top of page

ג'וקוביץ' ועוד 7 – טורניר סוף השנה יוצא לדרך / שי אמיר

עודכן: 3 בדצמ׳ 2018

ביום א' יצא לדרך טורניר הגמר של סבב ה-ATP באולם ה-O2 בלונדון.נובאק ג'וקוביץ שחזר לעצמו ולמקום הראשון בדירוג העולמי בחצי השנה האחרונה עם זכיות ב-2 הגראנד סלאמים האחרונים של העונה פייבוריט ברור, אך גם רוג'ר פדרר הבלתי נגמר חזק בתמונה.


אחרי עשרה חודשים עמוסים, עונת ה-ATP מגיעה השבוע לסיומה עם טורניר סוף השנה המסורתי והיוקרתי, שמתקיים שנה עשירית ברציפות באולם ה-O2 בלונדון.

מי שדורג במשך מרבית השנה במקום הראשון בעולם, רפאל נדאל, יעדר מהתחרות בפעם השביעית בקריירה בגלל פציעה. שחקן נוסף שלא יתחרה השבוע בלונדון הוא המדורג רביעי בעולם, חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי, שעבר עונה נהדרת אחרי פציעה קשה, שכלל דירוג שיא בקריירה(3) בזכות תואר מאסטרס ראשון בקריירה וגמר אליפות ארה"ב הפתוחה, אך פציעה מנעה ממנו לשוב לטורניר לראשונה מ-2013.


פדרר וג'וקוביץ. שוב ראש בראש? (צילום מתוך האינסטגרם הרשמי של אליפות אוסטרליה בטניס)


שמונת הטניסאים חולקו ל-2 בתים, שמכל בית יעלו 2 טניסאים לשלב חצי הגמר. ניראה את תמונת הסיכויים של כל הטניסאים, עם סקירה קצרה על השנה שעברו:

בית גוסטבו קוורטן: נובאק ג'וקוביץ'(1), אלכסנדר זברב(3), מרין צ'יליץ'(5), ג'ון איסנר(8).

נובאק כמובן המועמד המוביל לעלות מהמקום הראשון מהבית. הסרבי התחיל את השנה בצורה חלשה מאוד עם הדחות מוקדמות מול טניסאים מתחתית המאיה הראשונה, אך לאחר שזכה בווימבלדון, אליפות ארה"ב ובעוד שני טורנירי מאסטרס(כולל 22 ניצחונות ברצף!), זה ניראה כ"כ רחוק. הסרבי חזר להיות הטניסאי הטוב בעולם, השתווה לפיט סמפראס עם 14 תארי גראנד סלאם וכרגע ניראה רמה אחת מעל כל הסבב.

שלושת הטניסאים האחרים בבית, שבולטים מאוד בגובהם, יתחרו על המקום השני בבית.

זברב הגרמני צעיר ומוכשר, אך הוא לא יציב ופחות חד בחצי השנה האחרונה.

צ'יליץ' הקרואטי הגיע השנה לגמר אליפות אוסטרליה, שם הפסיד לפדרר, זכה בטורניר קווינס בלונדון על הדשא והעפיל יחד עם נבחרת קרואטיה לגמר גביע דיוויס.

ג'ון איסנר מגיע בגיל 32 לראשונה בחייו לטורניר הגמר של הסבב. הוא זכה השנה לראשונה בטורניר מאסטרס והגיע עד לחצי גמר טורניר ווימבלדון.

העולים לחצי הגמר-נובאק ג'וקוביץ' ישלוט בבית עם מאזן 3-0, ג'ון איסנר יצטרף אליו.

בית לייטון יואיט: רוג'ר פדרר(2), קווין אנדרסון(4), דומיניק טים(6), קיי נישיקורי(7).

פדרר הותיק הוא המועמד הבולט לעלות מהבית מהמקום הראשון. הוא התחיל את העונה בצורה מושלמת עם זכיה בגראנד סלאם 20 באוסטרליה וזכייה בטורניר רוטרדהאם שזיכתה אותו בחזרה למקום הראשון בדירוג העולמי. לאחר שוויתר שוב על עונת החימר, הוא חזר חלוד ולא הצליח לזכות שוב בווימבלדון לאחר שהודח בצורה מפתיעה מול קווין אנדרסון.


סלפי של המשתתפים. פדרר יקח בפעם השביעית? או שג'וקוביץ ישמור על המומנטום ויקטוף זכייה שישית? או שיהיה אלוף חדש?(צילום מתוך האינסטגרם הרשמי של ה-ATP).

בחודש האחרון פדרר ניראה טוב יותר עם זכייה בטורניר הביתי בבאזל והפסד צמוד לג'וקוביץ בפאריס לפני שבוע וחצי לאחר קרב של 3 שעות. אולי טורניר סוף השנה יביא לרוג'ר את הזכייה ב-100 שלו בטורנירים?

קווין אנדרסון, המדורג רביעי בטורניר, העפיל השנה לגמר ווימבלדון, שם נוצח בידי ג'וקוביץ'.

דומיניק טים העפיל השנה לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה בצרפת, שם נוצח מול מלך החימר נדאל.

קיי נישיקורי נעדר מרוב שנת 2017 בגלל פציעה, אך חזר מצוין לעונה הנוכחית, עם חזרה לטופ 10 של הדירוג העולמי.

העולים לחצי הגמר- פדרר מהמקום הראשון עם מאז 2-1, אנדרסון מהמקום השני עם 2-1.

בחצי הגמר: ג'וקוביץ ינצח את אנדרסון, פדרר את איסנר.

בגמר הקלאסי והצפוי נקבל שידור חוזר של הקרב מפאריס בין פדרר לג'וקוביץ, רק שהפעם ידו של השוויצרי תהיה על העליונה ויקטוף תואר מס' 100 בקריירה.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page