top of page

אליפות. לא מילה גסה / אורי טהבש

שנת 2011. זוהי הפעם האחרונה שבה מכבי חיפה התמודדה על האליפות. מאז ועד היום, רגע לפני תחילתו של הפליאוף העליון, יש אוהדים שחולמים בענק.


במשך 8 שנים, ככל שהשנים עוברות, הקבוצה מהכרמל רק הולכת אחורה ויש היגידו כי דועכת. המועדון המפואר ידע כישלונות ומשברים רבים, התפטרות של מאמנים בזה אחר זה ולחץ עצום מהקהל כמעט בכל קיץ, אבל נדמה שיש השנה רוחות של שינוי בכרמל. חיפה של העונה הנוכחית מציגה כדורגל מהנה, תוסס, כדורגל יפה לעין וכזה שכיף לצפות בו. לדעתי, הירוקים עדיין לא מוכנים העונה לזכות באליפות ולקחת את התואר מהצהובים, למרות שהיא עדיין חזק במאבק ובמרחק של 6 נקודות בלבד מצלחת אליפות. ל"קופים הירוקים" יש סגל מאוד איכותי. הקבוצה ההתקפית אולי הכי טובה בליגה וכשהיא כובשת, היא עושה את זה בענק. לראייה, רוקאביצה הוא מלך שערי הליגה עם 18 כיבושים. גם הקישור של מכבי חיפה מספק את הסחורה עם שחקנים כמו שרי ואשכנזי שנותנים תפוקה נהדרת. שלא לדבר על נטע לביא מאחוריהם. נקודת התורפה היא ההגנה. ההגנה של הירוקים לא מספיק טובה לקבוצה שרצה לאליפות והיא תהיה חייבת להשתפר בחלק הזה, על מנת להיות מעל הליגה. יש תחושה באויר כי הירוקים גם לא מגיעים למשחקי המאני-טיים (הפסידו פעמיים למכבי תל אביב ועוד הפסד אחד לבית"ר ירושלים). נראה שהשחקנים לא רגילים למעמדים גדולים כאלה, לפחות לא בשנים האחרונות וצריך לזכור שהירוקים כבר הרבה זמן לא התמודדו על האליפות וזה ניכר על הדשא.


הירוקים של עונת 2019/20. אפשר לעשות את זה? (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של מועדון כדורגל מכבי חיפה)



אני חייב לציין לטובה את המאמן מרקו בלבול. יש שירימו גבה, אבל הוא מאמן טוב ואפילו אחד שמתאים למועדון בסדר גודל כמו מכבי חיפה. למרות כל הביקורות שמעבירים נגדו ועל החילופים שהוא עושה, המאמן בקדנציה השנייה שלו בכרמל, כרגע עם אחוזי הצלחה גבוהים הרבה יותר מקודמיו ומוביל את מכבי חיפה למקום השני בטבלה, כאשר קבוצתו עדיין דולקת אחרי מכבי תל אביב ולא מוותרת על האליפות. צריך לתת לו גיבוי ואולי גם להמשיך לאמן בעונה הבאה. רוב האוהדים צריכים לזכור מתי בפעם האחרונה הם התמודדו על התואר. בלבול קיבל קבוצה בתקופה רעה והצליח להרים אותה ועל זה מגיע לו קרדיט. גם אם הקבוצה של מרקו לא תזכה העונה באליפות, זה לא יהיה אסון. אין לשכוח כי גם לצהובים מתל אביב לקח 10 שנים לזכות באליפות מאז הזכייה האחרונה (2013-2003). מכבי חיפה עם קצת סבלנות וחיזוק הסגל, יכולה להגיע להצלחות והישגים מרשימים. זה רק עניין של זמן עד שצלחת האליפות תחזור לכרמל.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page