top of page

"גאה להיות קפטן" \ יוני רוזן

ביום שבת נפתחה לה, בשעה טובה, עונת הכדורגל הישראלי. מכבי נתניה התארחה באצטדיון ״סמי עופר״ אצל מכבי חיפה, במשחק שאמנם היה קצת מנומנם, אך נגמר בתיקו 1-1 דרמטי. קצת יותר מ-9000 אוהדים כיבדו את מעמד הסיבוב הראשון של גביע הטוטו, ובאו לעודד את קבוצותיהם לראשונה העונה.

הרבה אירועים לא היו לנו, מלבד שער יתרון של רוקאביצה, שנתן לחיפאים סיבה לחייך, עד שהגיע ערן לוי. השחקן שמקומו בסגל הוטל בספק, עלה במחצית השנייה ולא הצליח להראות את יכולותיו עד לדקה ה-92. אז בעט טיל מ-30 מטר שעבר את לויטה פגע במשקוף ונכנס פנימה, גול שבהחלט יכול יתמודד על שער העונה.


למרות השער המרהיב, השחקן הכי מרשים, בעיני, במשחק של אתמול היה דני עמוס. השוער הראה שפגרת הקיץ לא השפיעה עליו והציג יכולת מצוינת לאורך כל ההתמודדות עם הצלות מרהיבות מול קראמר ואופיר מזרחי. נכון, ההתקפה הירוקה לא הבריקה, אבל עמוס, שגם ענד את סרט הקפטן במחצית הראשונה השרה שקט בחלק האחורי של נתניה, גם עם שחקני ההגנה הפחות מנוסים ששיחקו איתו.


מעטים שמו לב לעניין, אך מלבד סרט הקפטן על ידו של עמוס, ענד השוער סרט בצבעי הקשת, כאות תמיכה בקהילה הגאה. לאחר המשחק העלה אחיו של עמוס, מיכה, פוסט עם הבעת תודה על התמיכה שקיבל. כידוע, בכדורגל הישראלי, ובכלל ענפי הספורט, היחס לקהילה הגאה אינו פתוח במיוחד, ואקט כזה של קפטן בקבוצה מליגת העל, הוא בהחלט ראוי לציון. בימים בהם חוק הפונדקאות עומד במרכז השיח הציבורי וגורם להרבה מתח. חשוב לזכור שהבעת עמדות היא לגיטימית ואף חשובה, גם אם מדובר בדמות ציבורית שאינה קשורה לפוליטיקה.


דני עמוס בהצלת ענק בסמי עופר - מתוך עמוד האינטגרם הפרטי

בסיום המשחק נשאל דני עמוס במסיבת העיתונאים, האם הוא מוכן להוביל את הקבוצה בתור קפטן, במידה וערן לוי יעזוב. תשובתו הייתה דיפלומטית, הוא חזר ואמר שהקפטן הוא ערן לוי, ״וכל עוד הוא בקבוצה אני לא מתעסק בזה״. מצד שני, במידה ויידרש, הוא מוכן לתפקיד בכל רגע. תפקידו של הקפטן, הוא לא רק להנהיג את הקבוצה על המגרש, עליו לשמש דוגמא לשאר השחקנים, בייחוד לצעירים, ולדאוג שכולם מרגישים טוב ובנוח.

לאור הבעת התמיכה בקהילה הגאה, צצו, ויצוצו גם בעתיד, תגובות לגבי השחקן, שאל לו לערב פוליטיקה בספורט. אך במדינה הדמוקרטית בה אנו חיים, הבעת עמדות בנושאים כאלו ואחרים, היא לא רק נחוצה, היא גם מבורכת. גם בחו״ל אנו עדים לאקטים מחאתיים של כוכבי על בעלי השפעה גדולה בהרבה משל השוער בן ה30. בין אם זה ג׳רארד פיקה שמוכר כתומך נלהב בעצמאותה של קטלוניה, ועד לברון ג׳יימס שמביע את דעותיו על נשיא ארצות הברית לעיתים קרובות.


לאור היכולת במשחק, ההתנסחות המקצועית במסיבת העיתונאים, וכמובן אקט התמיכה באחיו ובקהילה הגאה כולה. אני רואה בעמוס קפטן אמיתי, שיכול לסחוב על גבו קבוצה גם ברגעים הקשים. עכשיו עם הידיעות על עזיבתו של של ערן לוי, שהיה קפטן כוכב, ישנו חלל גדול למלא, ולא, לא רק בעמדה הקדמית של ההתקפה. דני עמוס צריך לקבל את הסרט באופן קבוע ולקחת את הקבוצה לגבהים חדשים, מבחינה מקצועית וגם ערכית. איך אמר בן פרקר (דוד של ספיידרמן) "With great power comes great responsibility ". לשחקן כדורגל יש השפעה, בייחוד לקפטן. יש לו עוקבים ברשתות החברתיות ואוהדים שמגיעים לצפות בו בכל שבוע. על כן האחריות, שמוטלת עליו איננה רק בתחומי המגרש או על השחקנים, הוא צריך לשמש דוגמא גם בתחומים אחרים - וכזה הוא דני עמוס.


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט


68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page