top of page

למה לבלאנקוס אין בלאנקות?/ נעם גל

העובדה שלקבוצה הגדולה ביותר בהיסטוריה, אין קבוצת כדורגל נשים היא פשוט חרפה. איך יכול להיות שהמועדון המפואר, לא מבין את החשיבות האמיתית שעומדת מאחורי המפעל הספורטיבי, ונשאר משתרך מאחור?

רק השבוע נשבר שיא עולמי בליגה הספרדית, כאשר 60 אלף צופים נרגשים, הגיעו לראות את ברצלונה גוברת על מוליכת הטבלה אתלטיקו מדריד, בקלאסיקו הנשי של הלה-ליגה.


שוברות שיאים בקלאסיקו מתוך: https://edition.cnn.com

כבר שנים ששתי "אויבות" אלה, מככבות כאלופות דומיננטיות בליגה הספרדית ובגביע המלכה. מהצד, נדמה כי הניצחונות והתארים נופלים לחיקם באין מפריע, מעיין זכות "טבעית" שהוענקה להן. אני לא יכולה לדמיין 'מדרדיסטה' אחד בעולם שלא יתרגז מנתונים שכאלה.

הגיע הזמן, שאלופת אירופה הלבנה תקים קבוצת "בלנקות" אימתנית, ותשלח אותן להתמודד מול היריבות הנצחיות שלה. העלות, אם תהיתם, תהיה יריקה בים עבור הבלאנקוס. יש להם את כל המשאבים כדי להביא את השחקניות הטובות בעולם, כאלה שחלמו כל חייהן ללבוש לבן, ולאו דווקא ביום חתונתן.

ריאל חייבת להקים יחידת עילית, כזאת שתקרא תיגר על ההגמוניה והעליונות של אתלטיקו וברצלונה, ויפה שעה אחת קודם. הנשים כבר מוכנות, היכולות והכישרון כבר כאן. הן רק צריכות לקבל את הזדמנות ללבוש את החולצות המלכותיות.

טירוף הליגה הנשית לא נעצר בספרד, והתפשט מזמן לשאר מדינות אירופה. באנגליה לדוגמא, לכל קבוצות הפריימרליג יש קבוצת נשים. חלקן משחקות בליגה הראשונה, חלקן בשנייה. כך גם אצל הקבוצות המובילות מהבונדסליגה, סרייה A והליגה הצרפתית.

כיצד קורה שמועדון פאר מוביל, הפך להיות אנומליה מול כל הקבוצות הגדולות באירופה, ומתנגד לכדורגל נשי בחסותו?. על הנייר, נדמה שריאל (והאשם הראשי הנשיא פרז) פשוט לא מעוניית "לסבך" את עצמה "במטרד שולי חסר חשיבות", כזה שגם כנראה לא יהיה רווחי במיוחד, לפחות לא בהתחלה.

השנה היא 2019. כיום, כל מוסד מודרני כבר גיבש לעצמו עמדה בתחומי מגדר, ושיוויון-ג'נדרי. כאשר קבוצה גדולה כמו ריאל מדריד אינה מסתגלת לשינויים העולמיים ולצמיחת הספורט הנשי, היא תישאר מאחור. "רק ההיסטוריה תקבע אם היא היתה צריכה לפעול בנושא מוקדם יותר", אמר חבר במועצת פיפ"א לשעבר.



הסגל המלא של בארסה, מתוך האתר הרישמי: www.fcbarcelona.com

כדורגל הנשים צמח והתבגר ללא ריאל מדריד, ואפשר לטעון שנוכחותה בכלל לא הכרחית. אבל המועדון הלבן הוא מוסד ספורטיבי היסטורי, שחייב להיות חלק מהתהליך. מעורבותו לא רק תעצים את ערך האליפות, אלא גם תמשוך אוהדים פנימה ותחולל מהפכה בשוק.

למרות שכל התרחישים הללו יכולים להתקיים, הם לא. ריאל בוחרת במודע שלא להתייחס לשאלות הרבות שעולות בעניין, ונוטה להישאר מעורפלת בנושא. בעיני, זו בושה גדולה וכתם שחור על המדים הלבנים הצחורים.

אי אפשר להכריח את ריאל מדריד להקים קבוצת 'בלאנקות'. היא תעשה את זה כשהזמן יתאים לה, ולא לנו, או אולי כשתהיה הוכחה חותכת "שהעסק ריווחי" ולא יתפס אצל פרז כפרויקט סוציאלי בלבד.

בסופו של דבר, ריאל תצטרף לרשימת מועדוני העל המטפחים קבוצת נשים חזקות. יגיע השלב שהיא פשוט לא תוכל להרשות לעצמה שלא. מה שנותר לראות, זה האם זה יקרה לפני או אחרי השיפוץ הגרנדיוזי והיקר של הברנבאו האהוב. הניחוש שלי? אחרי. הרבה אחרי




כותבת הטור הינה סטודנטית במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון




23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page