top of page

בנגב יבחן העם / פלד ארבלי

הנגב, הרבה יאמרו עליו שהוא מדבר שומם, ללא עתיד או תכלית, מזג אוויר קבוע ולא משתנה וכלל שלא ניתן לגדל בו הרבה עקב סביבה שלא תומכת. כך גם נאמר רבות על הפועל באר שבע בשנים האחרונות תאריה יותר חשובים עבורה מפיתוח שחקני הבית וילידי העיר, מחלקות הנוער אינם מספקות לדעת הקהל שחקנים בעלי כישורי משחק מספקות.


בעבר היה ניתן לראות שחקן השובר את רמת המשחק הקבוצתית ותופס את העין, לעלות לשחק בקבוצה הבוגרת ולהשפיע על איכות משחק הבוגרים. לדוגמה אופיר דוידזאדה, שהתחיל בקבוצת הנוער העירונית וקיים את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בשנת 2010, וכעבור שנה בלבד הבשיל לשחקן הרכב קבוע בקבוצה.

אך מקרה דוידזאדה הינו מקרה חריג ויוצא דופן, קבוצת הפועל ב''ש מובילה מדיניות בעשור האחרון של רכש שחקני חוץ ולמעשה מדכאת פוטנציאלים חבויים בקרב שחקני הנוער, קשר ישיר להשאלת שחקני הבית לקבוצות שונות, כך למשל ניתן לראות את דן ביטון.


מיגל ויטור, עונת הקורונה של הפועל באר שבע (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע בכדורגל)


ביטון הושאל לאחר ששיחק מספר משחקים בקרב הבוגרים הושאל למ.ס אשדוד, ששם כבש 11 שערים ולאחר מכן נמכר לקבוצת לודוגורץ, שם היווה נדבך חשוב בהצלחת הקבוצה. אך מיד לאחר מכן ניתן היה לראות את השלכות של מדיניות הפועל ב''ש כפי שהוזכר קודם, ביטון עבר לאחר שנת משחק לקבוצת מכבי תל אביב, שם הוא מבטא את כישרונו מידי שבוע כאשר על כר הדשא, ובכך נשארה הפועל ב''ש עם טעם ההחמצה.


אך אולי מישהו הצליח להפריח את השממה ולשבור את סטטוס הקוו, השחקן הראשון שמשרה השראה לקהל בטרנר בייחוד לצעירי העיר , זהו תומר יוספי הקשר הצעיר (בן 22). יוספי מוכיח בשנה האחרונה כיצד התמדה ונחישות לאורך שנים בשילוב עם אידאולוגיה וגאווה עירונית, יכולה להשקות כל שחקן צעיר בנוער שיגדל להיות שחקן בבוגרים. יוספי יכל בשלב מוקדם מאוד לעבור לקבוצה שונה ואף קיבל הצעות מפתות, אך בחר להשאר ולהלחם מידי יום על הכיסא שלו בהרכב הפותח. כיום ניתן לראות כי רוני לוי נותן לכוכב העולה את "מפתחות הרכב" מידי משחק ובכך משאיר ותיקים ונוצצים ממנו "במושב האחורי".


שחקן בית נוסף שלא נופל מאיכותיו של יוספי הינו אור דדיה (בן 23), תוצר מחלקת הנוער של הקבוצה המאייש את עמדת הימני ולמעשה נכנס לנעליים הגדולות של בן ביטון. השנה היינו עדים מדי שבוע להתקדמות של השחקן הצעיר ותהליך הלידה של מגן העתיד של הכדורגל הישראלי. האם זוהי התחלה של חלוציות מסוג חדש בנגב? האם שני השחקנים הצעירים הללו יפריחו את השממה ששררה בעשור האחרון בקרב הקבוצה העירונית? ימים יגידו זאת, וכמו שאמר בעבר בן גוריון, "בנגב יבחן העם".




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

87 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page