top of page

אוהד אפרת, האנליסט האישי שהתחיל בקטן / יונתן גינזבורג

האנליסט הצעיר שעבד בחברת סטטיסטיקות (Redwood) ועבר דרך הפועל רעננה, מתפקד היום כאנליסט בקריסטל פאלאס ומשמש גם כאנליסט האישי של תומר חמד. לפניכם מקצוע חדש לחלוטין שנטמע בענף הכדורגל וסוחף אחריו רבים: אנליסט אישי.

הניסיון שמביא עמו מחו"ל מעלה את הצורך של ניתוח נתונים. אנחנו מדברים על מדידת רמת הביצוע של השחקן בהתאם להתקדמות שלו. האנליסט האישי פורס בפני השחקן את כל הנתונים שיכולים להעיד על יכולותיו. מה אפשר לשמר ואיפה משפרים. כלומר, יוצרים פרופיל בעבור השחקן, כשאנחנו מדברים על נתונים משפיעים וככאלה המושפעים. כאשר אנחנו יוצרים פרופיל שכזה, עבור שחקן הכדורגל שאיתו אנחנו עובדים, ננסה לארגן את הביצועים שלו על המגרש תחת קטגוריות שונות. בניתוח הנתונים, יש לבחון היטב את השוני בין העמדות השונות על המגרש וכמובן את ההבדל במערכי הקבוצות.

כאשר האנליסט האישי בונה דו"ח בעבור שחקן, הוא מתעמק במספרים ונתונים שיוצרים סטטיסטיקה שתפרוס בפנינו תוצאות. על כן, הקורס מתעמק בשאלה איך קוראים נתונים ואיך מסיקים מסקנות. הנתונים יכולים לבוא בתצורה של גרפים וכמובן בסרטונים מאימונים ואף ממשחקים בהם שיחק. על מנת להתעמק בדבר, נעבוד עם התכנות המתקדמות בעולם, כדוגמאת InStat ו-KlipDraw. במהלך הקורס, הסטודנט ילמד לסווג דוחות מקצועיים בהתאם לשחקן איתו הוא עובד, יבין מה האופציות שפרוסות בפניו, איך יוצרים פרופיל לשחקן, איך לוקחים נתונים ומהיכן – ובכלל מה עושים איתם ועוד. בכדי להפוך לאנליסט אישי טוב, צריך להיות סבלני, ללמוד את המקצוע לעומקו, ולמצוא את ההזדמנות שיכולה לשנות משחקים.



האנליסט האישי עובד בתור עצמאי מול שחקני כדורגל אותם הוא מלווה ומייעץ להם. אנחנו מדוברים על קורס ראשון מסוגו, מורכב מ-22 מפגשים, אותם מעביר אוהד אפרת, האנליסט האישי של שחקן נבחרת ישראל בכדורגל, תומר חמד, המשחק גם בליגת המשנה באנגליה, בקבוצת צ'רלטון את'לטיק. אפרת גם משמש כאנליסט במועדון הכדורגל הלונדוני, קריסטל פאלאס. אפרת מגיע עם ידע נרחב בתחום האנליזה, וזאת בזכות ההתנסות והלימודים בארץ ובחו"ל. יחד איתו, יעבירו את הקורס אורי קופר, שי ברדה, כפיר וולפסון, אדם דויד ועוד רבים טובים אחרים.

כולם מדברים על אנליסטים בקבוצות כדורגל מקצועניות בליגה הראשונה ואפילו בליגה השנייה – כשאנחנו מסתכלים על קבוצות בוגרים. אנליסט אישי, הייחודיות שלו, היא לעבוד עם הכלל, ללא דופי בין הגילים השונים. אנליסט אישי יכול לחנוך שחקנים מליגות הילדים, הנערים ואפילו הנוער.

קיבלתם השראה ויש לכם רצון להתמקצע? כנסו, עוד היום, לאתר האינטרנט שלנו, www.sportpanel.co.il, השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם

180 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page