top of page

האנשים העסוקים ביותר בכדורגל בעידן הקורונה / יונתן גינזבורג

הכדורגל העולמי והישראלי בפרט, קיבלו תפנית מרחיקת לכת ממה שהכרנו עד היום. שערי האצטדיונים נסגרו, אימונים בוטלו וחזרתו של אחד מהענפים המלהיבים ביותר בעולם נמצאת עדיין בגדר סימן שאלה. בתוך כל ההיסטריה, יש מערך סקאוטינג שלם שעובד לילות כימים על מנת שביום אחרי הקורונה המועדונים יעמדו על הרגליים.

שחקני כדורגל לא יכולים לעבוד בצורה סדירה בעקבות הקורונה, אבל בקבוצות רבות העבודה נמשכת מאחורי הקלעים – ומי שמוביל את הדרך הוא מערך הסקאוטינג של המועדון. מועדוני כדורגל בישראל השכילו להבין כי מערך סקאוטינג הכרחי להצלחתם המקצועית על כר הדשא והרבה בעזרת המסכים. הכלים ששחקנים יכולים לקבל מהתכנות הקיימות היום לניתוח נתונים מרשימים ומפתיעים אפילו את הצוות המקצועי.


בעידן הנוכחי, בו הכדורגל הושבת, פעילות הסקאוטינג עלתה מדרגה ביחס למה שקורה בפועל. מערך הסקאוטינג מאתר את אותם שחקנים שסיימו את החוזים שלהם או ששוחררו מהקבוצות שלהם, אחרים ששווי השוק שלהם ירד באופן זמני ועוד. מלבד אלו, יש כאן הזדמנות פז להביא שחקנים שבעבר לא יכולת לחשוב עליהם בעקבות תג המחיר שלהם. "עבורנו, הכדורגל לא עצר אלא להיפך. אנחנו עובדים ורואים משחקים יותר מתמיד", אומר סקאוט של קבוצה בכירה בארץ. לפתע, מחלקת הסקאוטינג הפכה לאטרקטיבית וכזו שכל המועדון מסתכל עליה בכיליון עיניים.



לצורך הדוגמה, הקבוצה הסלובקית, ז'ילינה, הודיעה על פשיטת רגל, וזאת לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות עם שחקניה על קיצוץ בשכרם בעקבות מגפת הקורונה. "ההכנסות ממכירת שחקנים בקיץ יעמדו על אפס", כך טוענים במועדון. האם תהיה נהירה של שחקנים חדשים לארץ? נזכיר, כי ארנסט מאבוקה הגיע למכבי חיפה מהליגה הזו.

אוהד כהן, סקאוט ישראלי בגרמניה, מתכונן ליום שאחרי. "כולנו יודעים זאת שהקורונה משפיעה ואף תשפיע על ענף הכדורגל. בין לבין אנחנו ממשיכים לעבוד מול השחקנים שלנו ויודעים שברגע שהקורונה תחלוף נהיה מוכנים לכל תרחיש. מה עתיד לקרות לשחקני הכדורגל? אני רואה שתי אופציות. ייתכן ונראה מעט מאוד העברות של שחקנים בין מועדונים, ולווא דווקא במונחים של כסף. מן העבר השני, ייתכן ונראה גל ענק של החתמות והעברות שחקנים בגלל תג מחיר כזה או אחר".

רוצים להיכנס לעולם הסקאוטינג והאנליזה? היכנסו לתאר שלנו https://www.sportpanel.co.il/scouting השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page