top of page

היהלום הכמעט מלוטש / רועי לרוס

אלפונסו דיוייס חלם להיות כדורגלן מצליח ולתת שקט כלכלי למשפחתו. עד לא מזמן היה לשחקן אלמוני וכעת הפך כוכב כדורגל. כיצד הפך להיות המרענן הרשמי של תקופת הקורונה?


זהו סיפורו של נער צעיר, שהיה צריך לשמור על אחיו הקטנים בזמן שהוריו עבדו ברוב שעות היום בכדי שיהיה אוכל בבית. לאלפונסו דיוייס יכלה להיות מציאות אחרת לחלוטין והכדורגל הציל את חייו. הוריו גרו בליבריה וברחו ממלחמת אזרחים, משם הגיעו למחנה פליטים בגאנה, בה נולד דייויס ומשם היגרו ומצאו מקלט בקנדה.


בשנת 2015 הוא הצטרף למועדון כדורגל קנדי מהעיר ונקובר שמשחקת ב-MLS ליגת הכדורגל של ארצות הברית, והיה לשחקן השני הכי צעיר ששיחק שם (שני רק לפרדי אדו). הכישרון הגדול לא נעלם מעיניהם של סקאוטים רבים והוא קיבל הצעות מהמועדונים הבכירים בעולם כשלבסוף ידם של הגרמנים על העליונה.


בינואר 2019, כאשר מלאו לו 18 שנים בלבד, הוא עבר לבאיירן מינכן תמורת 22 מיליון דולר וחתם על חוזה עד 2025.

הוא הגיע לבאיירן מינכן ויעודו היה להחליף את אריאן רובן, כלומר לפתח את דייויס כשחקן התקפה בצד ימין, שיחתוך למרכז ויבעט עם רגל שמאל.


דיוויס, עתידו לפניו (מתוך דף הפייסבוק הפרטי של Alphonso Davies)



בהתחלה הוא לא זכה ליותר מדי דקות משחק ובתקשורת הגרמנית היו דיבורים על כך שהוא אינו מתאים לבאיירן מינכן הגדולה. לאור פציעות של המגן השמאלי (לוקאס הרננדז, שהגיע מאתלטיקו מדריד תמורת 80 מיליון יורו והפך להיות

הרכש היקר ביותר בתולדות המועדון), קיבל דייויס את ההזדמנות דווקא כמגן שמאלי.


החלפת העמדה הייתה הימור, בלית ברירה נזרק דייויס למערכה כמגן שמאלי והנער לקח את ההזדמנות בשתי הידיים. במשחק מול ורדר ברמן, בו הבטיחה באיירן עוד אליפות, הוא שבר את שיא המהירות לשחקן בבונדסליגה, כשרשם מהירות של 36.51 קמ"ש. המהירות של דייויס מביאה לכך שהוא יכול לכסות שטח גדול בזמן קצר, לתרום הגנתית והתקפית ולנצל את יכולותיו בשני צידי המגרש בצורה שווה.


האתלטיות האפריקאית, הפיזיות הקנדית, והטכניקה הלטינית (בכל זאת, קוראים לו אלפונסו) הופכות אותו לשחקן ורסטילי מאוד וחשוב במערך של הבאוורים. אלפונסו דיוויס הולך להיות השחקן הקנדי הראשון שישחק בגמר ליגת האלופות במטרה לזכות בתואר עם האוזנים הגדולות. אלפונסו דיוייס - תזכרו את השם, הוא רק בן 19 ועבורו השמיים הם הגבול. אם ימישיך ברף ההתקדמות שלו ידברו עליו עוד שנים רבות.





כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page