top of page

בין כדורגל לפסיכולוגיה / אילון פרידלנדר

לאחר המפגש בין מכבי תל אביב למכבי חיפה (1:2 לאלופה) ניתן להגיד בקול רם – נוצרה תודעה בקרב שני המועדונים שיש תקרת זכוכית אותה אי אפשר לפרוץ.


על מה שהתרחש ביום רביעי באצטדיון בלומפילד אפשר לכתוב מאמרים שלמים בפסיכולוגיה. קבוצה מוכת אכזבות שעושה לאחר שנים עונה גדולה, מגיעה כפייבוריטית למשחק העונה מול הנמסיס המושבעת שמאומנת ככל שתהיה, מתייצבת למשחק עם קאדר שחקנים פחות טוב משל הירוקים (לא אתווכח גם אם מישהו יגיד שפחות טוב מעוד קבוצות בליגה), ועדיין לא מצליחה לנצח. לא רק שלא מצליחה לנצח, אלא גם מפסידה, ועוד איך מפסידה, עם פנדל בדקה ה-93. כמה אכזרי/מרתק יכול להיות המשחק הזה, וכמה פסיכולוגי.


מה עוד יכלה לבקש מכבי חיפה לקראת המשחק מול מכבי תל אביב? רצף של עשרה משחקים ללא הפסד (9 ניצחונות ותיקו בודד) שבו ספגו 2 שערים בלבד, סגל מלא כולל חזרה מפציעות של שחקני ההרכב מוחמד אבו פאני וחוסה רודריגז והמקום הראשון בעמדת ה"נרדפת".


מנגד, האלופה התייצבה ללא שחקן המפתח שלה העונה - יונתן כהן, האחראי על 14 מתוך 30 השערים שכבשה הקבוצה העונה וללא דור פרץ שאמון על הסדר של הקבוצה במרכז השדה. אליהם מצטרפים החוזרים מפציעות שלא פתחו בהרכב (דן גלזר ואלכסנדר פשיץ'). נוסיף לכך שחסרו אתמול באצטדיון ביפו 30,000 אוהדים צהובים מפוצצי אנרגיה ואת העובדה שהקבוצה מגיעה מעמדה שלא כל כך מוכרת לה – עמדת "הרודפת".


כל הכתוב מעלה היה אמור לספק לנו משחק צפוי שבסופו הירוקים מהכרמל עושים צעד וחצי לעבר הצלחת הנחשקת. אך לא כשמדובר בדו קרב המנטלי ביותר שיש לכדורגל שלנו להציע. הדו קרב החל עוד ביום שבת לאחר הניצחון של הצהובים על מכבי נתניה, בו נפצע יונתן כהן בתחילת המחצית השניה והוחלף מיד לאחר מכן.


מכבי תל אביב גברה על קבוצתו של בכר (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)



בסיום אותו משחק ניגש כהן לעמדת הראיונות והצהיר "אשחק מול מכבי חיפה, אני מרגיש בסדר". ייתכן כי הכוכב אכן האמין שישחק, אך אין ספק שבתל אביב מבינים את המשמעות הפסיכולוגית של אימרה זו גם אם אינה נכונה. ומי אנחנו שנתווכח עם 15 משחקים ברציפות ללא הפסד מול הירוקים מהכרמל?!


לפני המשחק אמר ברק בכר "מי שפייבוריט צריך להוכיח את זה על המגרש". אין ספק שבמחצית הראשונה חיפה באמת הייתה הפייבוריטית ובואו נודה על האמת, למרות ההפסד הכואב מבחינתם הם עדיין עדיפים על מכבי תל אביב. אך במחצית השנייה נראה היה שהירוקים מעט נבהלו מהמצב החיובי אליו "נקלעו", ובדומה למפגש הראשון בין שתי הקבוצות העונה, ירדו לאחור ונתנו למכבי תל אביב להשתלט על המשחק. שליטה שהניבה את שער הניצחון הדרמטי שהשאיר את מאבק האליפות בחיים.


כנראה שהעשור האחרון, בו מכבי תל אביב מראה עליונות מוחלטת על יריבתה מחיפה נחרטה בתודעה של שתי האימפריות. טובה ככל שתהיה, מכבי חיפה לא מצליחה לנצח את הצהובים (רעים ככל שיהיו) ולא מצליחה לשבור את תקרת הזכוכית הזו, שכבר הפכה לחומת בטון עבה מאוד. הפעם בתור שומר החומה היה זה מתן חוזז שנתן את המשחק הגדול בקריירה שלו עם בישול שער השוויון, סחיטת הפנדל אחרי מבצע נהדר ובכלל משחק מעולה באגף ימין שגרם למגני נבחרת ישראל - סאן מנחם וטאלב טוואטחה להרבה כאב ראש.


למרות זאת, הירוקים עדיין מוליכים את הטבלה במרחק 5 נקודות ממכבי תל אביב, אך מאבק האליפות נפתח מחדש, הצהובים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה וכדי לזכות באליפות מכבי חיפה תצטרך לעבוד קשה מאוד עד הסוף, שהרי כולנו מכירים את הציטוט המפורסם משנת 95': "לעולם אל תספידו לב של אלופה".




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page