים, כי הם עלו עם יותר מוטיבציה למחצית השניה, השיגו שער מהיר בזכות סון בפתיחתה, ובהתמודדות שנחשבה לשקולה לפני המשחק, ראינו את טוטנהאם מסיימת חזק עם שני שערים, והופכת את הדו קרב להרבה פחות צמוד ממה ששיערנו.

מה יהיה לנו? קיין ודלה עלי מצד אחד, רויס ואלקאסר מצד שני. ארבעת שחקני המפתח לא לקחו חלק במשחק הראשון, ויהיה מאוד מעניין לראות כיצד המשחק יתפתח כשהם על המגרש. דורטמונד יכולה לספק כדורגל עילאי, וכבר ניצחה את אתלטיקו מדריד 4-0, וכשהקהל הכי טוב באירופה מאחוריה היא בוודאי תלחץ וחזק, אבל כל ההתקפה שהיא צריכה לעשות תותיר אותה חשופה מאחור, ולטוטנהאם יש את השחקנים שיודעים לנצל את זה.

שורה תחתונה: דורטמונד בתקופה לא טובה, אבל תבוא עם אנרגיות ותנצח. זה לא יספיק להם וטוטנהאם תעלה.




פורטו - רומא (2-1)


מתוך עמוד האינסטגרם של ליגת האלופות

מה היה לנו? ניקולו זאניולו. החלוץ האיטלקי הצעיר כבש צמד מול הקהל הביתי ופתח את החשבון שלו באירופה, על חשבון השחקן עם הכי הרבה הופעות במפעל - קאסיאס. אדין דז'קו המצוין סייע לכשרון העולה לבוא לידי ביטוי, אך לא הכל ורוד ברומא, שכן שער החוץ שכבש אדריאן שומר על ההתמודדות פתוחה לחלוטין.

מה יהיה לנו? שתי קבוצות שמגיעות כואבות אחרי הפסדים קשים בליגות המקומיות. רומא הובסה 3-0 בדרבי של עיר הנצח, בעוד פורטו הפסידה בקלאסיקו הפורטוגלי 2-1 לבנפיקה ונתנה לה את ההובלה בטבלה. זה יהיה צמוד ואין כאן פייבוריטית ברורה. בסופו של יום, המנצחת בהתמודדות תהיה אנדרדוג מובהק בשלב רבע הגמר. שנה שעברה רומא הסתדרה עם זה לא רע.

שורה תחתונה: רומא. היא כל כך לא יציבה שהתבוסה שלה בסופ"ש בטח תוביל לתצוגה נפלאה בליגת האלופות.



מנצ'סטר סיטי - שאלקה ( 3-2)



מה היה לנו? מהפכים. משחק נפלא

מה יהיה לנו? שאלקה מגיעה ממעמקי התחתית של הבונדסליגה, וסיטי מוליכת הליגה האנגלית. זה אמור להיות חד צדדי, אבל ככל שמנצ'סטר סיטי יציבה בפרמייר ליג, כך אנו רואים ממנה חריקות במסגרת האירופאית. הפסד ביתי לליון בשלב הבתים והפיגור שנקלעה אליו במהלך המשחק הראשון מדגימים זאת היטב. עם זאת, התוצאה תכריח את שאלקה לצאת ולתקוף, וזה בדיוק המתכון של סיטי לטרוף.

שורה תחתונה: סיטי. יכול להיות שסופסוף זאת השנה שלה באירופה.





כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון








69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page