top of page

השאר ורונאלדו / שהם שירגאוקר

ב-11 ביוני, אלופת אירופה תחל במבצע להגנה על התואר. וזה בדיוק הזמן לדבר על הכוכב הגדול של פורטוגל. רגע, עצרו! למרות שבראשכם עלתה תמונתו של כריסטיאנו רונאלדו באופן אינסטינקטיבי, ייתכן והפעם הסיפור שונה לחלוטין. או בכלל, האם יש כוכב אחד ויחיד לנבחרת פורטוגל?


בניגוד גמור לטורניר ב-2016, אז פורטוגל הייתה כריסטיאנו והשאר, היום המצב שונה לגמרי. שכן שחקנים כמו ברונו פרננדש, רובן דיאז, ז'אאו פליקס ודיוגו ז'וטה הן רק דוגמאות לפורטוגלים שלהטו השנה בקבוצותיהם. אם למסע של פורטוגל לזכייה נוספת באליפות אירופה קראנו מבצע, הרי שלמבצע הזה היא מגיעה מחומשת יותר, בנשקים הכי חמים באירופה! אם נצטרך להחליט מי הפורטוגלי הלוהט בעולם כרגע, הבחירה תהיה קשה עד בלתי אפשרית.


שומר החומות:

אחד הדברים הטובים שהעניקה הקורונה לפורטוגל היא הדחייה של היורו בשנה אחת. אחת הסיבות לכך היא הפריחה האדירה רובן דיאז. מאז הגעתו של פפ אל מנצ'סטר סיטי, הוא השתוקק לבלם. בעוד סטונס, אוטמנדי ולאפורט ידעו פציעות חוזרות ונשנות, גם היכולת שלהם לא הייתה בשיאה. ברקע הפרישה של וינסנט קומפאני כבר הדהדה והיה ניכר שסיטי חייבת(שוב) לשפוך כסף על בלם, אבל הפעם שיהיה בינגו. בקיץ האחרון כאשר נקנה ב-68 מיליון יורו מבנפיקה, כולם במנצ'סטר סיטי קיוו שהוא זה שיחזק משמעותית את ההגנה, אך אף אחד לא האמין שכך יהיה הדבר.

פפ הרוויח בלם מצויין, שראשון לכל כדור עם קריאת משחק מהמבריקות שידעה ה-'פרמיירליג', אבל מעבר להכל, הוא הרוויח מנהיג על המגרש, שהפך את הסובבים אותו לטובים יותר. המאמן הספרדי אמר עליו בסיום העונה: "הוא מנהיג! להיות מנהיג זה לא משהו שמוענק על ידי הקבוצה שלך, אלא זה משהו שבא מבפנים באופן טבעי." הוא גם הוסיף על האופציה שישמש כקפטן: "אני בטוח שממש בקרוב, אולי אני טועה, אבל חבריו לקבוצה והצוות המקצועי יבחרו בו להיות אחד הקפטנים כי הוא הוכיח שהוא יכול להנהיג".


עם דיאז, סיטי ספגה רק 17 שערים ב-27 משחקי ליגה, מה שגם עזר לה לרוץ לאליפות בפער של לא פחות מ-12 נקודות מיונייטד השנייה. אבל קפיצת המדרגה שהאיש הזה עשה עבור התכולים, מתבטאת בעיקר לאור העובדה שלראשונה בתולדותיה, היא העפילה לגמר ליגת האלופות! לבלם יש 27 הופעות בנבחרת הבוגרת כולל 2 שערים, ולאחר עונה שכזו, ניכר שדווקא הבחור הזה יגיע להנהיג את החלק האחורי של פורטוגל בחזה נפוח לצד זקני השבט, פפה וז'וזה פונטה.

מתוך דף הפייסבוק הרשמי של Selecoes De Portugal.


מנת השף: ברונו פרננדש!

קשרה של מנצ'סטר יונייטד מגיע לוהט היישר מהתנור! ברונו הוא הקשר שמעורב בהכי הרבה שערים באירופה, 45 במספר. ומעבר למספרים, הוא חלק עיקרי בחזרתה ההדרגתית של השדים האדומים לקדמת הבמה. הוא החזיר לתלם את הלך הרוח במועדון, האופי הווינרי שלו השפיע על הסובבים אותו מה שללא ספק הפך את יונייטד לקבוצה טובה יותר.


לא אחר מאשר סר אלכס אמר עליו בראיון ל-BBC: "יש לו איכויות שיונייטד הייתה זקוקה להן בשנים האחרונות. הייחודיות שלו בליצור את המסירה המכרעת בשליש האחרון, היא כל כך חשובה". עם זאת, יש לזכור! לברונו פרננדש יש רק שני שערים ב-27 הופעות במדי הנבחרת בלאומית. נתון עגום ביחס לגדולתו של השחקן, אך האיש שמככב בפרמיירליג מהרגע הוא נחת באולד טראפורד, לא מתכוון לעצור כאן! והיורו הקרוב הוא בדיוק מה שברונו צריך, במיוחד כשפורטוגל בבית המוות.

בא לשכונה בחור חדש אם נדבר על החלק ההתקפי של פורטוגל, הדבר הראשון שיקפוץ לנו על הלשון זה כריסטיאנו רונאלדו, ואחריו ז'אאו פליקס שזכה באליפות ספרד עם אתלטיקו מדריד, או אפילו דיוגו ז'וטה שרשם עונת בכורה אישית מוצלחת בליברפול. אבל האמת היא, שיש בחור אחד שבאופן מפתיע גנב לכולם את ההצגה. ההפתעה המיוחדת הזו מגיעה מכיוון גרמניה, בדמות חלוצה של איינטרכט פרנקפורט, אנדרה סילבה בן ה-25. החלוץ רשם לזכותו מספרים אסטרונומיים בבונדסליגה, עם לא פחות מ-28 שערים ב-32 הופעות. נתון מדהים שהקנה לו את סגנות מלך השערים בבונדסליגה כשאפילו ארלינג האלאנד הלוהט נמצא תחתיו ברשימת הכובשים עם 27 כיבושים ורק רוברט לבנדובסקי שהיה בעונת שיא(41) עקף אותו. באם יביא את הכישרון והיכולת הזו לנבחרת, הגנות אירופה חייבות להיכנס לכוננות ספיגה, שכן הוא עשוי להוביל את ההקפה הפורטוגלית לצד כריסטיאנו רונאלדו.

כמובן שלכל אלו, מתווספת רשימה מכובדת של שחקני סגל נוספים שמככבים באירופה כמו דיוגו ז'וטה שרשם עונת בכורה מרשימה בליברפול, ז'אאו פליקס שזכה באליפות היסטורית עם אתלטיקו בספרד וכמובן ברנרדו סילבה וקאנסלו שיחד עם דיאז דהרו באנגליה, אבל אי אפשר שלא לדבר על האליפות האדירה של ליל בצרפת עליה אחראיים בין היתר שני פורטוגלים. האחד הוא רנאטו סאנצ'ס שאמנם פרץ לתודעה כבר ביורו הקודם, אבל לאחר שלא צלח בבאיירן מינכן, ניכר שרק לאחרונה מצא את מקומו בזכות הצבע שהוא מוסיף לקישור של אלופת צרפת. השני הוא ז'וזה פונטה, שהוא כבר סיפור בפני עצמו. הבלם הן ה-37 שמעולם לא היה ברמתם של פפה או ריקרדו קארבליו, פרץ דווקא השנה היישר לקדמת הבמה בליל שם הוא רושם עונת שיא לצד סטיבן בודמר. יחדיו, השניים נהיו למבצר ולא סתם האלופה ספגה 23 שערים בלבד בכל העונה בליגה הצרפתית.

תוצרת בית

מרבית הפורטוגלים מככבים בליגות שמחוץ לגבולות המדינה, ולכך גם התרגלנו במשך הזמן. וזה דווקא זה מה שמייחד את פדרו גונסאלבש, ה-כוכב של ספורטינג ליסבון, שזכתה באליפות המקומית לראשונה מזה 19שנים. עם 23שערים, הילד בן ה-22סחף את הצד הירוק של ליסבון לאליפות מוחצת וכבר משך עניין רב מקבוצות שונות ברחבי היבשת. כאשר ילבש את המדים הלאומיים בפעם הראשונה בחייו, ניתנת לו הזדמנות פז, לטבוע את חותמו גם בטורניר גדול, דווקא לצד כוכבים רבים ו'לגנוב' להם את הפוקוס.


המשימה של פורטוגל תהיה מורכבת, כאשר כבר בשלב הבתים היא תפגוש את שתי אלופות העולם האחרונות ואת נבחרת הונגריה. הפעם, העמידה במשימה לא תלויה ברונאלדו בלבד. אמנם הניסיון הרב שיש לו על המגרש ולפרננדו סנטוס על הקווים במעמדים שכאלו, הם אלו שצריכים לסייע לכוכבים החדשים להתפוצץ ביורו הקרוב, אך כמעט כל שחקן בסגל הוא כוכב בפני עצמו. באם הדבר יקרה ואכן הר הגעש יתפוצץ, הלבה תכסה את כל אירופה אולי בדרך לזכייה נוספת ביורו.




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page