top of page

דייגו ארמנדו מראדונה, נתגעגע / ינאי גמליאל

בשביל להעריך גאונות, לא צריך יותר מ-4 דקות. זה יכול להיות סיפור קצר, אולי שיר מתוך אלבום, ובמקרה שלנו שני שערים. אותם שערים הם התקציר הכי טוב ל-60 השנים של דייגו. מראדונה.


הכל התחיל מילד שרצה להגיע הכי גבוה שיש, בלי להתייחס למי סביבו. הוא המשיך להיות פנומן על המגרש, שכולם מנסים לרדוף אחריו ולעצור אותו, אבל הוא הולך קדימה, עד הסוף. במשחק היו אלה האנגלים שניסו לעצור אותו ולקחת את הכדור, לאחר מכן המשפחה שרצתה לקחת לו כדור אחר (או אבקה), אבל הוא המשיך בדרך שלבסוף גם גרמה למותו.


לצערנו, כשבן אדם נפטר, כל השבחים מגיעים בבת אחת. אם הבן אדם היה מפורסם, אדרבה. אבל דייגו מראדונה הוא לא בן אדם, ולכן נדמה שהעולם עצר מלכת ביום רביעי האחרון (25/11/2020). אליל תרבות של פעם בחיים. בתור מישהו שלא גדל על דייגו, קשה לי להבין את הקונצנזוס. הרי בכל דור, כוכבי ילדותו נחשבים לגדולים ביותר. אבל במחשבה נוספת, אותם כוכבי ילדותי, הפכו למה שהם בזכותו.


לא נשכח אותך, מראדונה. 10 האגדי. (תמונה מתוך דף הפייסבוק של "אורי קופר / הכל מקצועי")


רונאלדו ומסי, גיבורי דורי, דמיינו את עצמם בתור ילדים משחקים כמו דייגו. כשהם ירדו לשכונה, הם ניסו לבצע הטעיות גוף על חבריהם כמו דייגו. לאט לאט כשעלתה גדולתם, חלומם היה להיות כמו דייגו. זו הייתה ההשוואה, אבל דייגו על המגרש לחוד, ומראדונה מחוץ למגרש לחוד.


כל מה שדייגו בחר לעשות מחוץ למגרש, היה חלק ממנו. אין סיבה להשמיט את הפרטים הללו. כשמסתכלים על דמותו, מבינים כי מבלי כל הסביב, זה לא אותו דבר. בדיוק כמו גיבורי תרבות אחרים הזרעו בתוכם הרס עצמי. הרי זה מה שהפך אותם לגיבורים, הסיפור שלהם.


אסיים במילות תודה. תודה שהעצמת את המשחק האהוב עליי מכל. תודה שנתת השראה לכל אותם ילדים שהפכו לגיבורי ילדותי. תודה שהראת לעולם שצריך לרדוף אחרי חלומות. תודה על יד האלוהים, וגם על הסלאלום, כי מי עוד יכול לתקצר את עצמו ב-4 דקות. אם לא די בכך, דייגו, בקשה לי אליך - אם אתה פוגש את אריק, תמסור לו שעדיף למעלה. גם אי אפשר להגיע לבלומפילד, וגם הפועל על הפנים.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון


26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page