top of page

הרכש הבא של בית"ר: גליוטינה / אוריאל ראובן

אחרי תקופה לא מבוטלת של גמגום מקצועי, כנראה שההשפלה האירופאית הייתה על הקיר. ביום שאחרי כבר צריך לחשוב על הנקודות לשיפור שלא חסרות בבירה וכן זה אומר להפסיק להיות נחמדים, להקשיח עמדות ואף לערוף ראשים. בית"ר קיבלה סטירה שצריכה לגרום לה לעשות סדר במועדון.

לרוב, כשבניין לגו מתרסק, הבא שייבנה אחריו יהיה יותר עמיד ויציב. אנו לומדים את הלקחים ומתחילים מחדש.

בבית"ר ירושלים חייבים לפעול כך גם הם. כבר תקופה לא קצרה שבבירה לא מרוצים ממה שרואים על הדשא, כדורגל אפור משעמם ללא ברק וללא תשוקה. מול טאוטה זה כבר היה משפיל. האלבנים חגגו העפלה היסטורית וראשונה מזה שנים שלא הצליחו לעבור את הסיבוב הראשון ושלחו את הירושלמים לטיסה חזרה לישראל עם המון חושבים.

ראשית, בבירה הוחלט להיפרד מרוני לוי. פשוט להיפרד. מהלך שבסביבת האוהדים הם מצפים לו כבר לפחות חודשיים. אם נסתכל על המאזן של המאמן מאז תחילת משחקי הפלייאוף כנראה שיהיה לנו קשה להסביר שמדובר בקבוצה במקום השלישי בטבלה. מאז ועד היום הירושלמים ראו 9 תוצאות תיקו(!), 3 הפסדים ורק 3 נצחונות (שאם נדבר עליהם, 2 בגביע הטוטו וניצחון בודד במשחקי הפלייאוף). כנראה שהפרידה מלוי הייתה נכונה ומתבקשת, ויפה מחזור (או 4) קודם כי זה לא רק הלסיים בתיקו או להפסיד, זו העובדה שאין מה לראות מהקבוצה כשאין תשוקה, אין לחימה ואין את נקודת האור שאולי יצוץ איזה מהלך טוב.


בית"ר ירושלים של עונת 20/21 לאן? (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים)



בנוגע לסגל. אי אפשר להפיל הכל על רוני לוי. הנראות של הקבוצה צריכה להוביל לעוד כמה וכמה פרידות בבירה.

נתחיל בשלומי אזולאי. לבית"ר ירושלים אין חלוץ. יש לה את שלומי שעומד בקצה המגרש ועושה מה שהוא יכול (סקופ: זה לא הרבה). גארסיה ,עטר ועידן ורד צריכים מישהו בחוד שידעו שמסירה אליו ויש מצב שהכדור יסתיים ברשת. בחיפה קוראים לו רוקאביצה, במכבי קוראים לו שכטר ובבית"ר ירושלים אין כל כך את האיש הזה, אין את הסקורר שעושה בלאגן ברחבה.


עוד חיסרון הוא בהגנה הירושלמית. בית"ר צריכה להגיד תודה רבה ולתת לדיוגו וראדרסקה את ברכת הדרך. בקהל הירושלמים יש הסכמה כמעט כוללת, בניון טעה איתו. אם נדבר על זרים טובים שעשו את עבודתם בהגנת בית"ר כנראה נדבר על סזאר ארסו, חסוס רואדה, מרסל הייסטר וגם אנטואן קונט יתפוס מקום יפה ברשימה. מה שבטוח שוראדרסקה לא שם ולא קרוב לשם. זה פשוט לא זה. הספרדי אחראי על כל כך הרבה מחדלים ונרשמו לו לא מעט טעויות קריטיות (גם כאלה שלא הסתיימו בספיגה) ואם בבירה רוצים הגנת ברזל או משהו שמתקרב לזה הם חייבים לשדרג את העמדה הקריטית הזו.

בנוסף, הירושלמים צריכים לא לעצור כאן ולהמשיך לעשות סדר במועדון. ניגע בדף האינסטגרם של הקבוצה. כמו לכל קבוצה בדור הזה, גם לבית"ר ירושלים יש את דף האינסטגרם שלה בו היא מעדכנת את הקהל שלה ומקדמת את המועדון. הירושלמים אוהבים לשתף את המתרחש באימון, להעלות את שחקניהם בתמונות 'פאפרצי' ובגדול ליצור עניין סביבם. פה אגיד את דעתי. איך יכול להיות שהשחקנים מקבלים כאלה פריבילגיות? איזו תמונה מנסים לצייר? למה כל אימון כמעט מסתיים בכמות פוסטים/סטוריז יפה מאוד של השחקנים עיצוב מיוחד תיוגים ומה לא? השחקנים האלה קיבלו 3 שערים מהרכב משני של הפועל תל אביב המתרסקת וסיימו בתיקו בבית מול הפועל חיפה. אפשר להפסיק לקרקר סביבם כאילו הם כריסטיאנו רונאלדו? אולי אני טועה אבל לדעתי מישהו צריך להרים את הכפפה ולהגיד שמהיום באימונים מתרכזים רק באימונים ואף לא אמור לסיים אימון עם 'בוק בר מצווה'. תיראו טוב על המגרש נדבר.

לסיכום, בבירה צריכים להתנער כמה שיותר מהר מההשפלה הזו, להפיק את הלקחים הנכונים ולחזק את הבניין של הקבלן משה חוגג. קנסות לשחקנים זה נחמד, אבל אנחנו לא רוצים להוציא את החשק. פיטורי מאמן היו הכרחיים, אבל צריך מחשבה לפניי המינוי הבא. והכי חשוב, להפסיק להיות נחמדים אסור לשכוח שזו קבוצה עם סמל ונשמה, לא קייטנה.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page