top of page

הנציג של הדור הבא / אדם שוורץ

נבחרת ספרד היא אחת הנבחרות המעוטרות ביותר במילניום האחרון, אם לא המעוטרת ביותר. מאז 2008 הספרדים זכו בשני טורנירי יורו (2008 ו-2012) ובמונדיאל 2010. מאז הזכיות האלו, הסגל השתנה לא מעט, שחקנים שכיכבו בטורנירים ההם כמו - צ'אבי, אינייסטה, דוויד וייה, קסיאס ועוד רבים וטובים כבר הספיקו להתבגר, חלקם פרשו וחלקם נמצאים בשלהי הקריירה. לשם השוואה, השחקנים היחידים שהיו חלק מסגל הנבחרת הספרדית ביורו 2012 בו הספרדים זכו בפעם האחרונה, ונכנסו לסגל גם ליורו הקרוב הם ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס. אפילו סרחיו ראמוס, אחד מגדולי השחקנים הספרדים, ומלך ההופעות במדי הנבחרת עם 180 הופעות, לא זומן ויצפה ביורו הקרוב מביתו.


מאז אותה זכייה, לפני עשור, הספרדים לא הצליחו לשחזר את ההישגים האדירים שעשו בתקופה של דור הזהב ההוא. ביורו הקודם שנערך בצרפת, "הלה רוחה" הפסידו לאיטליה בשמינית הגמר, וחזרו הביתה מוקדם מהצפוי וכך גם בשני המונדיאלים האחרונים. אחת התקוות הגדולות של הנבחרת הספרדית הוא פדרו גונזלס לופז. אוהדי הכדורגל מכירים אותו בשם- פדרי, קשרה ההתקפי של ברצלונה. הוא הנציג הבכיר של הדור הבא בכדורגל הספרדי ביורו הקרוב. הכוכב הצעיר עוד לא היה בן עשר בזכייה האחרונה של הספרדים בתואר.


סיפורו של פדרי מתחיל בשנת 2002 בעיירה קטנה בשם טגוסטה שבאי טנריפה הספרדי. פדרי נולד למשפחה שהכדורגל ומועדון הכדורגל של ברצלונה, עליו נדבר בהמשך, הם חלק משמעותי מחייה. מעל המסעדה של אביו מתנוסס דגל של ברצלונה וסבו של פדרי, היה ממקימי הפנייה-בלאוגרנה (מועדון האוהדים) של ברצלונה, בעיירה בה חיה המשפחה. כבר בגיל צעיר, החל פדרי לשחק כדורגל במחלקת הילדים של מועדון הכדורגל בעיירה בה נולד. בגיל 13 עבר פדרי לשחק באקדמיה של יובנטוד לגונה שגם נמצא באי טנריפה. בהמשך דרכו החל לקבל מחמאות והשוואות לסגנון המשחק וההתנהגות של האליל שלו - אנדרס אינייסטה. פדרי היה ידוע בהייתו נער צנוע ומוכשר "אבא שלי לימד אותי שצניעות היא התכונה החשובה ביותר" אמר הקשר בעבר.


פדרי שהיום משחק בברצלונה, היה קרוב למעבר דווקא ליריבה של קבוצתו הנוכחית, ריאל מדריד. בפברואר 2018, הוא זומן למבחנים באקדמיה של הבלאנקוס בתקופה הקרה ביותר של השנה, את היומיים הראשונים של המבחנים הוא העביר במלון, הסופה הייתה קשה מידי, ואי אפשר היה לצאת החוצה. היומיים הנוספים היו על הדשא, בעצם על הקרח, היה כל כך קר שנשארה שכבת קרח על הדשא שהקשתה על השחקן הצעיר להראות את כישוריו. אחרי ארבעה ימים, פדרי נשלח לביתו ונאמר לו "נמשיך לעקוב אחריך".


מתוך דף הפייסבוק הרשמי של Pedro Gonzalez Lopez.



בשנת 2018, פדרי עשה את המעבר המשמעותי הראשון וחתם בלאס פלמאס מליגת המשנה בספרד. המעבר מטנריפה ללאס פלמאס הוא לא הכי "נהוג" באיזור האיים הקנרים, מכיוון שבאיים יש 2 קבוצות גדולות, טנריפה ולאס פלמאס. פדרי הצליח להתאקלם בלאס פלמאס די מהר והמשיך בצמיחה המטאורית שלו.


"פדרי הולך להיות הרכש המוצלח שלנו בכל הזמנים, וגם המכירה המוצלחת ביותר" אמר עליו מיגל אנחל רמירז, נשיא לאס פלמאס. פדרי ערך את הופעת הבכורה שלו במדי לאס פלמאס עוד לפני גיל 17, באוגוסט 2019 במסגרת הליגה השנייה בספרד. את שער הבכורה שלו כבש חודש אחר כך, בכך הפך פדרי לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של לאס פלמאס בגיל 16, 9 חודשים ו-23 ימים. מאמנו הראשון של פדרי בלאס פלמאס היה פפה מל, מאמן שידוע בהחלטותיו הלא שגרתיות, דוגמת העלאתו של שחקן כה צעיר בהרכב הקבוצה הראשונה. אחרי משחקיו הראשונים של פדרי במדי הקבוצה הבוגרת אמר עליו מל "הוא השתלב מיידית בקבוצה הבוגרת, כאילו לא היתה שום קפיצת מדרגה".

באוגוסט 2019, שהגיעו פרסומים על התעניינות של מועדונים גדולים כמו ברצלונה וצ'לסי בשחקן הצעיר, אמר עליו מאמנו פפה מל: "תיהנו ממנו כל עוד אתם יכולים. למזלנו או לשמחתנו, הוא לא יישאר פה לעוד זמן רב". פדרי המשיך לככב במדי הקבוצה מהאיים הקנרים, מה שגרם לברצלונה לפתוח את הארנק ולרכוש אותו בספטמבר 2019 בסכום שיכול להגיע ל-25 מיליון יורו כולל בונוסים. ממש כמו האמירה של נשיא המועדון, פדרי היה אחת המכירות הגדולות בהיסטוריה של לאס פלמאס. בברצלונה החליטו להשאיל את השחקן הצעיר בחזרה לקבוצה ממנה הוא הגיע לעוד עונת השתפשפות.


בתחילת דרכו של פדרי בברצלונה הוא זכה למחמאות מעליל נעוריו, ואחד הכוכבים הגדולים של ברצלונה בכל הזמנים, אנדרס אינייסטה: “זה ברור שלפדרי יש המון פוטנציאל. אני חושב שהוא נמצא במקום אידאלי כדי להמשיך לצמוח כשחקן, אני מאחל לו רק טוב והדבר החשוב ביותר זה שהוא רגוע. אני יודע שאם הוא ימשיך לעשות את הדברים בצורה נכונה, הוא יהיה מוכן לכל דבר”.


בעונה החולפת פדרי היה אחד השחקנים הבולטים של הבלאוגרנה, הוא שיחק 37 משחקים ותרם 3 שערים. יותר מכל בלט שיתוף הפעולה שלו עם המלך של ברצלונה, ליאו מסי. בראיון למארקה אמר פדרי על מסי: " אני נהנה מזה, לראות אותו ואת מה שהוא מסוגל לעשות. להיות מסוגל לחלוק רגעים איתו זה מטורף. אני תמיד מחפש אותו על המגרש בגלל שהוא תמיד יודע מה הוא עושה. הוא גם תמיד מנסה למצוא אותי ואומר לי איפה לעמוד כדי שהוא ימסור לי".


במהלך הקריירה הבינלאומית היחסית קצרה של הכוכב העולה, הוא הספיק לשחק בתוך כשנה וחצי ב-5 נבחרות שונות של הספרדים. יש לו לפחות הופעה אחת בנבחרות עד גיל - 17, 18, 19, 21 ובנבחרת הבוגרת. זימון הבכורה של פדרי לנבחרת הבוגרת הגיע גם הוא מוקדם מהצפוי, במרץ 2021 לואיס אנריקה פרסם את הסגל של הספרדים למשחקי מוקדמות היורו הנוכחי, נגד יוון, גיאורגיה וקוסבו. פדרי שבאותה תקופה היה נהדר במדי ברצלונה זכה בכבוד ובצדק בזימון לנבחרת נכון לתאריך בו פורסם סגל הלה רוחה, לפדרי יש 2 הופעות במדי הנבחרת הבוגרת והוא השחקן הצעיר ביותר בסגל שזימן לואיס אנריקה ליורו הקרוב.


בשנים האחרונות נבחרת ספרד לא מצליחה לשחזר את ההישגים הגדולים מתחילת העשור הקודם, בשני המונדיאלים האחרונים הספרדים לא הצליחו להגיע לשלבים המתקדמים בטורניר, וביורו 2016 זה נגמר בשמינית הגמר. בנוסף לפדרי, בסגל הנבחרת לטורניר הנוכחי יש כמה שמות של שחקנים צעירים ובעלי עתיד ופוטנציאל מבטיח מאוד- פראן טורס ואריק גארסיה ממנצ'סטר סיטי, ודני אולמו שגדל בברצלונה והיום משחק בלייפיציג הגרמנית. שחקנים אלו בשילוב השחקנים הוותקים - ג'ורדי אלבה, דה חאה, סרחיו בוסקטס, טיאגו אלקנטרה ואלברו מוראטה יכולים להוביל את הלה רוחה לשלבים המוקדמים של הטורניר.


פדרי, הנציג של הדור הבא בכדורגל הספרדי, מגיע לטורניר הקרוב עם ציפיות רבות אחרי העונה הנהדרת שעברה עליו וההשוואות הרבות שהוא מקבל לאנדרס אינייסטה. אותו אינייסטה שכבש את אחד השערים החשובים בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי, בגמר המונדיאל נגד הולנד בדקה ה-116 שהביא לספרד את גביע העולם. ואולי ביורו הקרוב, יותר מעשור מאז השער הגדול ההוא, נקבל מפדרי ילד הפלא רגע קסם דומה לשל גיבור הילדות שלו.

כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page