top of page

איטי ועצבני/ ספיר אברהמי

ערב שלישי במושבה, מזג אוויר מצוין לכדורגל. סינדרלה בדמות נס ציונה מול כבשה שחורה בדמות רעננה, כרטיסים בעשרה שקלים וקבוצות שנפגשות במסגרת גביע הטוטו בלי סיכוי להעפיל לחצי הגמר, אך עם שחקנים צעירים שרוצים להוכיח שמקומם בהרכב וקבוצות שרוצות להראות שיש להן מה להציע בליגת העל.

על הנייר, ערב מסקרן מאוד לעכברי הכדורגל ואוהדי הקבוצות. על הדשא? זכינו לראות ערב שייכנס לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, אבל לרעה, כעוד ערב שבו הסיפור המרכזי לא היה הכדורגל.



השחקנים העלייה למגרש. צילום: ספיר אברהמי

הדקות הראשונות במשחק היו בסך הכל דקות טובות של חניכיו של קורצקי, שתקפו לא מעט את שערו של זלמנוביץ', ורשמו שלוש הזדמנויות טובות במהלך המחצית הראשונה. ואז, בדקה ה-40', החלה ההצגה האמיתית. לאחר ששופט המשחק, רועי בר נתן, שרק פנדל לטובת רעננה והמיר אותו לבעיטה חופשית מחוץ לרחבה לאחר המלצה מעוזר השופט יחזקאל אבירן. אנשי רעננה ובראשם קורצקי ,שלא ידוע בהיותו קר קוח, התפרצו מזעם על עוזר השופט. קורצקי שזכה לכרטיס צהוב בגין דבריו, סירב להירגע, וחמש דקות לאחר הכרטיס הראשון, ספג כרטיס צהוב נוסף והורחק ליציע. מה שסגר מחצית ראשונה חלשה של שתי הקבוצות בצורה רועשת למדיי, במיוחד ביחס לאצטדיון עם 210 צופים.


קורצקי מסרב להירגע לפני ההרחקה. צילום: ספיר אברהמי.


המחצית השנייה נפתחה כשקורצקי יושב ביציע העיתונאים ולכאורה מעביר הוראות לספסל דרך מכשיר הקשר ואנאליסט הקבוצה. אל קורצקי הצטרף בדקה ה-67 גם עוזרו, גל כהן לאחר שהתערב בעימות בין שחקני 2 הקבוצות. זה לא היה המורחק האחרון מהצד האדום, כשגם קפטן הפועל רעננה, עדי נמני, הורחק בדקה 89 לאחר צהוב שני ועבירה מכוערת במרכז המגרש.


האוהדים הכתומים. צילום: ספיר אברהמי


ערב שלישי במושבה, מזג אוויר מצוין לכדורגל אבל לחלוטין לא המפגש המסקרן שהצטייר בתחילת הכתבה, אלא מראה לכל מה שאנחנו פחות אוהבים בכדורגל שלנו, כמו כל משחק שבו הסיפור המרכזי הוא לא 22 שחקנים וכדור. הקבוצות הציגו כדורגל כבוי וחסר כל עניין במיוחד במחצית השנייה, בדקות שהציגו יותר טעויות וכדורים תועים מאשר מהלכים מעניינים. ובסופו של דבר, ב-90 דקות של כדורגל אין שחקן אחד שראוי לאזכור יותר משאר חבריו על כר הדשא. אבל מה בכל זאת נזכור מהמפגש הזה? את מנחם קורצקי שעבר ליציע העיתונאים בדקה ה-45 ועוזרו גל כהן שהצטרף אליו בדקה ה-69, עוד מקרה ביזאר בו לכאורה מאמן מצפצף על חוקי המשחק ומעביר חילופים והוראות מקצועיות דרך אנאליסט הקבוצה ומכשיר קשר למנהל הקבוצה על הספסל, שלושה כרטיס אדומים וגביע טוטו אחד ששוב גורם לנו לפקפק ברלוונטיות שלו לנוכח משחק אפור נוסף במסגרתו.


קורצקי. מתוסכל ביציע. צילום: ספיר אברהמי.

בעיית השיפוט שקורצקי מגדיר עתידה להיפתר במעט בעזרת מערכת ה-VAR שתכנס לליגת העל החל מהעונה הקרובה, ולא תשאיר למאמנים מקום לספק והתנהגות בלתי הולמת. אך זה בוודאות לא יפתור את בעיית הכדורגל המנומנם שראינו משתי קבוצות חלשות, שצריכות לחזור לשולחן השרטוטים אם הן רוצות להבטיח הישארות בליגת העל, כי מה שראינו היום בטח לא מספיק, ורועי בר נתן – "איש המשחק", בטוח לא האשם.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

52 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page