top of page

המונדיאל של הטניס / אילון פרידלנדר

אם כאוהדי טניס היה חסר לכם טורניר דמוי מונדיאל הכדורגל, אפשר להירגע. הטורניר שנועד לשנות את פני הספורט הלבן יצא לדרך.


ממש מתחת לרדאר מתקיים בימים אלה טורניר ה-ATP CUP או בכינויו – "גביע העולם לטניס". התחרות מתרחשת במלבורן שבאוסטרליה במהדורתה השנייה, לאחר שבשנה שעברה היה הספתח למה שנראה כהצלחה מסחררת.

באירוע חשיפת הטורניר שהתרחש בשנת 2018 לקח חלק לא אחר מאשר המדורג ראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ', המחזיק בתואר עם נבחרתו סרביה שזכתה בשנה שעברה. במהלך האירוע אמר ג'וקוביץ' כי אחת הסיבות לקיום הטורניר היא ש"אין לנו יותר מידי אירועים קבוצתיים בסבב ולי אישית זה יהיה רגע נחמד מאוד לייצג את המדינה שלי". בנוסף, מנכ"ל איגוד הטניס האוסטרלי, קרייג טיילי, אמר כי האירוע יעזור להשיג חיבור עם דורות חדשים של אוהדי טניס, ועוד נאמר כי "האירוע ישנה את פני הסבב העולמי ויגביר את העניין סביבו".


אין ספק כי עד עתה הטורניר אכן מספק את הסחורה גם מבחינת השחקנים שלוקחים את העניין ברצינות. ניתן היה לראות זאת בשנה שעברה כאשר השתתפו בתחרות 26 מתוך ה-30 הטניסאים הבכירים. בטורניר משתתפות 24 נבחרות הנקבעות על פי מיקום השחקן הבכיר שלהם בדירוג העולמי בסבב היחידים. למשל, המדורג שישי בעולם הינו סטפאנוס ציציפאס היווני ולכן נבחרת יוון תשתתף באליפות. בנוסף, בכל נבחרת חייבים להיות לפחות שלושה שחקנים מדורגים. הנבחרות מוגרלות לשישה בתים, כשכל נבחרת משחקת נגד שאר הנבחרות מאותו בית. הראשונות מכל בית וכן שתי הסגניות הטובות ביותר (סך הכל 8 נבחרות), עולות לשלב רבע הגמר. משלב זה הטורניר מתבצע בשיטת נוקאאוט עד שמתקבלת הזוכה המאושרת.


הגביע הרתק בעולם (מתוך דף הפייסבוק של ATP Tour).



כל מפגש בין נבחרות ישוחק בצורה הבאה: תחילה ייפגשו שני הטניסאים מספרי 2 ברשימת המדינות, לאחר מכן יתמודדו שני השחקנים הבכירים מכל מדינה ולסיום יתקיים משחק זוגות שעשוי לקבוע איזה נבחרת תנצח במפגש. כל המשחקים הנ"ל יתרחשו באותו יום, כשכל משחק הוא עד שתי מערכות. הטורניר מתקיים לאורך 10 ימים בתחילת השנה הקלנדארית, בשיתוף פעולה מלא עם איגוד הטניס האוסטרלי ובעצם מהווה הכנה לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה. אגב, השחקנים יקבלו ניקוד בדירוג בהתאם לתוצאותיהם ובכך גם לא ייפגעו מעצם השתתפותם בטורניר.


כצפוי, הקורונה לא פסחה גם על תחרות זו. בעקבות זאת השנה ישתתפו באליפות רק 12 נבחרות המחולקות לארבעה בתים, כאשר ארבע מוליכות הבתים יעפילו לשלב חצי הגמר שישוחק בשיטת נוקאאוט. הטורניר עצמו ישוחק במשך חמישה ימים בין 02-06/02/2021. הבתים הוגרלו בצורה הבאה: בית א': סרביה, קנדה, גרמניה. בית ב': ספרד, יוון, אוסטרליה. בית ג': איטליה, אוסטריה, צרפת. בית ד': רוסיה, יפן, ארגנטינה.


לסיום, יש לציין ש"גביע העולם לטניס" אינו טורניר חדש, שכן הוא שוחק בין השנים 1978-2012 בדיסלדורף שבגרמניה, אך הופסק בשל היעדר חסויות. נקווה שהמתכונת הנוכחית והכספים הרבים שהושגו ישאירו לנו את התחרות המרעננת לעוד זמן רב.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page