top of page

הבעיות בכדורסל הישראלי/ עידן כהן

בליל הסדר קבוצת הכדורסל של תיכון חדש תל אביב זכתה באליפות העולם לבתי ספר שנערכה בכרתים. היא ניצחה בגמר את המארחת יוון ושיחקה ללא הכוכב הגדול דני אבדיה שעזר לתיכון חדש לזכות באליפות הארצית. בחודש יולי האחרון זכתה נבחרת ישראל עד גיל 20 זכתה באליפות אירופה שנערכה בגרמניה. אבל האם אחרי ההצלחה של ישראל בגילאים הצעירים נראה הצלחה גם בנבחרת הבוגרת? האם השחקנים שהביאו כל כך הרבה כבוד למדינה יוכלו לשחק בקבוצות מקצועניות?



נבחרת העתודה חוגגת, צילום: איגוד הכדורסל

במצב הנוכחי התשובה של השאלה הראשונה היא חד משמעית לא. הסיבה העיקרית לכך היא קיומו של החוק הרוסי בליגת העל. חוק שאומר שבכל רגע נתון כל קבוצה חייבת לשחק עם שני ישראלים לפחות. נכון, הזרים מעלים את רמת המשחק ומחזקים את הקבוצות אבל הם מקטינים את דקות המשחק של הישראלים שבסופו של דבר משחקים בנבחרת, שזה משמעותי מאוד. המוטיבציה של השחקנים הישראלים יורדת וזה יכול להשפיע גם על המשמעת והרצון לשחק. מספר הזרים בליגה הוא גדול מדי וחשוב לתת לשחקנים הישראלים יותר דקות משחק, גם אם זה מוריד את הרמה של הליגה.

גם התשובה של השאלה השנייה היא שלילית, בגלל המתאזרחים. המתאזרחים הם שחקנים זרים שמגיעים לשחק כדורסל בישראל ומצליחים להשיג אזרחות מקומית, מה שהופך אותם לישראלים לכל דבר ועניין. צריך להבין, הם לא באמת ישראלים, הם לא מדברים עברית ורובם גם לא יהודים, אבל הם תופסים מקום של שחקן ישראלי על המגרש ולפעמים אפילו בסגל של נבחרת ישראל. דבר שמקטין משמעותית את הסיכויים של השחקנים הישראלים "האמיתיים" להגיע לייצג את המדינה גם אם הם עשו את זה בהצלחה רבה כשהם היו בגילאי 18-20. התופעה של המתאזרחים מופיע גם בליגה הלאומית, ליגה שנחשבת כמקום שאפשר לגלות בו הרבה כישרונות ישראלים. למשל החמישייה של מכבי חיפה במשחק האחרון מנתה שני זרים, שני מתאזרחים וישראלי אחד בלבד.

המצב של הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות הוא לא טוב, ביורובאסקט 2017 שנערך בהיכל מנורה בת"א נבחרת ישראל סיימה במקום האחרון בשלב הבתים במאזן של ניצחון אחד וארבעה הפסדים. מצד שני נבחרת העתודה זכתה באליפות אירופה בקיץ האחרון ושנה לפני הנבחרת סיימה במקום השני. יש פוטנציאל לכדורסל הישראלי אבל צריך לשנות את החוקים כדי לממש אותו וכדי שנבחרת ישראל הבוגרת תצליח להגיע רחוק.

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון


24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page