top of page

אדום יורד? / עמית ניר

אמש (ראשון), האדומים הפסידו 1:3 לבני יהודה. על ההסתבכות של הפועל חיפה בתחתית הליגה שהובילה לפיטורי חיים סילבס מהקבוצה.


לאחר שסיימו את העונה הקודמת בצורה טובה כשנכנסו לפלייאוף העליון והציגו מספר משחקים טובים מול הקבוצות החזקות בליגה, בהפועל חיפה לא יכלו לדמיין תסריט שבשנה שאחרי הם ימצאו את עצמם שישה מחזורים לסוף העונה חמש נקודות בלבד מעל לקו האדום (ואולי 4 אחרי משחקה של כפר סבא) ובמומנטום נוראי.


רצף משחקים גרוע בשנת 2021 הוביל את הקבוצה שהתחילה את העונה עם ציפיות גבוהות עד לפלייאוף התחתון ועם הפסד במחזור הפתיחה של הפלייאוף לבני יהודה, הכניסו את עצמם לקרבות ההישארות של הליגה וגרמו לפיטוריו של מאמן הקבוצה חיים סילבס. אז מה הם עשו לא נכון השנה?

הטעות הראשונה ואולי המשמעותית ביותר של החיפאים העונה הייתה הסתמכות על שני זרים בלבד - ג'יסמין בוריץ' השוער, שאפילו לא זוכה לאפודת השוער הראשון אותה סילבס העניק לרן קדוש העונה ואיתו וויליאם אגאדה, החלוץ הצעיר שהגיע מהפועל ירושלים לאחר שכבש בעונה שעברה 15 שערים בליגה הלאומית. לניגרי 4 שערים בלבד בליגה העונה כשהאדומים ציפו ליותר מהפוטנציאל הגדול הזה.


האדומים חייבים להתעורר (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה, צילום: שלומי שמילוביץ)



בחיפה קיוו שהישראלים המוכשרים שלהם יובילו אותם רחוק, החל משחקני בית כמו כוכב הקבוצה, חנן ממן, שחזר למקום בו גדל, לירן סרדל וגל אראל בנוסף לשחקנים צעירים ומוכשרים מאוד שאותם השאילו ממכבי תל אביב בדמותם של עידו שחר, רוסלן ברסקי ותומר אלטמן, יחד עם שחקנים וותיקים כמו עדן בן בסט, נס זמיר וניסו קפילוטו. עכשיו ניתן לומר בפה מלא שזה פשוט לא מספיק.


הקבוצה חסרת יציבות כשהיא לא מצליחה לחבר יותר משני ניצחונות רצופים השנה ונראה שמשחקי הבית שלה עושים לה רק נזק כשהיא לא מצליחה לנצח בסמי עופר כבר 8 מחזורים ברציפות. האדומים ספגו 40 שערים העונה, הכי הרבה בליגה, כולל 9 בשלושת המשחקים האחרונים. בהתקפה המצב לא טוב בהרבה כשחנן ממן הוא המוציא לפועל העיקרי העונה בעוד החלוצים של הקבוצה לא מצליחים למצוא את הרשת לעיתים קרובות.


בין ה-20 בנובמבר ועד ל22 בדצמבר ניצחו האדומים 5 מתוך 8 משחקי הליגה שלהם והיו נראים כמי שילחמו שנה נוספת על המקום בפלייאוף העליון. אלא שמאז, הקבוצה של חיים סילבס ניצחה פעמיים בלבד מתוך 15 משחקי הליגה שלהם ששוחקו בשנת 2021. הרצף הטוב, שהגיע ממש לפני פתיחת חלון ההעברות של ינואר גרם ככל הנראה לשאננות בקרב מקבלי ההחלטות בקבוצה שהביאו בחלון רק את אלון תורג'מן, שלאחר שמונה הופעות בליגה עוד לא מצא את הרשת.


לאחר המשחק אמש נגד הכתומים משכונת התקווה פוטר המאמן חיים סילבס ומונה במקומו אלישע לוי שפוטר מכפר סבא ממש לא מזמן. בכל אופן, חשוב לזכור כי האדומים מהכרמל עוד תלויים לגמרי בעצמם ו-5 נקודות הן לא מעט בתחתית הליגה, אך האם אלישע לוי יצליח לעצור את כדור השלג בזמן?




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page