top of page

הנה הם באים, השדים האדומים/ עדן הרשקוביץ

בעונה החולפת ראינו מחזה נדיר בכדורגל הישראלי. הפועל תל אביב מצאה את עצמה מטיילת בליגת המשנה. העונה הסיפור יהיה שונה לגמרי, האם רפואה יחזיר עטרה ליושנה?

ב.13.5.16 נפל דבר בכדורגל הישראלי. הפועל תל אביב, מי שהייתה האימפריה באדום, השדים האדומים, ירדו לליגה הלאומית בפעם הראשונה לאחר 28 שנים. הקבוצה האדומה שבאמתחתה 8 אליפויות ו11 גביעי מדינה, הופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות והשיג שיא לקבוצה ישראלית - רבע גמר גביע אופ"א, נאלצה לנדוד למגרשים כמו עילוט, עפולה ונשר במטרה אחת ברורה, לחזור לקדמת הבמה בכדורגל הישראלי. יחד עם הצבא האדום שמלווה את הקבוצה בכל שבוע, הוכיחה הפועל שהמקום הטבעי של הקבוצה זה ליגת העל.


במעמד ליגת האלופות. מתוך הפייסבוק הרישמי של הפועל תל אביב

רק לפני 8 שנים זכו האוהדים האדומים לראות את קבוצתם מניפה צלחת אליפות ולוקחת גביע. על מסעות האדומים מתל אביב בכל רחבי אירופה, בליגת האלופות ובליגה האירופית דובר כבר רבות, בקיצור, הפועל תל אביב תמיד הייתה אימפריה בסדר גודל של מדינתנו הקטנה. אגדות כמו משה סיני, שביט אלימלך, סלים טועמה והרשימה עוד ארוכה, עברו בהפועל תל אביב שתמיד נחשבה קבוצה שמתמודדת על כל תואר אפשרי. בנוסף על כך, קהל גדול מלווה את הקבוצה לכל מקום. ולכל מקום, זו בדיוק ההגדרה של הקבוצה בעונה החולפת. את העונה האחרונה הפועל תל אביב צלחה איך לומר, בקלות יתרה. הליגה הלאומית לא היוותה מכשול משמעותי לאדומים שכבר 6 מחזורים לפני הסיום, השלימה עלייה לליגה הראשונה עם פער של מעל 10 נקודות.



הקהל האדום. מתוך הפייסבוק הרישמי של הפועל תל אביב

אבל החזרה של הפועל לליגה הבכירה לא התחילה ברגל ימין. עוד לפני תחילת העונה איים מאמן הקבוצה קובי רפואה לעזוב, אם לא יקבל חיזוק וסגל שמתאים לליגה לטענתו. הבעלים ניסנוב, שסירב לקבל את האיומים של רפואה, הודיע כבר שלא יחזיק אף מאמן בכח, ופניות כבר נעשו למאמנים אחרים. הפועל שוב נראתה כמו אותה קבוצה מבולגנת שהכרנו בשנים האחרונות והאופק היה נראה מעורפל ולא ברור. לבסוף, רפואה חזר לתפקיד המאמן, והבעלים מקבוצת ניסנוב בעקבות כך העמיד תקציב של 34 מליון שקל, והאדומים ערכו כמה שינויים וחיזוקים משמעותיים בסגל. להפועל הצטרפו אחמד עאבד שחזר מתקופה קצרה בטורקיה, בלם נבחרת ליטא אדבינאס גירדבאיניס, בחוד ישחק עומר דמארי שחזר הביתה אחרי מסע נדודים וינסה לשחזר את הימים היפים שלו ושל המועדון, ואת תפקיד היהלום הנוצץ תפס הברזילאי רוג'ר ברננדו שבעברו כמה עונות בגרמניה ועד כה מאוד הרשים מאוד במרכז המגרש של האדומים.

עוד לפני תחילת העונה, הקבוצה יצאה למנחה אימון בפולין בה לא הפסידה והתחילו להישמע קולות חדשים ואופטימים במועדון. רוח חדשה התחילה לעטוף את מתחם חודורוב כאשר גם ההתחלה בגביע הטוטו נראית מעולה עבור הקבוצה של רפואה שכן הקבוצה טרם הפסידה יחד עם 2 ניצחונות משכנעים, הפועל ממוקמת במקום הראשון בבית ב' עם 7 נקודות ומשחקת כדורגל איכותי ופתוח. כדורגל התקפי כמו שהאוהדים היו רוצים לראות.



מתוך הפייסבוק הרישמי של הפועל תל אביב

עוד שבועיים תחזור סוף סוף הליגה באופן רישמי יחד עם הצבע והצבא האדום שכל כך היה חסר בעונה החולפת. במחזור החמישי יחזור הדרבי הגדול של תל אביב, אומנם עדיין לא בבלומפילד החדש, אך האדומים שלא ניצחו בדרבי כמעט 5 וחצי שנים, ינסו להשאיר הכל מאחוריהם ולנסות ולחזור להתמודד שווה בשווה עם הנמסיס הנצחי. הפועל חייבת להוכיח לכולנו שהם חזרו להיות אותה קבוצה אדומה שאוהדים כל כך משוועים לראות. אבל עד רק נשאר לומר, ברוך שובך הפועל.


52 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page