top of page

גם מהתחתית צומחים ובצדק / יונתן גינזבורג

הכל התחיל בקיץ האחרון. ערוץ הספורט הרים את הכפפה, והחל לשדר את המשחק המרכזי של ליגה א' בצהריי יום השישי. כן, בכל יום שישי. שדרים וכתבי ספורט שהיו עד אותה עת אנונימיים לחלוטין, לפחות בתמונת המאקרו, מקבלים עתה חשיפה. הרצון והתשוקה לליגות הנמוכות בכדורגל בישראל מתחילה בשדרנים וכתבי ספורט המגיעים מהפריפריה, לרוב. כולם, הרי, מתחילים בקטן.


איך עבודה מול קבוצות כאלה יכולה להשפיע עליך? פשוט מאוד. אפשר להגדיר את הסיטואציה כמסע. אתה מגיע למגרשים, לעיתים במצב רעוע, אתה לוחץ יד למנהלי קבוצה, שומע צחוק של שחקנים ורואה אוהדים. כן, אשכרה יש אוהדים מסורים לקבוצות הקטנות הללו. החיבור בין השלושה, כלומר – החל מהמנהלים והמאמנים, דרך השחקנים וכלה באוהדים, יוצר הרמוניה שקשה להשיג בליגות הגבוהות. אבל בינינו, הכל אפשרי. הכל תלוי בך. אם אתה שואף גבוה ורוצה לכבוש את כל היעדים האפשריים בתחום תקשורת הספורט, יש להשתמש בידע. אבל ידע לא מספיק במגרש. אליו, חובה לצרף את היכולות האישיות שלך, ההתמדה, החריצות והכישרון האישי. הרי אין שדר וכתב ספורט דומים זה לזה. לכל אחד מאיתנו יש את הייחודיות שלו.


ספורט מהתחתית, שידור חי ברדיו קול הנגב

על חלומות אסור לוותר. קורס תקשורת ספורט, כדוגמאת שדרים וכתבי ספורט, פורס בפניך מגוון רחב של אפשריות ועליך רק לבחור את הנתיב שלך. לאן הדרך שלך תוביל אותך. להתנסות בעריכה ובכתיבת כתבת ספורט, עמידה מול מצלמה, שידור משחק כדורגל וראיונות במיקסזון (אזור הראיונות של המאמן והשחקנים) הם רק חלק קטן מהדרך להצלחה בתחום. אני יכול לספר על עצמי, בקצרה, שאחרי הקורס, שתרם לא מעט בפן האישי והמקצועי, הגעתי לרדיו חינוכי וממנו הפקתי את המיטב. מה הכוונה? הגשתי, ערכתי והפקתי תכנית ספורט עשירה בתוכן שכל כולו מתעסק בדבר אחד: התשוקה לליגות הנמוכות בכדורגל בישראל. והקהל? לא איחר לבוא. גם מאמנים, מנהלי קבוצות, דוברים, שחקנים ועוד רבים שהחלו להכיר את שמי. ואני את שמם.


הפועל כפר כנא נגד עירוני טבריה, משחק ליגה. צילום: יונתן גינזבורג

הדרך לא קלה, אבל אפשרית בהחלט בזכותך. אם יש בך חלום, ההשקעה תניב פירות. אם לא השנה אז אולי שנה הבאה ואולי בכלל בעוד ארבע שנים. אבל אסור לפספס הזדמנויות. הכל אפשרי. אין כמו להתחבר לשדרים וכתבי ספורט מכל קצוות הארץ ולשוחח על אותו נושא, שבינינו – האהוב עלינו ביותר. אמרנו שערוץ הספורט הרימו את הכפפה ביחס לענף ספורט שכמעט ולא נגעו בו בארץ (הליגות הנמוכות בכדורגל), עכשיו הגיע תורכם להרים את הכפפה. למען הנפש, והחלום שיכול להתגשם אם רק תגידו "כן". לראייה לכך - שדר ספורט, כתב ספורט, צלם ספורט, עורך תוכן, מגיש, מפיק וכל שרק אפשר לבקש. פשוט תענוג וחוויה שאין דומה לה. לקום בבוקר לאתגר חדש.


תעודת עיתונאי ספורט מההתאחדות לכדורגל, שנה רביעית ברציפות


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

133 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page