top of page

איפה השוויון? \ אביאל שמעון

אתמול הפועל תל אביב ובני יהודה נפגשו לראשונה העונה למשחק רשמי ראשון במסגרת גביע הטוטו לעונת 2018/2019, מנהל אצטדיון המושבה ראובן כץ החליט להחליף את דגלי הקרן המקוריים לדגלי הגאווה . כץ עשה זאת מתוך הזדהות למאבק של הקהילה הגאה בעניין חוק הפונדקאות ואפילו טען " גידלתי את ילדיי לתפארת וראיתי שגם גברים יכולים לגדל ילדים בצורה טובה יותר " .

ראובן כץ , שלקח את היוזמה לידיו הוסיף " רעייתי נפטרה כששלושת ילדיי היו קטנים לפני 27 שנה .

גידלתי אותם לתפארת וראיתי שגם גברים יכולים לגדל ילדים בצורה טובה מאוד ואסור למנוע מאף אחד את הזכות הזאת "

והאמת ראובן כץ ? אני יכול להבין מאיפה נבע המעשה שעשית, לא רק בגלל ההזדהות שלך באופן אישי בעקבות מה שעברת , אלא כי המאבק של הקהילה הגאה באמת לגיטימי .

אבל בבקשה בוא נסתכל על התמונה הגדולה :

אמייה טגה שנחשב לפעיל חברתי בולט ולאחד מהספורטאים הראשונים אשר הביע מחאה חברתית בהיותו שחקן פעיל נקנס, כל זה כי הוא לבש חולצה עם שמם של אברה מנגיסטו המוחזק בעזה ויוסף סלמסה, שני אזרחים בני העדה האתיופית, טגה סך הכל רצה להעלות את סיפורם על סדר היום הציבורי .

גם אם כולם מבינים לליבו של טגה , מגרש הכדורגל המקום בו לעשות את המחאה ?

אפשר גם להתייחס לדגל יותר קיצוני על רקע פוליטי , בו אוהדי בית"ר ירושלים נוהגים לנופף דגל בו יש תנועת אגרוף סגור בתוך מגן דוד , דגל שמזוהה עם מאיר כהנא שהיה פעיל ימני רדיקלי .

אני לא נביא , אבל אני מתאר לעצמי שכשמנהל אצטדיון טדי ייקח יוזמה וישים את הדגל הזה במקום דגלי המנהלת יהיה כאן תוהו ובוהו, הרי יש אנשים שלא באמת יודעים מה מסמל הדגל הזה .

מבחינתם יש בו מגן דוד והוא בצבע צהוב שחור וככה הם יכולים לנופף בזה כל היום , תרתי משמע .

נחזור לדגלי הגאווה שהיו אתמול באצטדיון המושבה .

כאשר השופטים הבחינו בדגלים הצבעוניים שהיו במקום דגלי הקרן הם מיד הסירו אותו וזה עורר שריקות בוז מצד חלק האוהדים של הפועל תל אביב.

ופה זה הראה את הבעיה ביוזמה שלקחת ראובן כץ , אנחנו מדינה קטנה אבל עם ים דעות מגוונות , חלק ימין חלק שמאל , חלק מהקהילה הגאה , חלק הומופובים ובמגרש הכדורגל יש מאות , אלפים ולפעמים אנחנו נתקלים גם בעשרות אלפים אנשים עם שלל דעות קדומות באצטדיוני הכדורגל והדגלון הזה שהיה סך הכל אות הזדהות גרם משחק הזה להתעסק בתפל ולא בעיקר .


דגל הגאווה שייך למגרש הכדורגל? (מתוך עמוד האינסטגרם "למען כל הקהילה הגאה בישראל" )

העיקר הוא הכדורגל , מותר לכל אדם להיות עם דעה , ואפילו לשנות משהו חברתי שיתרום אבל במגרש הכדורגל הוא לא המקום בו אפשר ליצור מחאות , מחאות מעוררות רגש , קהל הכדורגל במגרשים אמוציונלי ואפשר לתת לו להוציא את האמוציות דרך עידוד אבל בישראל יש הכל מהכל , דתות שונות , אמונות שונות , קהילות שונות , אנשים בעלי צבע עור שונה , אבל כדורגל יש רק אחד .

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page