top of page

חמש על חמש / עמית גרנט

עודכן: 20 בינו׳ 2020

חמש נקודות על המשחק בין הפועל תל אביב לגליל גלבוע בכדורסל, שהתקיים ביום חמישי האחרון. 93:96 לת"א בסיום.


1. מועדון גדול, קבוצה קטנה. הפועל תל אביב היא מועדון ענק עם הסטוריה מפוארת, החל מהימים של בארי לייבוביץ' דרך זלוטיקמן, ננו מרקוביץ ועד מתן נאור. מעבר להיסטוריה זהו גם מועדון עם קהל אדיר. כ-2,200 אדומים הגיעו בחמישי לדרייב אין במחזור אמצע השבוע למשחק לא סקסי במיוחד מול הקבוצה מהגלבוע. זה לא רק הכמות אלא האיכות. במשך ארבעים דקות המשחק הקהל האדום לא חדל לעודד את קבוצתו. כמה חבל ש-53 שניות לסיום, במהלך פסק הזמן, הגיעה הקריאה המכוערת והמיותרת על שמעון מזרחי. צריך להגיד מילה טובה גם על האולם החדש בחלקה הצפוני של העיר. מדובר בחוויה לכל דבר. הכל מסודר, נקי ועם דוכני אוכל ומרצ'נדייז שמזכירים ניחוחות של אמריקה. יש גם חניון ענק ומרווח במחיר סביר (עשרה שקלים בלבד) והכל במרחק נגיעה מאיילון, הכביש הראשי של גוש דן. אז ככה: הסטוריה מפוארת - יש; קהל אדיר - יש; מתקן מצויין - יש. אז מה חסר לנו ? קבוצה שתהיה מבין הבכירות בכדורסל הישראלי ותיתן פייט ליריבה העירונית ולהפועל ירושלים. כבר כמה שנים שהפועל תל אביב רחוקה מזה מאוד ומוצאת עצמה מדשדשת במרכז-תחתית טבלת ליגת ווינר סל. חבל.


גליל גלבוע בכדורסל (צילום: עמית גרנט)


2. הנסיכים איכזבו. מאוד ציפיתי לראות במשחק הזה את שלושת הנסיכים. מדובר בשלושה שחקנים שהם בנים של שחקני עבר. מייקל בריסקר מהצד של הפועל תל אביב וג'ארמר גאלי ועידו פליישר מהצד הצפוני. בריסקר ופליישר מיעטו לשחק וקלעו 2 נק' בלבד יחדיו (בריסקר). אי אפשר להגיד שחובבי הכדורסל הישראלי יפלו ממושביהם למשמע הנתון הזה. שני החבר'ה האלו עוד צעירים ועושים את צעדיהם הראשונים בליגת ווינר. מי שבהחלט איכזב היה גאלי ג'וניור שכנראה התרגש מאוד לראות את אבא ג'יימס גאלי האגדי ביציע (כיכב באמצע שנות ה-90 במדי מכבי ראשון לציון והיה הריבאונדר הטוב בליגה). הזר הדומיננטי של גלבוע גליל סיים עם ערב פושר של 10נק ו-2 מ-9 מהשדה.


3. הזרים נותנים את הטון - עושה רושם שהפועל תל אביב היא המרוויחה הגדולה מהסטירה המצלצלת שהעניק לאטביוס וויליאמס לאוהד הפועל חולון, מה שהביא לסילוקו מהקבוצה בסגול. אתמול שחקן הפנים המוכשר היה המצטיין בפרקט עם 24 נקודות ושלט בצבע עם 14 כדורים חוזרים. גם המילטון עם 23 נק' ושמונה ריבאונדים ומארק ליונס עם 19 נק' ושישה אסיסטים בלטו בשורות הפועל תל-אביב. בשורות המפסידה טילמן היה מעל כולם עם 27 נק' ו-12 ריבאונדים. כן חוק רוסי, לא חוק רוסי - יש בעיה בהשתלבות של שחקנים תוצרת כחול לבן בליגה. ים מדר שריגש אותנו בקיץ זה לא אותו ים מדר של החורף, משהו בתעוזה שלו קצת נפגע כשהוא לובש אדום. לצערי, אני לא רואה שחקנים צברים מככבים בליגה אלא רק מנגנים כינור שני לחבורה האמריקאית כמו תומר גינת בהפועל תל אביב ונתנאל ארצי ויפתח זיו בגלבוע וזה במקרה הטוב. 


האוהדים האדומים. אוסישקין לא תישכח (צילום: עמית גרנט)


4. מפחדת לנצח - הפועל תל אביב הגיעה למשחק הזה בלחץ שיא ולאחר שלושה הפסדי ליגה רצופים. הקבוצה של אריאל בית הלחמי המשיכה את המגמה ברבע הראשון שהסתיים בתוצאה 16-25 לטובת הגלבוע. מהרבע השני הזרים של הקבוצה הביתית העבירו הילוך וביצעו מהפך בתוצאה. מכן ואילך התנהל משחק של חתול ועכבר בו הפועל תל אביב מובילה בהפרשים של שש עד שמונה נק' וברבע השלישי עלו ליתרון שיא של 14 נק' אבל לא מצליחה "להרוג" את המשחק. נראה כאילו היא מפחדת לנצח. שיא הפחד של האדומים היה הבלאגן שהתנהל בסוף המשחק. המארחת הובילה 91-96 כשנותרו על השעון 19 שניות לסיום. תומר גינת חטף את הכדור אבל וויליאמס איבד אותו וחמש שניות לסיום גינת ביצע עבירה בלתי ספורטיבית וזיו דייק פעמיים. ההפרש נותר על שלוש נקודות והכדור האחרון היה של האורחת. סוסה החטיא שלשה עם הבאזר ואז קרו שני אירועים נדירים: הפועל הצליחה לנצח ובמשחק שגיל ברק מערוץ הספורט שידר לא הלך להארכה.


5. שכחו אותי ביציע - לא התקיימה בסוף המשחק מסיבת עיתונאים. כמה חבל. כנראה זה מה שקורה כשבאותם שעות ממש האחות הגדולה משחקת נגד ז'לגיריס קובנה במסגרת היורוליג וכל התקשורת עסוקה בהתמודדות בליטא.



כותב הטור הנו סטודנט במכללת ספורט פאנל בקורס כתבי ספורט לפרטים על קורס כתבי ספורט לחץ כאן תגיות: #כתב_ספורט#כתב_ספורט #שדר_ספורט#שדר_ספורט #קורס_כתבי_ספורט#קורס_כתבי_ספורט #קורס_שדרי_ספורט#קורס_שדרי_ספורט #קורס_תקשורת_ספורט#קורס_תקשורת_ספורט #כדורגל#כדורגל #ספורט#ספורט #ליגת_העל#ליגת_העל #נדב_יעקבי#נדב_יעקבי #אורי_קופר#אורי_קופר #מנהלת_הליגות#מנהלת_הליגות #כדורסל#כדורסל #סקאוטינג#סקאוטינג #אנליסט_כדורגל#אנליסט_כדורגל #ניו_מדיה#ניו_מדיה #דוברות#דוברות #דיגיטל#דיגיטל #טניס#טניס #ערוץ_הספורט#ערוץ_הספורט #ONE#ONE #WALLA#WALLA #וואלה#וואלה #לימודים#לימודים #מכללה#מכללה #תקשורת#תקשורת #אצטדיון#אצטדיון

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page