top of page

האומץ נשאר בבית | אופק סבג

על פי אריסטו מנהיגים צריכים להפגין תכונות רבות. אחת מהן היא תעוזה, כלומר לא לפחד ולבצע מעשים הכרוכים בסכנה למרות ההפסדים שיכולים לנבוע מכך – תכונה זו לא הייתה ניכרת כיום בניהול המשחק של מאמן הפועל חדרה מנחם קורצקי, במיוחד במחצית השנייה.

אז נכון, הפועל חדרה במחצית הראשונה שיחקה כדורגל טוב שכלל חילופי מסירות מהירות שסיכנו את ההגנה היציבה של הפועל ת''א, כדורי עומק מסוכנים ובאופן כללי שליטה כמעט מלאה במרכז השדה בזכות ברסקי וזלקה המצוינים.

למרות זאת, המחצית השנייה הייתה סיפור אחר, שבה נחשפנו לניהול המשחק הוותרני של קורצקי. לאורך המחצית, היה נראה שמטרתו העיקרית הייתה לסיים אותה על ה-0 משני הצדדים. ניהול המשחק הטקטי של קורצקי הקרין פחדנות וחוסר תעוזה, במיוחד בחילוף של סער פדידה שהעביר את הפועל חדרה למערך הגנתי שצמצם באופן משמעותי את היצירתיות בחלק הקדמי.

לאחר המשחק, נשאל קורצקי האם אחת מהמטרות של הפועל חדרה היא הגעה לפלייאוף העליון. הוא ענה שלא, והמטרה היא להשאיר את הקבוצה ליגה. השאלה העיקרית שעולה היא - מדוע לא בחר ללכת על כל הקופה, ובכך להגדיל את הסיכוי לנצח, ובכך קבוצתו הייתה עולה למקום השישי ומתחמקת ממאבקי הירידה.

אין ספק שמנחם קורצקי עשה עבודה טובה מאז הגעתו לקבוצה, אולם במשחק מול הפועל ת''א, קורצקי החליט לוותר מראש ולא להעז, דבר שמנהיגים צריכים להימנע ממנו בכדי להצליח בטווח הארוך.



הודעת המינוי של קורצקי בחדרה( קרדיט לתמונה- הפועל חדרה)


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page