top of page

החיים לא תמיד הוגנים/ מתן טבת

לפני פחות משבוע, מינתה הפועל תל אביב את אופיר חיים לתפקיד המאמן, במטרה להוציא את הקבוצה מהבוץ. הפועל הגיעה למשחק החוץ נגד מכבי נתניה, כשהיא ללא ניצחון מאז המחזור השני ונמצאת לראשונה העונה מתחת לקו האדום.

לאחר ששני המאמנים הנוספים שמונו במהלך הפגרה עברו בהצלחה את הופעות הבכורה שלהם, רצה אופיר חיים להצטרף לחבורה ולהחזיר את האדומים לוולפסון עם ניצחון יקר מול היהלומים, במשחק לא פשוט, כאשר הצהובים מנתניה הגיעו למשחק בידיעה שניצחון יעמיד אותם בחלק העליון של הטבלה. חיים, מלווה בצבא האוהדים הגדול של הפועל, קיבל לרשותו את אדי גוטליב ועומר דמארי שחזרו מפציעות ועלו בהרכב הפותח.

הפועל עלתה במוטיבציה גבוהה מהרגע הראשון, כאשר כבר בדקה הרביעית ספורי נשלח בכדור נהדר, נכנס לרחבה אך בעט חלש לידיים של עמוס. הפועל השתלטה על המשחק, לחצה גבוה וניסתה להגיע אל השער של עמוס בהנעת כדור מסודרת, כשמנגד נתניה ניסתה להגיב במתפרצות. אופיר חיים היה דרוך מאוד, זז ללא הפסקה, נתן הוראות לשחקנים, ירד לספסל מספר פעמים לדבר עם הצוות המקצועי ורצה את השחקנים שלו בריכוז מלא. הפועל המשיכה לשלוט כאשר לכל אורך המחצית הראשונה הייתה רק הזדמנות אחת לנתניה. החל מהדקה ה-30 הלחץ גבר עם הזדמנויות גדולות של לקס ודמארי, כאשר היתרון של האדומים היה באוויר. בדקה ה-40 הגיע השער לו ייחל המאמן הטרי. עידן כהן בפריצה נהדרת מצד ימין העביר כדור רוחב למרכז הרחבה, דמארי השתלט ובעט פנימה, 1-0 להפועל. אופיר חיים המרוצה מחא כפיים לשחקניו, אך מהר מאוד האיץ בהם לחזור למקומות ולא יצא מגדרו, הוא ידע שיש עוד הרבה זמן. הפועל תל אביב שמרה על השער עד המחצית וירדה לחדר ההלבשה ביתרון.


היה דרוך לאורך כל המשחק. אופיר חיים מחזיר את השחקנים למקום לאחר שער היתרון (צילום: מתן טבת)

במחצית השניה נתניה הראתה סימני חיים, אבל שחקני ההגנה של הפועל, בניהולו של חיים, עמדו בצורה מסודרת ולאט לאט הפועל חזרה ללחוץ גבוה ולהניע כדור כפי שעשתה במחצית הראשונה, כאשר דמארי היה קרוב להכפלת היתרון בדקה ה-55. המשחק המבולגן של נתניה המשיך, הפועל המשיכה לשמור על היתרון והיה נראה שניצחון הבכורה של חיים בדרך. אלא שבדקה ה-77, רגע אחד של חוסר ריכוז ניפץ את התקוות של המאמן החדש. אברהם חטף את הכדור מאליאס בחצי המגרש האדום, עשה הטעיה ברחבה והוכשל על ידי גוטליב, מה שהוביל את זיו אדלר לקבוע פנדל לנתניה. מלמד ניגש לכדור, לבקוביץ' הימר לפינה הנכונה אבל הבעיטה החזקה נכנסה פנימה, תיקו 1-1 שהגיע משום מקום. משם, הדקות עברו, הפועל נראתה לחוצה, עשתה עבירות מיותרות ולאופיר חיים לא היו עוד כלים מהספסל בזמן הקצר שנשאר. בדקה ה-88, אביב אברהם עוד הספיק לקבל כרטיס צהוב שני והורחק, אך זה כבר היה מאוחר מדי עבור האדומים שלא הספיקו להפיק ניצחון מהיתרון המספרי. לאחר חמש דקות תוספת זמן אדלר שרק לסיום, אופיר חיים ירד מאוכזב מהופעת הבכורה, כשהפועל עדיין מתחת לקו האדום, מה שהשאיר אותו רק עם המחמאות על משחק טוב של קבוצתו שהייתה שווה ניצחון.


שלטה לאורך כל המשחק והייתה שווה ניצחון. הנעת הכדור של הפועל (צילום: מתן טבת)

בסיום המשחק, אופיר חיים יצא מדר ההלבשה באמירת "איזה תסכול" וסיכם: "רציתי לנצח את המשחק, אבל אני אופטימי. ראיתי הרבה דברים טובים ויש מה לשפר, אבל אנחנו בדרך הנכונה. חבל שלא הבקענו עוד שער שהיה מסיים את המשחק, בסוף הגיע פנדל משום מקום שהוציא אותנו מאוכזבים מאוד. אני מאמין שאני מתאים לאמן ברמות הגבוהות ביותר. יש לחץ גדול לקראת התקופה הקרובה ונעבוד על דברים טקטיים שיכולים לעשות את ההבדל. הקבוצה שווה פלייאוף עליון והמיקום שלה בטבלה לא ריאלי, אבל כרגע המטרה היא לנצח את המשחק הבא ולהתקדם".


כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט


60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page