top of page

חיפה קלאסית / ליאור קונונוביץ

למרות שליטה כמעט מוחלטתבמשך מחצית וחצי, אינספור הזדמנויות ויריבה שנדמה שהייתה יותר זמן בשכיבה על הדשא מאשר עם הכדור, שוב מכבי חיפה מפשלת ופותחת דלת לאליפות לחמוק מידיה. והעיניים? מופנות ליום שלישי (מחר) - משחק העונה מול מכבי תל אביב.


כבר עכשיו? זו השאלה שהרבה מאוהדי מכבי חיפה שאלו את עצמם וחבריהם אחרי ה-1:1 מול מכבי פתח תקווה בשבת האחרונה בסמי עופר. בפעם השביעית ברציפות, הירוקים לא מנצחים במשחק הראשון שלהם בפלייאוף העליון. ודווקא עכשיו, כשהאליפות קרובה מתמיד אחרי עשר שנים, התיקו היחיד בשבע השנים האלו מרגיש יותר כמו הפסד. אבל האם מדובר פה בהצלחה טקטית של גיא לוזון וחניכיו, או שמכבי חיפה פשוט בזבזה את ההזדמנות שלה להשאיר את הפער בפסגה לקראת משחק העונה?


זה הרגיש כמו משחק של שתי מחציות. אולי חלוקה יותר מדויקת תהיה מחצית, רבע שעה, וחצי שעה. אין שום ספק שהחיפאים שלטו לחלוטין במחצית הראשונה. אי אפשר היה למחוק לחלוטין את המלאבסים, בטח שלא לאור הניצחון שלהם רק לפני כמה שבועות בסמי עופר, אבל העובדה שהמחצית נגמרה רק ב-1:0 למארחים הרגישה כמו מזל עבורם, אם כי יש שיגידו שמדובר בפספוס של חיפה.


רבע שעה טובה של פ"ת הניבה שער שוויון. במחצית השעה שנותרה, ובמיוחד לאחר עלייתו של עומר אצילי, מכבי חיפה חזרה לשלוט לחלוטין במשחק. אבל תצוגת ענק של ינקו ופספוס אחרי פספוס של שחקני ההתקפה בירוק השאירו את התוצאה במקומה.


חולצות הרטרו המדהימות בירוק (מתוך דף הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל מכבי פתח תקווה)



למי שישב ביציע, הייתה הרגשה עצומה של לחץ ששודרה על ידי שחקניו של ברק בכר, וגם מהמאמן עצמו. אני לא אהיה מופתע אם השחקנים וצוות האימון היו מודעים לתוצאה במשחק של היריבה מכבי ת"א שעלתה ליתרון מעט אחרי שער השוויון של ליאל עבדה. מצד אחד ההתקפות לא הפסיקו להגיע, אבל מצד שני זה הרגיש כאילו הלחץ לא מאפשר להם להשתמש באינסטינקט הקטלני שיגמור את המשחק כמו שראינו אצלם הרבה פעמים העונה, ושאנחנו ממשיכים לראות יותר ויותר דווקא מהיריבה בצהוב.


אני מסכים עם הטענה שנשמעת הבוקר מהקבוצה שמדובר מבחינת יכולת באחד המשחקים הטובים שלהם העונה, ושהכדור פשוט לא רצה להיכנס. אבל אחרי 7 שנים ללא ניצחון עם התחלת הפלייאוף, ועם הפוטנציאל לעונה היסטורית אחרי מה שהרבה אוהדים ירוקים הגדירו כ-10 שנים של סבל, האם לא צריך גם להפנות את הביקורת כלפי הקבוצה ולא היריבות? בכל זאת, בזבוזי הזמן הם לא מה שמנעו מהכדור להיכנס שוב ושוב עוד במחצית הראשונה. מה לגבי דולב חזיזה, שהראה את אחד המשחקים הגרועים שלו בעונה שיכולה לזכות אותו בתואר שחקן העונה? או רוקאביצה ששוב מראה שהוא לא אותו שחקן מאז הפציעה שלו?


ייתכן מאוד שהמשחק המרתק מול מכבי ת"א ביום שלישי הקרוב יכריע את זהות האלופה של העונה המדהימה והמטורפת שהייתה לנו השנה. אין ספק גם שמכבי חיפה תגיע למשחק עם יותר שאלות מתשובות אחרי המשחק אתמול. אני שואל, אם המשחק בשלישי לא ילך לטובתם, האם יהיו מסוגלים להפנות את האצבע המאשימה גם על עצמם, במטרה אולי לפטור את הבעיות ולהשלים את המסע הארוך והמסקרן שלהם לאליפות ראשונה אחרי 10 שנים?




כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט#שדר_ספורט#שדר_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט#כדורגל#כדורגל#ספורט#ספורט#ליגת_העל#ליגת_העל#נדב_יעקבי#נדב_יעקבי#אורי_קופר#אורי_קופר#מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות#כדורסל#כדורסל#סקאוטינג#סקאוטינג#אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל#ניו_מדיה#ניו_מדיה#דוברות#דוברות#דיגיטל#דיגיטל#טניס#טניס#ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט#ONE#ONE#WALLA#WALLA#וואלה#וואלה#לימודים#לימודים#מכללה#מכללה#תקשורת#תקשורת#אצטדיון#אצטדיון

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page