top of page

התעוררו בזמן/ מתן טבת

במסגרת המחזור ה-14 בליגת "ווינר", אירחה הפועל ירושלים, השלישית בטבלה, את המרעננת הרשמית של הליגה בתקופה האחרונה, עירוני נס ציונה, שעלתה עד למקום השישי. ירושלים, שהתעסקה בימים האחרונים בעיקר בעימות בין המאמן עודד קטש, לקפטן ליאור אליהו, קיוותה שהעניינים ייפתרו בסוף השבוע ואף הודיעה על פגישה חיובית בין הצדדים, אך הסיפור לא הגיע לסיומו, כאשר תקרית נוספת ביניהם באימון המסכם הביאה להמשך הרחקתו של הקפטן גם מהמשחק הזה. נס ציונה, שניצחה ארבעה מתוך חמשת משחקיה האחרונים בליגה, אשר כללו בתוכם את הפועל חולון ומכבי תל אביב, הגיעה במומנטום נהדר למרות ההפסד באירופה השבוע, עם רצון להמשיך את העונה הטובה של הכתומים ולהתקדם לקראת מקום בפלייאוף בסיום העונה הסדירה.

קטש העלה לפרקט את בלאט, אוחיון, פלדין, טיישון תומאס ואוונס, כאשר מן הצד השני עלו בחמישייה של זילברשטיין דן, כדיר, בראון, קוק וגוט.

ירושלים פתחה את המשחק עם שלשה של פלדין והטבעה אדירה של תומאס שהקפיצה את הקהל המקומי. שלשה של תומאס הביאה את הפועל ליתרון 10-2 לאחר חמש דקות של משחק, כאשר נס ציונה מן הצד השני, נראתה חסרת אונים. המאמן של נס ציונה הכניס את דואו וזאנה, במהלך שהוביל לריצת 6-2 של האורחים וצמצום הפער לארבע נקודות בלבד, אך שלשה של טימור הגדילה שוב את הפער של האדומים. שלשה של קוק, שתי דקות לסיום הרבע, קבעה שוויון ראשון מתחילת המשחק ושמה את נס ציונה, שנראתה לא טוב בתחילת הרבע, חזק במשחק. המשחק נשאר צמוד עד לסיום הרבע, כאשר חדירה נהדרת של טימור קבעה את תוצאת הרבע הראשון, 24-21 להפועל ירושלים.



אוהדי ירושלים תמכו בליאור אליהו, הקפטן המושעה. (צילום: מתן טבת)

הרבע השני המשיך במגמה של סיום הרבע הראשון, כאשר סלים משני הצדדים השאירו את התוצאה צמודה, אך שתי שלשות גדולות של תמיר בלאט, שהצטרפו לשלשה בתחילת הרבע, העלו את ירושלים ליתרון של שמונה נקודות וגרמו לנדב זילברשטיין להזעיק פסק זמן. גם לאחר פסק הזמן, נס ציונה לא מצאה מענה ליכולת של המארחת, שעם שש נקודות רצופות של ג'ונסון, בנוסף לסל ועבירה לזכות אוחיון, השלימה ריצה קטלנית של 17-0. נס ציונה ניסתה לחזור, בעיקר מצידו של דקוואן קוק שקלע 17 נקודות במחצית, אך לא הצליחה לעצור את ירושלים בהגנה ונענתה בסלים של האדומים פעם אחר פעם. ירושלים שמרה על הפער הדו ספרתי עד לסיום הרבע וירדה למחצית ביתרון של 16 נקודות, 53-37.


לא הצליחה למצוא תשובות ליכולת של ירושלים. נס ציונה שוב נתקעת בהתקפה (צילום: מתן טבת)

המחצית השניה נפתחה ללא נקודות מצידן של שתי הקבוצות, עד שטיישון תומאס שם את הסוף לבצורת לאחר כמעט שלוש דקות ועם חמש נקודות רצופות העלה את הקבוצה של קטש ליתרון של 21 נקודות. נס ציונה הורידה ל-17 הפרש, עם שלשה של קוק שהעלתה אותו ל-20 נקודות אישיות כבר באמצע הרבע השלישי, אך היה נראה שאין לה כלים הגנתיים לעצור את הירושלמים, אצלם ארבעה שחקנים הגיעו לדאבל- פיגרס עוד לפני פתיחת הרבע האחרון. האדומים שמרו על הפער הגדול, לא נתנו לנס ציונה צ'אנס לחזור וסיימו את הרבע השלישי בתוצאה 70-53 לזכותם.


נס ציונה עלתה בסערה לרבע האחרון, כאשר 12 נקודות רצופות שלה, יחד עם הגנה חזקה שהשאירה את ירושלים ללא נקודות בשתיים וחצי הדקות הראשונות, הורידו את ההפרש לחמש בלבד, גרמו לקטש לבקש פסק זמן בדחיפות ופתחו את המשחק לחלוטין. נס ציונה שמרה על אגרסיבית רבה בהגנה, כאשר ירושלים קלעה את סל השדה הראשון שלה ברבע רק לאחר ארבע וחצי דקות, מה שהוביל להמשך הקאמבק המדהים של הכתומים, שהשוו את התוצאה, כשנותרו קצת יותר משלוש דקות לסיום. זילברשטיין ביקש פסק זמן, ממנו דווקא ירושלים יצאה חזקה יותר ופתחה ריצה שהובילה אותה ליתרון 5 נקודות, דקה וארבעים שניות לסיום המשחק. דואו לא ויתר וצימק לשתיים בלבד עם שלשה, אך משם ירושלים חזרה לעצמה, קלעה נקודות חשובות, כשמנגד נס ציונה החטיאה זריקות קריטיות ונענתה בשתי הטבעות אדומות בדקה האחרונה, שקבעו יתרון שמונה נקודות וגמרו את המשחק. למרות קאמבק אדיר של נס ציונה, הפועל ירושלים התעוררה בזמן והשיגה ניצחון בית חשוב, בתוצאה 90-82.


בסיום המשחק סיכם זילברשטיין: "היינו רכים מאוד בשלושת הרבעים הראשונים והבאנו לירושלים לקלוע באחוזים גבוהים מאוד מהצבע, דבר שלא מתקבל על הדעת, אך החמישייה הנמוכה שהעלנו ברבע הרביעי החזירה אותנו למשחק ועם קצת יותר מזל בזריקות האחרונות, היינו יכולים לנצח".

עודד קטש ניסה להסביר את הנפילה ברבע האחרון ואמר במסיבת העיתונאים: "שני שחקנים שלנו נפלו מהרגליים לקראת הסיום והייתה חסרה לנו רוטציה. אי אפשר לקרוא לזה זחיחות, אין יהירות בקבוצה והשחקנים מאוד מחוייבים בכל משחק, אך בהחלט צריך לדעת לשחק במצבים בהם אנחנו מובילים בהפרש גדול ונמצאים בשינויי מומנטום".



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כל הזכויות שמורות | עיצוב ובנייה: קבסה תקשורת 2020

bottom of page