top of page

הכדורגלן האדום הכי אפור שיש / אורי סלבין

ג'ורדן הנדרסון הוא קפטן ליברפול, וקפטן שני בנבחרת אנגליה. איך הפך השחקן החזק והלא מבריק הזה לכוח המניע והחשוב של מועדון הפאר האנגלי?


הנדרסון הוא קשר אחורי המשחק בעמדת הקשר המרכזי והימני בליברפול. אין לו בישולים, אין לו כמעט שערים, אבל הוא מציג יכולת הגנה יוצאת מן הכלל, מנהל את המשחק הקבוצתי, לוקח פיקוד על התפקוד והמערך במגרש ומסייע לליברפול למנוע טעויות. הוא שחקן שבעיניי נראה כדמות אפורה, משעממת, לא מעניינת ולא מביאה מספרים על המגרש. מצד שני, הוא שחקן שמניע את המשחק, יודע איך לפרגן לחברים ולהרים אותם למעלה. הנדרסון בולט בשקט שלו, הוא אולי פחות דומיננטי, אך מצדיק את סרט הקפטן. הנדרסון בולט דווקא בצורת משחקו הרגילה, שלא לוקחת סיכונים, לא חשוף לטעויות ובעצם לא מביא משהו חדש או שונה לכדורגל. וזאת אולי גדולתו והמפתח להצלחתו ככדורגלן.


ג'ורדן הנדרסון, ליברפול. תמונה מתוך הדף הרשמי של Jordan Henderson


חובבי הכדורגל רגילים להעריך את הסקוררים של הקבוצה, סלאח, פירמינו ומאנה. ודווקא בליברפול, המשחקת ללא פליימייקר קלאסי וטכני, אך עם קישור חזק, אגרסיבי ובעל יכולת גופנית גבוהה, הנדרסון הופך לשחקן אולי הכי חשוב במערך שלה. ג'ורדן נמנה עם אלה שצריכים לבצע משימות לא פחות חשובות ממשימות ההבקעה ובישול השערים. מישהו צריך לסגור את קו הקישור, להניע את המשחק ולשלוט בהנעת הכדור ומי אם לא הוא, שידוע כשחקן אפור, עושה זאת בצורה מרשימה. השחקן המוכשר, מביא קסם של מנהיגות על המגרש לאחר שנים של כישלון במועדון. הקפטן נכנס לנעלי הענק המחליקות שהשאיר סטיבן ג'רארד, הקפטן הקודם ומוביל אותם להצלחה.


הכדורגלן האדום הכי אפור שיש? הנדרסון. תמונה מתוך הדף הרשמי של Jordan Henderson


למה חשוב לדעת מי האיש שירש את סרט הקפטן של סטיבן ג'רארד וצנח ישירות לבמה המלחיצה ביותר? הקפטן המרשים, הוסיף המון עוצמה וווינריות לליברפול, הוא שיפר את האיכות של הקבוצה, הרים את רף רמת הקישור וממלא בלחימה אדירה את המשחק המבריק של ליברפול. ג'ורדן זכה באישיות יוצאת דופן ומקרין סמכות ויכולת ניהול משחק גבוהה. הנדרסון קיבל קבוצה במשבר שלא הצליחה לקחת אליפות כבר 30 שנה. לקח קבוצה גדולה עם קשיים מנטליים לא מבוטלים, הכניס את הנשמה שהייתה חסרה למועדון במשך שנים, מאז האליפויות של שנות ה-80 והחדיר בהם חלקים ממשחק ההקרבה שלו. סיכוי גדול שעוד כמה שבועות, כמה חודשים לפני שהעונה מסתיימת, הנדרסון יחגוג אליפות בלתי נשכחת כקפטן הקבוצה.


לדעתי, יהיה קשה מאוד לחשוב על קפטן אחר בליברפול, שהוא לא ג'ורדן הנדרסון, אלא אם כן יחליק ויאבד כדור בגמר ליגת האלופות...




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

141 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page