top of page

איך שיפרה כניסת האנליסטים לקבוצות את עולם הכדורגל?

הכניסה של האנליסטים


הטכנולוגיה ניכרת בכל רובד של החיים המודרניים ובשנים האחרונות כבשה גם את משחקי הכדורגל. כל קבוצה מורכבת משחקני הכדורגל ואנשי צוות מקצועי שמלווים אותם כמו המאמן של הקבוצה, העוזרים שלו, מעסה מיומן לטיפול בפציעות, אנשי לוגיסטיקה ועוד. הכניסה של האנליסטים יצרה מקצוע חדש אשר משנה את אופן הבנת והצגת המשחקים, ההצלחות או הכישלונות הרגעיים של כל שחקן במהלכים הספורטיביים השונים.

האנליסטים בוחנים באופן מדויק ומוקפד את אופן הפעילות של כל שחקן כדורגל על המגרש, מנתחים כל צעד שביצע לאורכם של כל המשחקים ומדווחים על היכולות בכל דקה במגרש, על ההזדמנויות, החמצות ורגעי התהילה. בניתוח הביצועים הם ממליצים על הפעולות שהיה עליו לבצע בנקודות הקריטיות וזאת כדי שיישם זאת להבא בתוך הניתוח וההמלצות של האנליסט, ניתן יהיה לראות גם הצעות לשינוי שאינן קשורות בהכרח באופן ישיר לפעילות השחקן בלבד. כמו למשל, רכישת נעלי ספורט איכותיות יותר, שינוי החומרים מהם עשויים בגדי המשחק והאימון, ואף, שינוי תזונתי. כל אלו מתוך מטרה אחת והיא לשפר את פעילות והישגי השחקן.

חשיבות הכניסה של האנליסטים

האנליסטים העלו את רמת הכדורגל בישראל כיוון שהם מצלמים את כל מה שמתרחש על המגרש בהיבט של כל אחד מהשחקנים. עקב כך אפשר לנתח באופן מדויק כל צעד וכל בעיטה שביצע שחקן הכדורגל. הניתוח בקפדני של הנתונים יוצר מסקנות וביקורת בונה של שיפור היכולות הוורסטיליות של כל שחקן. המטרה היא להראות פעולות ספציפיות שבוצעו ולהציע דרכי פעולה חדשות, ממוקדות ואיכותיות יותר אשר יובילו לשינוי בתוצאת המשחק.

הכניסה של האנליסטים יצרה שינוי בחשיבה ובהבנת המשחק. בזכות ההערות וההארות שלהם, כל שחקן מבין באופן פרטני את הלך הדברים שאמור להיות. הביקורת עברה מחשיבה כוללנית לחשיבה פרטנית ולכן מובילה לשינויים הנדרשים. כאשר כל אחד מהשחקנים בקבוצה משפר את אופן המשחק שלו ומבצע את הבעיטות הנכונות ובאופן מקצועי, נוצר מצב חדש שבו כל הקבוצה עולה ברמה המקצועית שלו ודבר זה מוביל לתקופה חדשה בקבוצה. יש תחושה של רעננות, רצון עז לשיפור וגם התוצאות לא מאחרות לבוא.

כאשר האוהדים מרוצים הם נהנים הרבה יותר להגיע למגרשים. הם מעודדים את השחקנים ומכניסים להם שאיפות למצוינות. נוצרת גאוות יחידה שסוחפת את כולם לשיפור הביצועים על המגרש ולמימוש מלוא היכולות הספורטיביות שלהם.

ניתוח המהלכים של הכדורגלנים

הכניסה של האנליסטים הובילה את שחקני הכדורגל לקביעת אסטרטגיות משחק חדשות והם קבעו את הטקטיקות שהן המתאימות ביותר להצלחה של האימונים ושל המשחקים.

בעקבות השינוי בתודעה אפשר לראות בכל המגרשים שינוי של אווירה, כל המהלכים הספורטיביים הופכים למקצועיים הרבה יותר, ממוקדים, עם חשיבה על כל מהלך ועם רצון עז להצלחה.

עקב כך הכניסה של האנליסטים שהייתה בתחילת הדרך רק לקבוצות מובילות בליגה הלאומית, הפכה להיות תופעה רווחת בקבוצות כדורגל רבות אשר פועלות גם בקרב הקבוצות בליגה זו שאינן ממוקמות בראש הטבלה, כיוון שהן רוצות לטפס ולהגיע לפסגת הליגה. גם בליגות נמוכות יותר החלו לפעול אנליסטים, לאור הרצון של כל קבוצה להגיע למקומות הראשונים ואף לעבור לליגה המובילה בישראל.

עבור שחקנים רבים ההתמקצעות הזו סוללת עבורם את הדרך להגיע לקבוצות כדורגל בין לאומיות אשר מעוניינות לרכוש אותם.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page